V dnešní době elektrické, kdy se o každou setinku sekundy přetahují vozy jako je Tesla a nebo Rimac s hromadou motorů a megawatty výkonu, jim vypálí rybník spalovací auto s náhon pouze jedné nápravy. A tím je právě Dodge Challenger SRT Demon 170 s přeplňovaným motorem V8 a náhonem pouze na zadní kola.
Začněme tím hlavním, co způsobilo onu ohromnou dynamiku již trochou letového amerického muscle car. Pod přední kapotou se nachází kompresorem přeplňovaný osmiválec Hellcat o objemu 6,2 litru. Samotný kompresor, který pod tlakem 1,47 baru zásobuje motor čerstvým vzduchem má objem 3 litry. Nejvyšší výkon démonického osmiválce je 764 kW (1039 koní) a točivý moment 1231 N.m. Špičkové hodnoty motor dosahuje při použití paliva E85, tedy směs 15 % benzínu a 85 % etanolu. Při použití běžného paliva je pak výkon o více než 100 koní nižší. Obrovský výkon motoru putuje pouze ke kolům zadní nápravy. Aby bylo možné výkon přenést, obouvají zadní kola pneumatiky Mickey Thompson ET Street R v rozměru 315/50 R17.
Za výslednou dynamiku by se nestyděl ani Dominic Toretto, který miloval "10 sekundové káry". Démonický Challenger totiž zdolá 1/4 míle v čase 8,91 sekundy s konečnou rychlostí 243 km/h. Pro někoho, kdo si to neumí představit to známá, že vůz zrychlí z 0 na 243 km/h pod 9 s. Dodge se postaví na zadní, zdolá z 0 na 60 MPH (96 km/h) za dechberoucích 1,66 s a letí dál pro titul historicky prvního sériového vozu jehož čas na čtvrt míle začíná číslicí 8! O maximální rychlosti se pouze spekuluje. Nicméně měla by dosahovat hodnoty okolo 346 km/h.
Rozlučkového Dodge Challenger SRT Demon 170 vznikne pouze 3300 kusů. Z toho 3000 kusů má být pro domácí trh a 300 kusů pro sousední Kanadu. Cena je stejně démonická jako vůz samotný a to 96 666 USD (asi 2,1 milionů Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?