Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Ferrari vstupuje do elektrické éry navzdory skeptikům, kteří pochybují o budoucnosti bateriových supersportů. Benedetto Vigna ale věří, že značka si i s elektromobilem zachová svůj jedinečný charakter. „Postavit správně, aby nabídla mnoho zábavy,“ zdůraznil pro britský Autocar, čímž naznačil, že Ferrari nehodlá jen slepě následovat trend, ale chce vytvořit skutečně vzrušující vůz.
Testovací prototypy už podle něj najezdily tisíce kilometrů a inženýři pilně ladí detaily. Ferrari tak chce dokázat, že i elektromobil může nabídnout ryzí emoce a vzrušení, na které jsou fanoušci značky zvyklí.
Detaily svého prvního elektromobilu zatím však Italové drží pod pokličkou, ale špionážní snímky naznačují, že testovací prototypy využívají karoserii SUV Maserati Levante. Zda se finální verze bude držet podobné siluety, však zatím není jasné.
Italská značka už v minulosti použila platformu Maserati pro vývoj svého SUV Purosangue, které se nakonec od běžných SUV výrazně odlišilo. Lze tedy očekávat, že i připravovaný elektromobil nabídne unikátní design a charakter typický pro Ferrari.
Automobilka se zjevně snaží přenést DNA svých spalovacích modelů i do éry elektromobility. Pokud se mu podaří strategicky umístit baterie tak, aby odpovídaly rozložení hmoty tradičních modelů, mohlo by to zachovat dynamiku a charakteristický pocit z jízdy. To je klíčový aspekt, na který si značka dává pozor.
Podle šéfa Ferrari Benedetta Vigny nejde o to slepě následovat trendy, ale nabídnout zákazníkům ten pravý zážitek. „Ve skutečnosti neexistuje žádný vzor. Lidé si kupují ferrari, protože když si koupí ferrari, užijí si spoustu legrace. Nekupují si ferrari kvůli A, B, C, D nebo jedinému prvku. Je to kombinace věcí. Když děláme elektromobily, budeme je vyrábět správným způsobem,“ zdůraznil Vigna.
Ferrari se na elektrickou éru připravuje ve velkém stylu – nová továrna „E-building“ v Maranellu je jasným důkazem. Zatímco primárně bude sloužit k výrobě hybridních modelů jako Purosangue a SF90, plně elektrický vůz se přidá až v roce 2026.
Je to logický krok, který značce umožní postupně zdokonalit výrobu a připravit se na přechod k elektromobilitě bez kompromisů. Ferrari si totiž nemůže dovolit nic jiného než dokonalost – a právě proto chce svůj první elektromobil uvést až ve chvíli, kdy bude stoprocentně připraven nabídnout ryzí zážitek z jízdy.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.