Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Ferrari vstupuje do elektrické éry navzdory skeptikům, kteří pochybují o budoucnosti bateriových supersportů. Benedetto Vigna ale věří, že značka si i s elektromobilem zachová svůj jedinečný charakter. „Postavit správně, aby nabídla mnoho zábavy,“ zdůraznil pro britský Autocar, čímž naznačil, že Ferrari nehodlá jen slepě následovat trend, ale chce vytvořit skutečně vzrušující vůz.
Testovací prototypy už podle něj najezdily tisíce kilometrů a inženýři pilně ladí detaily. Ferrari tak chce dokázat, že i elektromobil může nabídnout ryzí emoce a vzrušení, na které jsou fanoušci značky zvyklí.
Detaily svého prvního elektromobilu zatím však Italové drží pod pokličkou, ale špionážní snímky naznačují, že testovací prototypy využívají karoserii SUV Maserati Levante. Zda se finální verze bude držet podobné siluety, však zatím není jasné.
Italská značka už v minulosti použila platformu Maserati pro vývoj svého SUV Purosangue, které se nakonec od běžných SUV výrazně odlišilo. Lze tedy očekávat, že i připravovaný elektromobil nabídne unikátní design a charakter typický pro Ferrari.
Automobilka se zjevně snaží přenést DNA svých spalovacích modelů i do éry elektromobility. Pokud se mu podaří strategicky umístit baterie tak, aby odpovídaly rozložení hmoty tradičních modelů, mohlo by to zachovat dynamiku a charakteristický pocit z jízdy. To je klíčový aspekt, na který si značka dává pozor.
Podle šéfa Ferrari Benedetta Vigny nejde o to slepě následovat trendy, ale nabídnout zákazníkům ten pravý zážitek. „Ve skutečnosti neexistuje žádný vzor. Lidé si kupují ferrari, protože když si koupí ferrari, užijí si spoustu legrace. Nekupují si ferrari kvůli A, B, C, D nebo jedinému prvku. Je to kombinace věcí. Když děláme elektromobily, budeme je vyrábět správným způsobem,“ zdůraznil Vigna.
Ferrari se na elektrickou éru připravuje ve velkém stylu – nová továrna „E-building“ v Maranellu je jasným důkazem. Zatímco primárně bude sloužit k výrobě hybridních modelů jako Purosangue a SF90, plně elektrický vůz se přidá až v roce 2026.
Je to logický krok, který značce umožní postupně zdokonalit výrobu a připravit se na přechod k elektromobilitě bez kompromisů. Ferrari si totiž nemůže dovolit nic jiného než dokonalost – a právě proto chce svůj první elektromobil uvést až ve chvíli, kdy bude stoprocentně připraven nabídnout ryzí zážitek z jízdy.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.