Minulý týden proběhl další předsezónní test šampionátu DTM. Tentokrát se jezdilo v italské Vallelunze a týmy měly k dispozici vozy s kompletní specifikací pro letošní sezonu.
V Audi si testovací úkoly rozdělili Jamie Green s Mattiasem Ekströmem. Švéd usedl za volant nové Audi RS5 DTM v úterý a ve čtvrtek, Green testoval ve středu. Nový vůz odjel celkem 2121 km, což činí 519 kol.
"Vyzkoušeli jsme mnoho odlišných věcí - krátké stinty, dlouhé stinty, kvalifikační simulaci a mnoho různých nastavení vozu. Nové vozy DTM jsou určitě náročnější na řízení. Navíc hledání správného nastavení vozu na měkkých pneumatikách a celkově s jinou aerodynamikou je pořádná výzva," souhlasí Ekström.
Mercedes testovali během tří dnů tři jezdci, a to Robert Wickens, Edoardo Mortara a Gary Paffett. Zatímco Brit odjezdil nejvíce kol z této trojice, byl to Edoardo Mortara, kdo zajel absolutně nejrychlejší čas.
"Bylo to mnoho náročné práce, ale nashromáždili jsme mnoho užitečných dat. Myslím, že odjetí více jak 200 kol během jednoho dne je celkem super," prozradil Paffett.
BMW mělo v Itálii Maxima Martina a Tom Blomqvista. Ti si testovací povinnosti rozdělili rovnocenně, tedy jeden a půl dne pro každého.
Poslední předsezónní testy DTM proběhnou ve dnech 3. až 6. dubna na Hockenheimu, kde bude také oficiálně zahájena letošní tzv. media dnem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.