V souladu s vládním nařízením uzavřeli všichni autorizovaní prodejci značky ŠKODA v České republice do 3. listopadu své showroomy. Majitelé vozů ŠKODA však mohou i nadále využívat služeb autorizovaných servisů, které provádějí záruční i pozáruční činnosti v obvyklém rozsahu.
Přestože prodejny nových vozů nemají prokazatelný negativní vliv na šíření nákazy s ohledem na nízkou koncentraci lidí v provozovnách, aktuální vládní nařízení se nevyhnulo ani jim. Do 3. listopadu tak budou uzavřeny všechny showroomy autorizovaných partnerů značky ŠKODA na území ČR, a to včetně prodejních míst certifikovaného prodeje ojetých vozů ŠKODA Plus. „Nezbývá nám nic jiného než respektovat přijatá opatření, která se negativně podepíšou nejen na naší obchodní bilanci, ale především na dalším propadu české ekonomiky,“ říká vedoucí obchodní organizace ŠKODA AUTO Česká republika Jiří Maláček.
Díky výjimce z vládního nařízení mohou i nadále fungovat servisní služby, mobilita stávajících majitelů vozů ŠKODA tak zůstane stoprocentně zachována. Záruční i pozáruční servis poskytují všichni autorizovaní partneři značky ŠKODA ve standardní podobě. Standardem jsou přísná hygienická opatření, která byla zavedena již na jaře v rámci první vlny. Vedle povinnosti mít zakrytá ústa a nos jde zejména o omezení přímého kontaktu a dodržování rozestupů, využívání ochranných pomůcek servisním personálem nebo dezinfekční prostředky pro zákazníky. Jim jsou na webových stránkách jednotlivých servisních partnerů přehledně k dispozici telefonní čísla a e-mailové kontakty, přes které se mohou do servisu objednávat. Pracovníci příjmu po dohodě s klientem naplánují návštěvu servisu tak, aby byl maximálně omezen kontakt s dalšími zákazníky v prostorách servisu. Celá řada servisních partnerů nabízí i službu „Pick-up & delivery“, tzn. vyzvednutí vozidla u zákazníka a zpětné doručení po opravě. O dostupnosti rozšířených služeb se zákazníci mohou informovat telefonicky či e-mailem u jednotlivých servisních partnerů. ŠKODA AUTO Česká republika také doporučuje svým servisním partnerům průběžné čištění a dezinfekci kontaktních ploch a dílenského vybavení.
I po dobu uzavření prodejen mohou být zákazníci v kontaktu se svými prodejci. Konzultace probíhají telefonicky, elektronickou poštou i dalšími kanály. Do popředí zájmu se nyní dostanou především on-line formy prodeje. Česká automobilka je dobře připravena díky své platformě ŠKODA Online, kde lze objednávat vozy na operativní leasing z pohodlí domova bez nutnosti osobní návštěvy. Již na jaře byla nabídka rozšířena o skladové vozy autorizovaných partnerů. Výběr a objednání vozu, uzavření smlouvy i platba první splátky probíhají přehledně, pohodlně a rychle v rámci samotné prodejní platformy. Na adrese www.skoda-online.cz se zobrazují aktuálně dostupné automobily včetně informací o obchodnících, kteří je nabízejí, jejich lokalitách, základních měsíčních splátkách a rychlosti dodání. Výběrem konkrétního vozu se otevře stránka s jeho plnou specifikací včetně technických údajů. Tam je možné zvolit i variantu financování a doplňkových služeb. Poté se stačí již jen zaregistrovat, přihlásit, vyplnit žádost o financování, zvolit variantu předání vozu a objednávku dokončit. Online probíhá i platba kartou.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.