Na Šanghajském autosalonu se konala prezentace novinky od firmy Ora. Její nový elektromobil jako by z oka vypadl legendárnímu "Brouku" od německého VW.
Automobilka Ora, jejíž novinku si můžete v tomto článku prohlédnout, vznikala v roce 2018 a je součástí koncernu Great Wall. Specializuje se na výrobu luxusních elektromobilů s výrazným designem. Punk Cat je její nejnovější přírůstek do rodiny čítající 4 modely.
Ora Punk Cat je retro elektromobil, jenž se nápadně podobá Volkswagenu Beetle. Design karoserie využívá charakteristické "Broučí" prvky, jako je sklon střechy, typický tvar kapoty a vystouplé lemy blatníků. Ač se to na první pohled nemusí zdát, má "kočka" pětici dveří, nikoliv dvě, jako u historického VW.
Za exteriérem nezůstává pozadu ani interiér. Ten je vyveden ve tříbarevném provedení. Uvnitř Punk Catu lze nalézt kombinace retro s moderními prvky. První skupinu zastupuje nepřehlédnutelný tříramenný volant o velkém průměru s tenkým věncem a nebo "turbínové" výdechy ventilace. Druhou skupinu pak digitální přístrojový štít a velký displej infotainmentu.
Bližší informace o použité technice či ceně nejsou momentálně k dispozici. Jen pro zajímavost můžeme uvést, že podobný model automobilky Ora s názvem Good Cat využívá baterie o kapacitě 46.57 kW, které mu propůjčují dle výrobce dojezd přes 400 km. Přitom prodejní cena na domácím trhu startuje na ceně 340tis. Kč. Není důvod se domnívat, že by Punk Cat nabízel nižší dojezd než Good Cat, avšak je téměř jisté, že cena bude vyšší.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?