„Der See ruft…“ – jezero volá – stojí žlutě psáno na vnějších zpětných zrcátkách jedinečného konceptu Golf GTI Performance*. Na jeho vzniku se podílel Samuel Pili (21), student v oboru mechatronik pro motorová vozidla ve společnosti Volkswagen ve Wolfsburgu. Samuel je členem týmu „Wörthersee-GTI 2015“, který vede Holger Schülke. Čtyři mladé ženy a devět mužů z tohoto týmu se připravují na technická povolání ve společnostech Volkswagen a Sitech Sitztechnik (je rovněž součástí koncernu). Studenti ve věku 17 až 25 let byli doporučeni pro spolupráci na projektu na základě svých výjimečných studijních výsledků. Svůj koncept prezentovali před členy představenstva a nyní bude následovat veřejná premiéra „jejich“ Golfu GTI ve čtvrtek 14. května 2015 u jezera Wörthersee.
Tým studentů využil vlastní nápady, velkou kreativitu, znalosti a dovednosti a společně vyvinul a vyrobil ze skeletu karoserie jedinečné GTI, které odpovídá vkusu mladých lidí. V týmu jsou zastoupeni studenti následujících oborů: řemeslníci pro výrobu interiérů vozidel (4), lakýrníci vozidel (2), mechatronici pro motorová vozidla (4), multimediální designéři (1) a procesní technici pro plasty a kaučuk (2).
Studenti připravili své GTI také pro přepravu do Rakouska. Do beden uložili potřebné čisticí prostředky a prostředky na ošetřování povrchů, informační a prezentační materiály, náhradní díly, nářadí a kabelové navíjecí bubny pro přívod elektrické energie z externího zdroje – u jezera Wörthersee bude totiž výkonný audiosystém v nepřetržitém provozu.
Tým se těší, až na 34. Setkání GTI (13. až 16. května 2015) představí stylistické a technické finesy v oblastech podvozku, motoru, interiéru, sedadel a audiosystému. Vedoucí projektu Holger Schülke a talentovaní mladí studenti jsou o svém konceptu přesvědčeni. „Studentské GTI snů“ bude u jezera Wörthersee působivě představeno před desetitisíci fanoušků.
„Studenti realizovali například s velkou dovedností a precizností inovativní barevný koncept na celém vozidlu i v interiéru,“ říká Schülke. Většina vnějších dílů karoserie byla vyrobena a lakována ručně, což platí i pro kompletní sadu vnějších doplňků. „U vnějších dílů karoserie, jako jsou boční prahy a spoilery, je rozhodující absolutní přesnost lícování a shoda barevných odstínů. Všechno musí s karoserií ladit. Naši talentovaní studenti si s tím velmi dobře poradili díky precizní práci,“ zdůrazňuje vedoucí projektu.
Studenti realizovali tyto práce vlastními silami. Kromě toho měli přístup ke koncernovým komponentům a radili se s odbornými pracovníky společnosti Volkswagen i specializovaných dodavatelů, například v otázkách designu, výroby plastových dílů a speciálních laků. Důležitou součástí tohoto mimořádného projektu studentského vzdělávání v závodě společnosti Volkswagen ve Wolfsburgu je spolupráce s ostatními odbornými pracovišti, jakož i vývoj konceptu a práce na vozidle
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?