Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Ferrari vstupuje do elektrické éry navzdory skeptikům, kteří pochybují o budoucnosti bateriových supersportů. Benedetto Vigna ale věří, že značka si i s elektromobilem zachová svůj jedinečný charakter. „Postavit správně, aby nabídla mnoho zábavy,“ zdůraznil pro britský Autocar, čímž naznačil, že Ferrari nehodlá jen slepě následovat trend, ale chce vytvořit skutečně vzrušující vůz.
Testovací prototypy už podle něj najezdily tisíce kilometrů a inženýři pilně ladí detaily. Ferrari tak chce dokázat, že i elektromobil může nabídnout ryzí emoce a vzrušení, na které jsou fanoušci značky zvyklí.
Detaily svého prvního elektromobilu zatím však Italové drží pod pokličkou, ale špionážní snímky naznačují, že testovací prototypy využívají karoserii SUV Maserati Levante. Zda se finální verze bude držet podobné siluety, však zatím není jasné.
Italská značka už v minulosti použila platformu Maserati pro vývoj svého SUV Purosangue, které se nakonec od běžných SUV výrazně odlišilo. Lze tedy očekávat, že i připravovaný elektromobil nabídne unikátní design a charakter typický pro Ferrari.
Automobilka se zjevně snaží přenést DNA svých spalovacích modelů i do éry elektromobility. Pokud se mu podaří strategicky umístit baterie tak, aby odpovídaly rozložení hmoty tradičních modelů, mohlo by to zachovat dynamiku a charakteristický pocit z jízdy. To je klíčový aspekt, na který si značka dává pozor.
Podle šéfa Ferrari Benedetta Vigny nejde o to slepě následovat trendy, ale nabídnout zákazníkům ten pravý zážitek. „Ve skutečnosti neexistuje žádný vzor. Lidé si kupují ferrari, protože když si koupí ferrari, užijí si spoustu legrace. Nekupují si ferrari kvůli A, B, C, D nebo jedinému prvku. Je to kombinace věcí. Když děláme elektromobily, budeme je vyrábět správným způsobem,“ zdůraznil Vigna.
Ferrari se na elektrickou éru připravuje ve velkém stylu – nová továrna „E-building“ v Maranellu je jasným důkazem. Zatímco primárně bude sloužit k výrobě hybridních modelů jako Purosangue a SF90, plně elektrický vůz se přidá až v roce 2026.
Je to logický krok, který značce umožní postupně zdokonalit výrobu a připravit se na přechod k elektromobilitě bez kompromisů. Ferrari si totiž nemůže dovolit nic jiného než dokonalost – a právě proto chce svůj první elektromobil uvést až ve chvíli, kdy bude stoprocentně připraven nabídnout ryzí zážitek z jízdy.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.