NOVÉ FOTOGRAFIE - Citroën rozšiřuje své portfolio luxusně zaměřených automobilů o další modelovou řadu. V Šanghaji se dnes na velkolepé show poprvé ukázal Citroën DS5.
DS5 navazuje svým pojetím na koncept C-SportLounge představený už na frankfurtském autosalonu v roce 2005. S délkou 4,52 m a šířkou 1,85 m je o něco menší než C5 Tourer, svou prestiží a postavením se ale zařadí až nad něj. Zavazadlový prostor DS5 pojme v základu 465 litrů.
Paletu motorizací budou tvořit výhradně přeplňované jednotky. Benzínové agregáty zastoupí šestnáctistovky THP naladěné na 115 a 147 kW, naftové motory 1.6 e-HDi o výkonu 82 kW s mikrohybridním systémem Stop/Start a dvoulitr HDi se 120 kW. Zajímavou alternativu bude tvořit DS5 Hybrid4 s motorem 2.0 HDi o výkonu 147 kW vpředu a elektromotorem pohánějícím zadní nápravu. Standardem bude šestistupňová manuální převodovka.
Evropskou premiéru si DS5 odbude v září opět ve Frankfurtu a do prodeje se dostane na počátku příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?