McLaren nás chtěl zatím uchlácholit jen základními informacemi, ale teprve čísla o opravdových výkonech ukáží, má-li na jiné supersporty.
McLaren podle všeho stvořil opravdu brutální stroj. Kromě již popsaného motoru, jehož výkon je 600 koní a točivý moment je 600 Nm z objemu 3,8 litru, ke všemu pomáhá i nizoučká hmotnost, jen 1300 kilo.
Díky tomu by měla novinka dokázat zrychlit z klidu na stovku za 3,5 sekundy a ještě rychleji z této rychlosti zpomalit. Ze stovky se supersport zastaví na méně než třiceti metrech.
Maximální rychlost by měla překročit 325 km/h a i dvoustovková meta by měla být pokořena za méně než 10 sekund. Jde prozatím o údaje neověřené přesným testováním, nicméně výpočty v tomto dokáží být poměrně velmi přesné.
Novinka bude v prodeji již za rok, ve výbavě najdeme například luxusní dvouzónovou klimatizaci, rozměrný displej satelitní navigace s možností nejrůznějších nastavení, nebo třeba kvalitní audioaparaturu.
Cena by měla začínat někde na čtyřech milionech korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?