Alfa Romeo neprožívá zrovna nejlepší léta své existence, ale to ještě neznamená, že nemůže vyrobit jeden z nejzajímavějších sporťáků své historie.
Alfu Romeo 4C nám slibují už hodně dlouho. Po letech odkladů je nyní konečně tu. Už koncept byl představen jako velmi lehký sporťák, který nepotřebuje velký motor k tomu, aby dovedl jezdit rychle. Tohoto se Alfa drží i nadále.
Příliš mnoho technických údajů nemáme, avšak zveřejněno bylo, že na jednoho koně výkonu připadají čtyři kila hmotnosti. Proslýchá se, že 1,8 litru velká pohonná jednotka má výkon 240 koní, což znamená hmotnost kolem 960 kilo. To je více, než ukazoval koncept (850 kilo), ale i tak je to slibná hodnota. Navíc je možné, že finální hmotnost je vypočítána jinak (obvykle se počítá 75 kilogramů na řidiče, avšak není jisté, zda totéž Alfa provedla i u konceptu).
Miniaturní sporťák by měl mít délku pod čtyři metry, což znamená, že bude menší než Škoda Fabia. I díky miniaturním rozměrům by tato Alfa měla pokořit stovku pod pět sekund.
Alfa Romeo opravdu příliš informací spolu s fotkami nevypustila. Jistá však je prezentace na autosalonu v Ženevě, kde se pravděpodobně dozvíme vše. A jisté také je, že malé a lehké Lotusy právě získaly konkurenta...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?