Přibližně za dva roky se s největší pravděpodobností dočkáme plně elektrické verze modelu Venga.
Mnoho informací prozatím není, ale automobil má být založen na konceptu Venga EV představeném na autosalonu v Ženevě minulý rok. Půjde o vůz čistě na elektrický pohon, žádný spalovací motor tedy pod kapotou nenajdete.
Dojezd má být něco mezi 140-180 kilometry. Elektromotor umístěný v prostoru, kde se normálně nachází spalovací jednotka, má výkon 60 kW a hodnota točivého momentu je 280 Nm. Maximální rychlost bude pravděpodobně 140 km/h. Plné dobití ze standartní domovní zásuvky 230V potrvá něco kolem 6 hodin. Pokud ale máte k dispozici zásuvku s 380V, zkrátí se doba nabíjení na 1 hodinu. Baterie mají kapacitu 24 kWh a využívají technologie Li-Pol.
Již příští rok má vzniknout testovací série dvou tisíc kusů. Pokud vše půjde podle plánů, začne sériová produkce někdy v průběhu roku 2013. Půjde tak o první plně elektrický vůz značky Kia dostupný pro širokou veřejnost.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?