Nejdůležitější (alespoň zatím známou) novinkou Škody ve Frankfurtu je největší kombík v nabídce - model Superb kombi. Obří vůz již známe na fotkách, nyní jsou tu oficiální detaily.
Ačkoliv se to očekávalo, minulá generace jako kombík nikdy nevyjela z bran mladoboleslavského závodu. Druhá, mnohem lepší generace se to snaží napravit.
Kombík je od toho, aby byl praktický a tím Superb kombi dozajista je. Jeskyně, která je otevře po odklopení pátých dveří, má objem 633 litrů, což je jedna z nejvyšších hodnot mezi osobními vozy a asi nejvyšší hodnota v celé třídě. Po sklopení sedadel hodnota naroste na 1865 litrů. Dno kufru je dvojité.
Automobilka se snažila udělat kombík maximálně praktický a to pomocí různých doplňků, především síťových programů a posuvné hliníkové zábrany, která nedovolí se rozletět po celém voze.
Mimo to přišla Škoda (ačkoliv ne jako první) s praktickým doplňkem - osvětlením kufru, které je možné vyjmout a použít jako baterku. Díky magnetu není problém jej umístit kamkoliv na karoserii.
Do kombíku navíc automobilka konečně použila systém bezklíčového vstupu, tesy u zamčeného vozu stačí zatáhnout za kliku a mít klíček v kapse - vůz se sám otevře. Ani na zamykání či startování není třeba klíč vyndávat, vše funguje na tlačítka. Na tlačítko funguje i automatické zavírání kufru.
Zbytek výbavy i motorizací bude totožný se sedanem.
A pohled do ceníku? Ten napoví, že základní cena bude 589 tisíc korun, což znamená příplatek 20 tisíc k sedanu.
Comfort Ambition Elegance Exclusive DSG 4x4 1,4 TSI, 92 kW (125 k) 589 900,- 674 900,- 734 900,- ---- ---- ---- 1,8 TSI, 118 kW (160 k) 649 900,- 734 900,- 794 900,- 856 900,- + 70 000 + 60 000 3,6 FSI, 191 kW (260 k) 864 900,- 949 900,- 1 009 900,- 1 071 900,- ve výbavě ve výbavě 2,0 TDI, 103 kW (140 k) 644 900,- 729 900,- 789 900,- ---- + 70 000 ---- 2,0 TDI, 125 kW (170 k) 704 900,- 789 900,- 849 900,- 911 900,- + 70 000 + 60 000
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?