Automobika Land Rover představila prodloužené provedení své reinkarnové legendy v podobě Defendera s označením 130. Oproti dřívějším dobrým mravům však ono oznámení 130 již neznámá délku rozvoru v palcích.
Rozměry
Poměrně překvapivě má nový prodloužený "Defík" schodný rozvor (3022 mm) s menších modelem Defender 110, ze kterého vychází. To co se změnilo, tím je prodloužený zadní převis. Defender 130 v zadních partiích narostl o 340 mm, čímž se jeho celková délka protáhla na obřích 5358 mm.
Nově vzniklý prostor umožnil konstruktérům instalovat třetí řadu sedadel. Ta zcela neobvykle poskytne prostr až pro trojci pasažérů. Každé ze sedadel ve třetí řadě je vyhřívané a nad hlavou mají cestující své vlastní střešní okno. Bohužel třetí řada sedadel ubrala velkou část prostoru pro zavazadla. Výchozí Defender 110 nabízí v základním uspořádání ohromných 960 litrů objemu, Defender 130 pak pouze 389 litrů v osmimístném uspořádání. Po sklopení třetí a druhé řady sedadel se lze dostat na 1232 a 2291 litrů. Avšak je možné objednat Defender 130 pouze v pětimístné verzi, která nabízí bezkonkurenčních 1329 litrů objemu pro zavazadla, který lze při jízdě ve dvou zvětšit až na 2516 litrů.
Pouze šestiválce
Pro Land Rover Defender 130 je možné zvolit čtveřici motorů. Dva zážehové a dva vznětové. Ve všech případech se jedná o přeplňované třílitrové šestiválece. Zážehové jsou k dispozici s výkony 300 koní s točivým momentem 470 N.m. a 400 koní s točivým momentem 650 N.m. Vznětové motory lze objednat ve verzích o výkonu 250 koní s točivým momentem 600 N.m., nebo 300 koní s točivým momentem 650 N.m. Do budoucna možná přibude i motor V8.
Přes 2 miliony
České ceny nového Land Roveru Defenderu 130 zatím nebyly stanoveny. Můžeme ale vycházet z ceny na domácím trhu, kde "Stotřicítka" začíná na částce 73.895 liber (asi 2,14 milionů Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?