Modernizovaný kórejský hatchback Kia Rio po úspešnom začiatku predaja na domácom trhu čoskoro zavíta aj na tie európske. Faceliftované prevedenie sa od predchádzajúcej verzie odlišuje novym dizajnom exteriéru a drobnými zmenami v interiéri vozidla.
O pripravovanej modernizácii modelu Kia Rio sme vás informovali už začiatkom leta. Vtedy sa chystalo uvedenie faceliftovaného modelu najprv na domáci kórejský trh, no onedlho sa nová Kia Rio ocitne aj v európskych showroomoch.
Facelift sa prejavil hlavne v prednej časti modelu Rio, a to rovnako v prípade sedanu, ako aj verzie hatchback. Predná časť teraz štylisticky korešponduje s najnovšími produktmi značky Kia, predný nárazník a maska chladiča však najviac pripomínajú faceliftovaný cee´d. Vzadu pribudol nový nárazník, dokonca aj s náznakom difúzora. Ten sa však bude dodávať zrejme len s vyššími verziami výbavy. V interiéri sa toho veľa nezmenilo, najpodstatnejšou novinkou sa tak stane nový multifunkčný volant. Okrem toho pribudlo nové originálne autorádio a zopár menších detailov.
V Európe by mali ostať zachované tri stupne výbavy kombinované s osvedčenými agregátmi 1,4 CVVT a 1,6 CVVT. V ponuke ostane aj naftový agregát 1,5 CRDi. Modernizované prevedenie by sa do Európy malo dostať na prelome rokov.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?