Luxusní SUV Range Rover podlehne ještě letos modernizaci, která se bude týkat především technické vyspělosti, to co bylo dříve jen za příplatek, bude nyní k dispozici v základu a rovnou u základního modelu.
Jedná se především o patentovaný systém „Terrain Responce“, který dodá sebevědomí všem verzím Range Roveru v silniční i mimosilniční obratnosti. Nastavení převodovky, škrtící klapky a podvozku lze tak měnit v závislosti na povrchu vozovky, ať se ocitnete na suchém asfaltu, sněhu, blátě, písku, či kamenitém povrchu bude si váš vůz vědět rady jak z toho ven. Variabilně uzamykatelný elektronicky řízený diferenciál se stává standardem pro všechny verze, stejně tak nechybí pneumatické odpružení podvozku, trakční kontrola, ABS nebo brzdný asistent z kopce.
Důkladná rekonstrukce proběhla také v interiéru vozu, změny se dotkly štítu přístrojů, automatické klimatizace s o 15% zvýšenou chladící schopností, rozvržení airbagů nebo řadící páky. Zkrátka, vše bylo navrženo dle posledního trendu, ergonomie a techniky. Klimatizovaná přední sedadla mají také nové opěrky hlavy pro zamezení krčního poranění při nárazu zezadu.
Dva nové motory byly představeny již minulý rok, Luxusní SUV tak pohání přeplňovaný 4,2 V8 o výkonu 400 koní. Pro HSE je typický atmosferický 4,4 V8 s 305 koňmi. Portfolio motorů ukončuje naftový 3,6 V8 s 272 k.
Podle více-prezidenta prodeje Richarda Beattieho jsou tyto změny strategickým plánem pro budoucnost modelu. To nejlepší z produkce automobilky se prostě musí modernizovat hned s příchodem nové technologie a trendu, jedině tak si Range Rover udrží pověst vyspělého luxusního modelu na vrcholu kategorie SUV.
zdroj: Range Rover
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?