Japonský Lexus sa rozhodol rozvíriť hladinu vo vodách nižšej strednej triedy. Po vzore konkurenčných prémiových modeloch BMW 1 alebo Audi A3 pripravuje svojho zástupcu, zatiaľ iba v podobe konceptu LF-Ch.
Japonský výrobca prémiových vozidiel Lexus chystá novinku v nižšej strednej triede, ktorá pre neho doteraz znamenala veľkú neznámu. Podobne však uvažoval Mercedes s triedou A, BMW s modelom radu 1 alebo Audi A3. Poslednou novinkou prémiového výrobcu v tejto triede bolo Volvo C30.
Lexus vstupuje do nižšej triedy v podobe konceptu full-hybridu LF-Ch, ktorý prináša päťdverovú karosériu športových tvarov so zamaskovanými kľučkami druhého páru bočných dverí. Z priložených fotografií môžeme vyčítať dizajnovú originalitu automobilky Lexus, koncept si zachováva prvky značky Lexus a nekopíruje ich od ostatných.
Sériový model by sa mal na trhu objaviť už čoskoro, neprekvapí, že bude k dispozícii aj ako hybridná verzia (podobne, ako sesterská Toyota Auris).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?