Ford přichází s faceliftem svého zástupce ve střední třídě. Po třech letech ve výrobě projde ozdravnou kůrou a dostane nové motory.
Premiéru si Mondeo modelového roku odbyde v srpnu na autosalonu v Moskvě. Modernizace se samozřejmě dotkne všech variant karoserie - sedanu, hatchbacku i kombi.
Poznávacím znamením modernizovaného mondea se stane nový přední nárazník s větším nasávacím otvorem a zakomponované LED diody pro denní svícení. Na zádi je nejvýraznějčí změnou nová optika koncových svítilen opět s využitím diod LED. Změna které si na první pohled nejspíše nevčimnete je nová kapota.
V interiéru se dle Fordu objeví pozměněná přístrojová deska s novou středovou konzolí, snímky modernizovaného interiéru zatím automobilka nezveřejnila. Nové budou použité materiály, navigace a audiosoustavy. Můžeme jmenovat špičkovou aparaturu Premium Sound System ovýkonu 265 W a vyvužívající osmikanálového zesilovače.
Ty nejzásadnější změny Mondea modelového roku 2011 budou nové pohonné jednotky. Objeví se 2,2 litrový tubodiesel Duratorq TDCi o výkonu 203 koní. Mezi zážehové jednotky zavítá dvoulitrový přeplňovaný EcoBoost o výkonu 240 koní. Nově bude pro některé modely k dispozici dvouspojková šestistupňová převodovka Powershift, tu dostanou všechny jednotky EcoBoost a dvoulitrové jednotky Duratorq TDCi ve výkonových variantách 140 a 163 koní.
Novinkami v nabídce příplatkové výbavy jsou například aktivní tempomat a monitorování mrtvých úhlů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?