V souladu s vládním nařízením uzavřeli všichni autorizovaní prodejci značky ŠKODA v České republice do 3. listopadu své showroomy. Majitelé vozů ŠKODA však mohou i nadále využívat služeb autorizovaných servisů, které provádějí záruční i pozáruční činnosti v obvyklém rozsahu.
Přestože prodejny nových vozů nemají prokazatelný negativní vliv na šíření nákazy s ohledem na nízkou koncentraci lidí v provozovnách, aktuální vládní nařízení se nevyhnulo ani jim. Do 3. listopadu tak budou uzavřeny všechny showroomy autorizovaných partnerů značky ŠKODA na území ČR, a to včetně prodejních míst certifikovaného prodeje ojetých vozů ŠKODA Plus. „Nezbývá nám nic jiného než respektovat přijatá opatření, která se negativně podepíšou nejen na naší obchodní bilanci, ale především na dalším propadu české ekonomiky,“ říká vedoucí obchodní organizace ŠKODA AUTO Česká republika Jiří Maláček.
Díky výjimce z vládního nařízení mohou i nadále fungovat servisní služby, mobilita stávajících majitelů vozů ŠKODA tak zůstane stoprocentně zachována. Záruční i pozáruční servis poskytují všichni autorizovaní partneři značky ŠKODA ve standardní podobě. Standardem jsou přísná hygienická opatření, která byla zavedena již na jaře v rámci první vlny. Vedle povinnosti mít zakrytá ústa a nos jde zejména o omezení přímého kontaktu a dodržování rozestupů, využívání ochranných pomůcek servisním personálem nebo dezinfekční prostředky pro zákazníky. Jim jsou na webových stránkách jednotlivých servisních partnerů přehledně k dispozici telefonní čísla a e-mailové kontakty, přes které se mohou do servisu objednávat. Pracovníci příjmu po dohodě s klientem naplánují návštěvu servisu tak, aby byl maximálně omezen kontakt s dalšími zákazníky v prostorách servisu. Celá řada servisních partnerů nabízí i službu „Pick-up & delivery“, tzn. vyzvednutí vozidla u zákazníka a zpětné doručení po opravě. O dostupnosti rozšířených služeb se zákazníci mohou informovat telefonicky či e-mailem u jednotlivých servisních partnerů. ŠKODA AUTO Česká republika také doporučuje svým servisním partnerům průběžné čištění a dezinfekci kontaktních ploch a dílenského vybavení.
I po dobu uzavření prodejen mohou být zákazníci v kontaktu se svými prodejci. Konzultace probíhají telefonicky, elektronickou poštou i dalšími kanály. Do popředí zájmu se nyní dostanou především on-line formy prodeje. Česká automobilka je dobře připravena díky své platformě ŠKODA Online, kde lze objednávat vozy na operativní leasing z pohodlí domova bez nutnosti osobní návštěvy. Již na jaře byla nabídka rozšířena o skladové vozy autorizovaných partnerů. Výběr a objednání vozu, uzavření smlouvy i platba první splátky probíhají přehledně, pohodlně a rychle v rámci samotné prodejní platformy. Na adrese www.skoda-online.cz se zobrazují aktuálně dostupné automobily včetně informací o obchodnících, kteří je nabízejí, jejich lokalitách, základních měsíčních splátkách a rychlosti dodání. Výběrem konkrétního vozu se otevře stránka s jeho plnou specifikací včetně technických údajů. Tam je možné zvolit i variantu financování a doplňkových služeb. Poté se stačí již jen zaregistrovat, přihlásit, vyplnit žádost o financování, zvolit variantu předání vozu a objednávku dokončit. Online probíhá i platba kartou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?