Automobilka Trident Performance Vehicles včera oznámila, že její sporťák pojmenovaný Trident Iceni se mílovými kroky blíží k výrobě a už se na něm jen finišuje. Vůz je zajímavý nejen svým úsporným motorem.
Pod kapotou se schovává motor 6,6 V8 od GM, který je ale upravený tak, aby se dal provozovat na naftu. A ne ledajakou, Iceni spaluje i čistou bionaftu.
Poměrně velký motor má výkon 550 koní a točivý moment 1286 Nm, který opravdu bude trhat asfalt. to vše jde na kola přes osm stupňů převodovky.
Britský supersport má dosahovat velmi zajímavé úspornosti provozu, při rychlosti 112 km/h (dálniční rychlost v Anglii) si má vzít jen 3,3 l/100 km. Zrychlení z klidu na stovku potom trvá jen 3,7 sekundy a maximální rychlost je 320.
Cena by měla být asi 2,2 milionu korun, výroba však ještě není úplně jistá. Je třeba zatím sehnat investora, který rozběh výroby zaplatí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?