Společnost Honda představila svůj druhý plně elektrický vůz, e:Ny1, na své celoevropské mediální akci v německém Offenbachu. Jde o druhý čistý elektromobil značky, který dorazí do Evropy. Navazuje na široce uznávaný městský vůz Honda e a je navržen tak, aby uspokojil rostoucí poptávku zákazníků po plně elektrických SUV nižší třídy.
Model e:Ny1 se vyznačuje svěžím, výrazným designem, obsahuje nejnovější pokročilé technologie a vychází z filozofie vývoje společnosti Honda zaměřené na člověka. Tento model využívá své plně elektrické hnací ústrojí na maximum a představuje intuitivně všestranné SUV se zábavnou, hladkou a kultivovanou jízdní dynamikou.
Vzhled exteriéru je odvážný a sofistikovaný. Hlavními prvky jsou krátký přední přesah, velká kola a široký rozchod. U modelu e:Ny1 společnost Honda také představuje zcela novou elektrickou identitu s bílými emblémy „H“ po celém vozidle, včetně emblému na přední části vozu, středových krytech kol a volantu. Kromě toho prémiový vzhled modelu podtrhuje nápis „Honda“ na zadních dveřích, vyvedený novým typem písma. Tento nápis bude figurovat i na dalších elektromobilech značky.
Díky chytrému uspořádání komponentů elektrického hnacího ústrojí model e:Ny1 nabízí pozoruhodný vnitřní prostor a pohodlí. Zcela nová středová konzola se vyznačuje jednoduchým rozložením snadno přístupných tlačítek, několika úložnými prostory a bezdrátovým nabíjením, zatímco přehledná palubní deska s velkým 15,1palcovým dotykovým displejem zajišťuje přístup ke komplexní sadě infotainmentu a možnostem řízení.
Model e:Ny1 je postaven na nově vyvinuté platformě poháněné předním motorem e:N Architecture F společnosti Honda. Tato platforma má tři základní atributy: specializovanou konstrukci karoserie s vysokou tuhostí, nízké těžiště a pečlivě řešenou aerodynamiku pod podlahou. SUV tak poskytuje zábavnou a sebevědomou jízdu.
Platforma navíc obsahuje vysoce výkonný lehký celek tři v jednom s integrovanou jednotkou elektrického pohonu, elektromotorem a převodovkou. Generuje maximální výkon 150 kW, točivý moment 310 Nm a je navržen tak, aby poskytoval plynulé a pohodlné zrychlování a zpomalování. Pod podlahou je umístěna vysokokapacitní lithium-iontová baterie, která poskytuje dojezd až 412 km (WLTP) a kterou lze rychle dobíjet stejnosměrným proudem. Z 10 na 80 % se nabije za pouhých 45 minut.
Zcela nový podvozek vyvinutý speciálně pro bateriové elektromobily zajišťuje vylepšenou torzní tuhost. Stěžejní úlohu zde hraje vysokopevnostní ocel použitá na 47 % karoserie modelu e:Ny1 (hmotnosti). Spolu s novou platformou a hnacím ústrojím tak řidiči získají dynamický výkon, výjimečný komfort a kultivovanost, kterou od nejnovějšího elektromobilu značky Honda očekávají.
„Model e:Ny1 je další logický krok na naší cestě k elektrifikaci v Evropě,“ řekl Tom Gardner, výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe Ltd. „Naše vývojová filozofie spojuje inteligentní technologii zaměřenou na zákazníka s krásným designem a zábavnou dynamikou jízdy. Toto nejnovější SUV ztělesňuje závazek společnosti Honda k elektrifikaci a je nejnovějším krokem na její cestě k dosažení tohoto cíle.”
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?