ASX nové generace nahradí současný model, který byl jedním z prvních SUV vstupujících na nově vznikající trh kompaktních SUV a zařadil se mezi nejúspěšnější modely značky Mitsubishi posledních let při prodejích bezmála 380 000 vozů (od uvedení v roce 2010).
ASX nové generace, spadající do samotného středu oblíbeného segmentu kompaktních SUV, nabídne kompletní balíček výbavy včetně nejnovějších technologií a ucelené nabídky pohonů – zahrnující plug-in hybridní (PHEV) a hybridní (HEV) ústrojí.
Nové ASX bude postaveno na podvozkové platformě CMF-B aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a vyrábět se bude ve španělském závodu Valladollid automobilky Renault. Na evropské trhy bude vůz uveden v jarních měsících roku 2023.
Komentuje Frank Krol, prezident a generální ředitel Mitsubishi Motors Europe: „Mitsubishi Motors se chlubí bohatou tradicí v segmentu SUV a také bylo prvním výrobcem, který uvedl plug-in hybridní SUV, tedy Outlander PHEV a nyní Eclipse Cross PHEV. Obliba kategorie SUV v Evropě neustále roste, a jelikož se plug-in hybridy stávají mainstreamovou záležitostí, jsme připraveni navázat na tyto tradice příští generací modelu ASX. Těšíme se, až našim současným i budoucím zákazníkům nabídneme vysoce konkurenceschopnou novinku v naší modelové nabídce.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?