Stejně jako velká část moderních supersportů, tak i elektrický rejnok, jak se tato čerstvě představená Corvetta jmenuje, sází na hybridní pohon. Díky němu má být pekelně rychlá.
Nově představený model legendárního amerického sportovního vozu sází na dvojici motorů. Uprostřed nízké karoserie se nachází starý známý motor LT2 6,2 litru V8 z modelu Stingray, který je zde naladěný na výkon 369 kW (501 koní) a točivý moment 637 N.m.
Velkou "Vé osmičku" doplňuje elektromotor umístěný na přední nápravě. Ten má výkon 120 kW (163 koní) a točivý moment 165 N.m. Tento motor čerpá energii z 1,9 kWh lithium-iontové baterie. V režimu Stealth zvládne vůz jet čistě na elektřinu rychlostí až 72 km/h.
Chevrolet Corvette E-Ray 2024 kromě toho, že bude první elektrifikovanou Corvettou drží i další prvenství. Díky systémovému výkonu 481 kW (655 koní) a pohonu všech kol dokáže zrychlit z 0 na 60 MPH (96 km/h) za 2,5 s a čtvrt míle s pevným startem zvládne za 10,5 s s konečnou rychlostí 209 km/h. Tyto hodnoty z E-Ray činí nejrychlejší sériovou Vette, všech dob.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?