Zbrusu nový plug-in hybridní RX 450h+ přináší špičkové řemeslné zpracování, pohodlí v kabině, vyspělé bezpečnostní systémy i schopnost jízdy na samotnou elektřinu. Dojezd v elektrickém režimu EV je až 69 km. Po vybití baterie hladce přepne do režimu hybridního pohonu.
Lexus stvořil koncepci luxusního SUV, a také jako první před 17 lety uvedl do prémiového segmentu elektrifikovaný pohon.
Dalším přínosem je chytré obestavění prostoru vyplývající z podvozkové platformy GA-K, umožňující zabudovat celou hybridní baterii RX do prostoru pod podlahou vozidla. To se odráží v ještě lepší dynamice vlivem nízkého těžiště, jakož i větší kabině a zavazadlovém prostoru.
Plug-in hybridní RX 450h+ umožňuje neomezené a nepřerušované cestování na dlouhé vzdálenosti společně s výhodou nízkých emisí, příznivé spotřeby paliva a delšího dojezdu na samotnou elektřinu.
Nově potvrzené homologované údaje uvádějí emise CO2 na úrovni 24 g/km, spotřeba paliva 1,1 l/100 km a elektrický dojezd až 69 km, vše v kombinovaném cyklu podle WLTP. Maximum výkonu 309 k (227 kW) znamená svižnou jízdní dynamiku a zrychlení z místa na 100 km/h za 6,5 sekundy.
Po vybití baterie naskočí hybridní režim
Fakta a čísla jsou však jen částí příběhu. Od konkurentů se RX 450h+ odlišuje především v okamžiku, kdy vůz vyčerpá energii z hybridní baterie. Většina plug-in hybridních vozidel jednoduše přepne na spalovací motor, což znamená vyšší emise a horší spotřebu paliva do té doby, než se vůz opět zapojí do zásuvky a dobije.
Plug-in hybrid Lexus oproti tomu hladce přepne do hybridního režimu, kdy se baterie dobíjí při samotné jízdě při zachování vysoké úrovně provozní efektivity.
S ohledem na nabídku různých jízdních režimů je možné při každé cestě zužitkovat výhody plug-in hybridního pohonu na maximum. Výchozím režimem je elektrický režim EV. Vozidlo využívá samotný elektrický pohon, dokud se nevyčerpá energie z baterie.
Pohon zůstává čistě elektrický bez ohledu na to, jak prudce řidič sešlápne akcelerační pedál. V režimu Auto EV/HV může do hry dočasně vstupovat hybridní pohon, například když chce řidič krátkodobě zvýšit výkon, vybíjení baterie je tak pomalejší. Řidič též může zvolit režim HV, kdy se udržuje úroveň nabití baterie spouštěním a vypínáním spalovacího motoru podle potřeby.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?