Možnosti využití pick-upu jsou nekonečně rozmanité, ať se jedná o přepravu léků a potravin do odlehlých končin, ochranu divokých zvířat v afrických savanách nebo záchranu života na pláži. Mezi přednosti nového modelu Volkswagen Amarok budou bezpochyby patřit jeho mnohostrannost a terénní vlastnosti, které uplatní v různých zátěžových situacích – od stavenišť až po obtížně sjízdné cesty. Prémiový pick-up, vyvíjený týmy v Austrálii a Evropě, se bude vyrábět v Jižní Africe. Volkswagen Užitkové vozy oslaví světovou premiéru nového modelu Amarok v roce 2022, na český trh bude uveden v první polovině roku 2023.
Je jedno, zda v Jižní Africe nebo v Austrálii, či na jiném kontinentu, pick-upy jsou všude jasným vyjádřením postoje k životu. A mají v něm své pevné místo, protože bez těchto odolných a praktických automobilů by nebylo možné řadu úkolů vůbec zvládnout. Je-li výzvou velký náklad, náročná cesta nebo neschůdný terén, každý řidič v takových situacích vždy ocení pick-up, na který se může spolehnout. Amarok se například již od roku 2011 používá při ochraně zvířat v Jižní Africe. Volkswagen Užitkové vozy je totiž partnerem nadace WFA (Wilderness Foundation Africa), která se věnuje důležité ochraně nosorožců.
Zcela nový vůz s „jasnou DNA Volkswagenu“
Nový Amarok je schopným a všestranným automobilem, který navíc skvěle vypadá. Za tím stojí nejen zcela nový zevnějšek a interiér, ale také ještě rozsáhlejší technická výbava, která přijde vhod nejen při práci. „Amarok umožní i to, co se leckde zdá být na první pohled nemožné. Svým uživatelům usnadní život tím, že je bude podporovat v zaměstnání i každodenním životě,“ říká Jakub Šebesta, ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy v České republice. „Amarok totiž nabídne řešení, která našim zákazníkům umožní dosáhnout vytyčených cílů – a to především v náročných podmínkách.“ Třetí generace tohoto modelu nabídne mnohem více asistenčních systémů a zákazníky přesvědčí také v oblasti konektivity. Nový Amarok přinese v roce 2022 do svého segmentu dosud nevídané inovace. A samozřejmě ani v nové podobě se nezastaví před těžko přístupným terénem.
Jako všestranný model v portfoliu značky Volkswagen Užitkové vozy zaujme nový Amarok přesvědčivými liniemi a celkovým vzhledem. „Nový Amarok se zřetelně odlišuje výraznou přídí, a především nezaměnitelným X designem. Všechny tyto prvky umocňují vůdčí ambice tohoto modelu,“ potvrzuje Albert-Johann Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy. „Robustnosti a síle nového Amaroku jsme dodali jasný výraz – čistou DNA Volkswagenu v interiéru i exteriéru.“ Z toho vyplývá sebevědomí modelu Amarok, který vizuálně ohromí širokou hrudí a praktickými detaily.
Volkswagen Užitkové vozy uvedl model Amarok do sériové výroby v roce 2010. Prémiový pick-up se vyráběl v Hannoveru a jeho výroba dodnes pokračuje v argentinském závodě Pacheco. Produkci nejnovější verze zajistí jihoafrický závod Silverton. V uplynulém desetiletí nalezlo na celém světě své majitele více než 800 000 vozů Amarok, které pomáhají řešit každodenní výzvy na mnoha kontinentech.
Na jižní polokouli se model Amarok i nadále prodává. Skvělé jméno si udělal jako dosud jediný pick-up segmentu B poháněný vznětovými motory V6. Zákazníci v České republice budou moci nový Amarok objednávat od roku 2023.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?