Minulý týden proběhl další předsezónní test šampionátu DTM. Tentokrát se jezdilo v italské Vallelunze a týmy měly k dispozici vozy s kompletní specifikací pro letošní sezonu.
V Audi si testovací úkoly rozdělili Jamie Green s Mattiasem Ekströmem. Švéd usedl za volant nové Audi RS5 DTM v úterý a ve čtvrtek, Green testoval ve středu. Nový vůz odjel celkem 2121 km, což činí 519 kol.
"Vyzkoušeli jsme mnoho odlišných věcí - krátké stinty, dlouhé stinty, kvalifikační simulaci a mnoho různých nastavení vozu. Nové vozy DTM jsou určitě náročnější na řízení. Navíc hledání správného nastavení vozu na měkkých pneumatikách a celkově s jinou aerodynamikou je pořádná výzva," souhlasí Ekström.
Mercedes testovali během tří dnů tři jezdci, a to Robert Wickens, Edoardo Mortara a Gary Paffett. Zatímco Brit odjezdil nejvíce kol z této trojice, byl to Edoardo Mortara, kdo zajel absolutně nejrychlejší čas.
"Bylo to mnoho náročné práce, ale nashromáždili jsme mnoho užitečných dat. Myslím, že odjetí více jak 200 kol během jednoho dne je celkem super," prozradil Paffett.
BMW mělo v Itálii Maxima Martina a Tom Blomqvista. Ti si testovací povinnosti rozdělili rovnocenně, tedy jeden a půl dne pro každého.
Poslední předsezónní testy DTM proběhnou ve dnech 3. až 6. dubna na Hockenheimu, kde bude také oficiálně zahájena letošní tzv. media dnem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.