Chevrolet, značka koncernu General Motors, která je známá především kultovním sportovním vozem Corvette, oficiálně oznámila, že v roce 2009 dostane tento sporťák dalšího pokračovatele.
Bude jím model Corvette ZR1 - nejpokrokovější Corvetta v dějinách, prošpikovaná novými technologiemi a s díly vyrobenými z uhlíkových vláken i z keramiky; to vše v úhledném estetickém balení.
Chevrolet z novou Corvette ZR1 chce dokázat, že americký sportovní vůz za vynikající cenu dokáže nabídnout takřka totéž, co jeho evropští konkurenti za cenu dvoj, troj či čtyřnásobnou - a přitom si má zachovat výjimečný nabízený požitek z jízdy.
Základní fakta o nové Corvette ZR1: Pod kapotou bude umístěn zcela nový přeplňovaný vidlicový osmiválec LS9 o objemu 6,2 litru, s výkonovým poměrem nejméně 100 koní na litr objemu, což dává minimální výkon 620 koní (462 kW). Topčivý moment by měl dosáhnout maxima nejméně 823 Nm.
Motor bude spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou s krátkými rychlostními stupni. Mezi motorem a převodovkou bude nová dvoudisková spojka, schopná přenášet vysoký točivý moment přeplňovaného motoru.
Úprav se dočká rovněž podvozek, který dostane tužší stabilizátory, tužší bude rovněž celá karoserie. Podvozek by měl být schopen v zatáčkách držet jízdní stopu tak, že má na řidiče působit přetížení větší než 1g. Na přední nápravě by se měla objevit kola průměru 19 palců, na zadní nápravě kola o průměru 20 palců. Disky kol budou v designu se 20 paprsky. Na discích budou obuty pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 - pro přední nápravu půjde o rozměr P285/30ZR19, pro nápravu zadní pak rozměr P335/25ZR20. pneumatiky mají být vyvinuty speciálně pro vůz Corvette ZR1.
O zpomalení vozu se mají starat standardně uhlíkovo-keramické vrtané kotouče o průměru 394 mm vepředu a 380 mm vzadu. Na ty budou tlačit zvětšené brdiče. Podvozek bude nastavitelný, a bude vybaven systémem magnetického řízení Magnetic Selective Ride Control.
Rychloměr vozu je číslován do 220 mph, což odpovídá rychlosti 370 km/h. Ačkoliv není dosud známa hodnota maximální rychlosti, předpokládá se, že se bude pohybovat nejméně na hodnotě 320 km/h, a zrychlení z klidu na 100 km/h by mělo být kolem 4 sekund.
Každá Corvette ZR1 bude číslována, přičemž výrobní číslo vozu v daném modelovém roce bude současně i posledním čtyřčíslím VIN kódu vozu.
Zdroj: General Motors
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?