Stejně jako velká část moderních supersportů, tak i elektrický rejnok, jak se tato čerstvě představená Corvetta jmenuje, sází na hybridní pohon. Díky němu má být pekelně rychlá.
Nově představený model legendárního amerického sportovního vozu sází na dvojici motorů. Uprostřed nízké karoserie se nachází starý známý motor LT2 6,2 litru V8 z modelu Stingray, který je zde naladěný na výkon 369 kW (501 koní) a točivý moment 637 N.m.
Velkou "Vé osmičku" doplňuje elektromotor umístěný na přední nápravě. Ten má výkon 120 kW (163 koní) a točivý moment 165 N.m. Tento motor čerpá energii z 1,9 kWh lithium-iontové baterie. V režimu Stealth zvládne vůz jet čistě na elektřinu rychlostí až 72 km/h.
Chevrolet Corvette E-Ray 2024 kromě toho, že bude první elektrifikovanou Corvettou drží i další prvenství. Díky systémovému výkonu 481 kW (655 koní) a pohonu všech kol dokáže zrychlit z 0 na 60 MPH (96 km/h) za 2,5 s a čtvrt míle s pevným startem zvládne za 10,5 s s konečnou rychlostí 209 km/h. Tyto hodnoty z E-Ray činí nejrychlejší sériovou Vette, všech dob.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?