Jedna z největších čínských automobilek Geely vstoupí na začátku příštího roku na trh v České republice, v Maďarsku a na Slovensku. Vozy bude nabízet prostřednictvím firmy Grand Automotive Central Europe. Prvním prodávaným typem by měl být elektromobil Geometry C. Firma to na začátku týdne oznámila v tiskové zprávě zaslané ČTK. Již minulý rok přitom oznámila vstup na český trh další velká čínská značka Dongfeng, která prostřednictvím společnosti Bidli začala nabízet rovněž elektromobily.
"Vzhledem k tomu, že značka Geely poprvé vstupuje na trh Evropské unie, představuje toto partnerství se společností Grand Automotive Central Europe významný krok vpřed pro globalizační ambice společnosti Geely," uvedl dnes výkonný viceprezident automobilky Geely Cook Süe.
Do skupiny Geely patří i automobilové značky Volvo, Polestar nebo Lotus. Firma podle svého sdělení ročně vyrábí okolo deseti milionů aut a celosvětové zaměstnává 120.000 lidí. "Po dlouhých jednáních jsme se dohodli se společností Geely Auto International Corporation na všech bodech distribuční smlouvy pro tři země, takže od nynějška začneme společně budovat značku Geely ve střední a východní Evropě," uvedl generální ředitel Grand Automotive Viktor Molnár.
Hlavním úkolem Grand Automotive nyní podle Molnára bude vybudovat síť prodejců a poprodejních služeb. Firma již do střední Evropy dováží vozy japonské značky Nissan a v regionu spolupracuje s 61 dealery.
Geely Geometry C je elektrické SUV. Základem je podle dostupných informací baterie o kapacitě 70 kWh, vybavená aktivním řízením teploty, která umožňuje dojezd 460 kilometrů na jedno nabití. Elektromotor pohánějící přední kola má maximální točivý moment 310 Nm a z nuly na sto zrychlí za 7,7 vteřiny.
Vývoz čínských aut se v září meziročně zvýšil o 73,9 procenta. Jednou šestinou se na tom podílely elektromobily. Čínské automobilky zvyšují prodej elektromobilů v zahraničí, zvláště v jihovýchodní Asii a Evropě. Plány na uvedení nových modelů na evropský trh nedávno oznámily například také firmy BYD a Nio.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.