Fordova odpověď na stagnující evrospký trh je jednoduchá - nabízet stále více modelů, aby si mohl vybrat každý zákazník. Po oznámení nové generace Mondea, faceliftované Fiesty a nového Mustangu přichází Ford s nadílkou tří SUV.
Ford pro evropský trh předpokládá prodej více než milionu SUV v průběhu příštích let. V celkové nabídce předpokládá, že každé desáté prodané auto značky bude právě sportovně užitkové vozidlo.
Rozšíření nabídky SUV je v současné době trefou do černého. Segment SUV neustále zažívá boom a stále více zákazníků se nechalo zlákat vyšší pozicí za volantem, lepším rozhledem a možností zvládnout lehčí terén.
První modelem bude nová generace oblíbeného SUV Kuga. Kopaktní model má mnoho společného se zámořským SUV Escape a do prodeje by se měl dostat ke konci letošního roku. Pod kapotou bude k dispozici buď přeplňovaná šestnáctistovka EcoBoost a dvě verze dvoulitrového dieslového TDCi.
Druhým modelem pro Evropu bude malé SUV, které bylo představeno v Pekingu pod názem EcoSport. Malý model bude zacílem proti Nissanu Juke. Pod kapotou bude Fordův moderní tříválec 1,0 EcoBoost. Vůž by se měl dostat na trh během následujících 18-ti měsíců.
Hlavním překvapením je třetí oznámený model - středně velké SUV vycházející z amerického modelu Edge. Ford prozatím neoznámil, kdy se Edge dostane do prodeje v Evropě, ani zda bude založen na současné, nebo další generaci modelu. Technické údaje proto nejsou k dispozici, ale jasné je, že se můžeme těšít na nového konkurenta modelů jako jsou X3, Q5, nebo GLK.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?