Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Ferrari vstupuje do elektrické éry navzdory skeptikům, kteří pochybují o budoucnosti bateriových supersportů. Benedetto Vigna ale věří, že značka si i s elektromobilem zachová svůj jedinečný charakter. „Postavit správně, aby nabídla mnoho zábavy,“ zdůraznil pro britský Autocar, čímž naznačil, že Ferrari nehodlá jen slepě následovat trend, ale chce vytvořit skutečně vzrušující vůz.
Testovací prototypy už podle něj najezdily tisíce kilometrů a inženýři pilně ladí detaily. Ferrari tak chce dokázat, že i elektromobil může nabídnout ryzí emoce a vzrušení, na které jsou fanoušci značky zvyklí.
Detaily svého prvního elektromobilu zatím však Italové drží pod pokličkou, ale špionážní snímky naznačují, že testovací prototypy využívají karoserii SUV Maserati Levante. Zda se finální verze bude držet podobné siluety, však zatím není jasné.
Italská značka už v minulosti použila platformu Maserati pro vývoj svého SUV Purosangue, které se nakonec od běžných SUV výrazně odlišilo. Lze tedy očekávat, že i připravovaný elektromobil nabídne unikátní design a charakter typický pro Ferrari.
Automobilka se zjevně snaží přenést DNA svých spalovacích modelů i do éry elektromobility. Pokud se mu podaří strategicky umístit baterie tak, aby odpovídaly rozložení hmoty tradičních modelů, mohlo by to zachovat dynamiku a charakteristický pocit z jízdy. To je klíčový aspekt, na který si značka dává pozor.
Podle šéfa Ferrari Benedetta Vigny nejde o to slepě následovat trendy, ale nabídnout zákazníkům ten pravý zážitek. „Ve skutečnosti neexistuje žádný vzor. Lidé si kupují ferrari, protože když si koupí ferrari, užijí si spoustu legrace. Nekupují si ferrari kvůli A, B, C, D nebo jedinému prvku. Je to kombinace věcí. Když děláme elektromobily, budeme je vyrábět správným způsobem,“ zdůraznil Vigna.
Ferrari se na elektrickou éru připravuje ve velkém stylu – nová továrna „E-building“ v Maranellu je jasným důkazem. Zatímco primárně bude sloužit k výrobě hybridních modelů jako Purosangue a SF90, plně elektrický vůz se přidá až v roce 2026.
Je to logický krok, který značce umožní postupně zdokonalit výrobu a připravit se na přechod k elektromobilitě bez kompromisů. Ferrari si totiž nemůže dovolit nic jiného než dokonalost – a právě proto chce svůj první elektromobil uvést až ve chvíli, kdy bude stoprocentně připraven nabídnout ryzí zážitek z jízdy.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.