Čtyřsedadlové kupé, nesoucí jméno Hyundai i-oniq, pro svůj pohon využívá hybridní sestavy elektromotoru a malého tříválce. Koncept by měl ukázat budoucí designový styl značky a také nové technologie.
Automobilky Hyundai svůj současný designový styl nazývá jako “fluidní“. Koncept i-oniq však naznačuje možný posun automobilky k novému, jednoduššímu stylu s důrazem na čistší plochy a jednodušší detaily.
Přední maska a vertikální světlomety jsou podobné sportovnímu modelu Nissan 370Z. Další prvky jako tvar střechy, nebo disky kol naznačují, kam by se styl automobilky Hyundai mohl v následujících letech posunout.Koncept na délku měří 4,4 metru. V kabině je dostatek místa pro čtyři pasažéry, kteří by měli být obklopeni množstvím moderní elektroniky. Středová konzole je natočena směrem k řidiči a většina ovládacích prvků je umístěna do jeho blízkosti. Fotografie interiéru automobilka prozatím neuvedla, takže nezbývá než věřit dodaným informacím.O pohon vozu se stará elektromotor s výkonem 110 koní, který svou energii bere z lithium-iontových baterií. Nejvyšší výkon 110 koní však příliš neodpovídá sportovnímu zaměření vozu. Dojezd v čistě elektrickém módu je 120 km. Ten se však možné prodloužit až na 700 km díky litrovému tříválci. Ten není fyzicky připojen ke kolům, ale pouze ke generátoru, který dobíjí baterie.Více informací o novém voze se dozvíme již v nejbližších dnech na ženevském autosalonu.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?