Francúzom pred pár hodinami unikli viac-menej oficiálne snímky nového malého crossoveru s názvom 2008.
Už dlhšiu dobu bolo motoristickej verejnosti známe, že Peugeot pripravuje malý crossover, ktorý bude využívať podvozkové diely a časť techniky Peugeotu 208. Minuloročný koncept s rovnomenným názvom dával tušiť, ako bude vyzerať automobil naživo. Dnes, vďaka predčasne uvoľneným fotografiám na internete tesne pred oficiálnou premiérou vieme, ako presne bude Peugeot 2008 vyzerať.
Peugeot 2008 má na trhu zaujať konkurenciu pre modely Opel Mokka alebo Nissan Juke, vrámci automobilky má byť nástupcom kombi verzie Peugeotu 207 SW. Presné rozmery novinky zatiaľ nepoznáme, o niečo múdrejší by sme mali byť zajtra po oficiálnej premiére, kedy očakávame aspoň zopár oficiálnych informácií priamo od automobilky.
Pod kapotou crossoveru 2008 si nájdu svoje miesto benzínové motory, ponuka bude zahŕňať preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra s maximálnym výkonom 81 kW/110 k, ale aj známy turbomotor 1,6 THP (115 kW/156 k). Z naftových verzií budú v ponuke motory 1,6 e-HDi s výkonmi 68 kW/92 k a 85 kW/115 k.
Oficiálne predstavenie modelu Peugeot 2008 pre verejnosť prebehne na jarnom autosalóne v Ženeve.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?