Obyčejný Jaguar XKR je sám o sobě dostatečně rychlým vozem. U Jaguaru si ale řekli, že to nestačí, a tak připravili rychglejší variantu s názvem XKR-S. Úpravy se ale netýkají jenom motoru.
Indický majitel Jaguaru, firma Tata, rozhodně nespí na vavřínech. Dokazuje to upraveným modelem XKR-S. Pár úpravami se podařilo dostat ze starého známého XKR ještě lepší jízdní vlastnosti a požitek z jízdy. Decentně upravený interiér ozvučí velmi kvalitní repro soustava od Bowers & Wilkins o výkonu 525 W.
O pohon se stará osmiválec s kompresorem o výkonu 420 koní a kroutícím monentem 560 Nm. Zrychlení z nuly na sto tak trvá 5.2 vteřiny. O řazení se stará automatická šestistupňová převodovka s možností manuální volby převodových stupňů pádly pod volantem. Maximální rychlost byla posunta na 280 km/h, což je o 30 km/h více než u standartního XKR.
Upraven byl také podvozek a brzdy. Vepředu najdeme 400mm koutouče a šestipístkové třmeny, vzadu jsou to 350mm koutouče, všechny jsou samozřejmě vrtány pro lepší chlazení. Kola jsou použita úplně nová Vortex o rozměru 20 palců. Karoserie je stejně jako u XKR kompletně z hliníku.
Vyrobeno bude pouze 200 kusů, všechny v černé barvě a s možností jak pravostraného tak levostraného řízení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?