Modely Peugeot 308 a 308 SW se od počátku svého uvedení na trh setkaly s velkým obchodním úspěchem, do konce prosince 2014 již registrují 236 000 objednávek. Za tento výsledek vděčí především jejich designu, kvalitě provedení, inovativnímu i-Cockpitu a jejich výkonnosti společně s rekordně nízkou spotřebou a emisemi.
Řada 308 na tyto vynikající výsledky navazuje a rozšiřuje se o nové dynamické verze, nabízené jako hatchback i SW. Tyto nové přírůstky modelové řady jasně ilustrují strategii posunu značky směrem k luxusnějším kategoriím, kterou podpořil i titul „Car of the Year 2014“. Řidiči těchto nových verzí GT 205 (1.6 THP 205 k S&S 205 k MAN6) nebo GT 180 (2.0 BlueHDi 180 k EAT6) ocení jejich výrazný design, vynikající výkony a výjimečné zážitky z řízení spolu s nízkou spotřebou paliva. Peugeot 308 GT bezpochyby způsobí mezi motoristickými nadšenci rozruch.
"U nového Peugeotu 308 se nám podařilo dosáhnout technologického a kvalitativního skoku, což potvrdilo i prestižní ocenění „Car of the Year 2014“. Modelovou řadu 308 dnes doplňují nové dynamické verze. Vůz 308 GT přináší ve srovnání s konkurencí zcela průlomový požitek z jízdy, a to jak s dieselovým tak s benzínovým motorem", řekl generální ředitel značky Maxime Picat.
Vynikající sportovní styl PEUGEOT 308 GT dává najevo svoji jedinečnost. Sebevědomě přitahuje pohledy svých obdivovatelů. Přední maska této dynamické verze nese logo zabudované do masky chladiče se třemi horizontálními lištami ve tvaru drápů. Osvětlení zajišťují výhradně LED diody. Pro optimální viditelnost za všech okolností je vůz opatřen luxusními světlomety s 62 LED diodami. Pro vůz 308 GT jsou také typická exkluzivní směrová světla. Jejich dynamický posun světla zevnitř ven podtrhuje technologický vzhled vozu. Jsou umístěna nad přídavnými otvory sání, které do motoru přivádějí více vzduchu. Vůz 308 GT nabízí velkou aerodynamickou a stylovou čistotu. Černá zpětná zrcátka splývají s bočními okny, která jsou v horní části zatmavená. Vůz je vizuálně rozšířen lištami kolem prahu karoserie a spočívá na osmnáctipalcových kolech s diamantovým výbrusem a pneumatikami Michelin Pilot Sport 3. Pro tato kola s označením „Diamant“ jsou typické rýhované paprsky s vyfrézovaným motivem. PEUGEOT 308 GT přitahuje pozornosti i při pohledu zezadu, zejména díky černě lakovanému difuzéru a ozdobným prvkům použitým u dvojité koncovky výfuku. Podpis GT je umístěn na masce chladiče, na víku zavazadlového prostoru a na předních blatnících. Nabídka odstínů karoserie zahrnuje exkluzivní „Blue Magnetic“. Tento odstín evokuje modrou barvu historicky používanou na francouzských závodních vozech. Díky ní dobře vynikají plynulé a dynamické linie vozu a je zvýrazněna jeho světlá výška, která je vepředu snížena o 7 mm a vzadu o 10 mm. Exkluzivní prostředí nabízí i kabina. Vychází ze základů sportovního vozu, k nimž přidává strop a horní část sloupků čelního skla v antracitovém odstínu. Čalounění TEP / Alcantara nebo příplatkovou kůži Club zdobí červené prošití. Rudé stehy se objevují i na palubní desce, panelech dveří, manžetě řadicí páky a koberečcích. Efektní je také hliník na pedálech a nerezová ocel na prazích dveří. Pro sportovní vozy je důležitá poloha při řízení, která je díky ergonomie místa i-Cockpit ideální. Řidič si ji může upravit díky výškovému a podélnému nastavení kompaktního volantu, který je unikátní svým perforovaným koženým potahem a znakem GT. Sdružený přístroj, umístěný v zorném poli tak, aby řidič nemusel spouštět silnici z očí, používá nové šachovnicové pozadí. Přístroj po vložení klíče do zapalování přivítá řidiče vlastním hlášením. S přístrojem ladí i velký dotykový displej používající nové červenočerné barevné schéma pojmenované Redline. Pozoruhodné dynamické výkony GT pro maximální požitek používá specificky nastavený podvozek a výkonné motory, které již dnes splňují normu Euro 6. Inženýři nasadili veškeré know-how značky, aby dosáhli vynikajícího poměru mezi hmotností a výkonem, a to pouze 5,85 kg/k u benzínové verze 308 GT. Tento poměr je příslibem jak silných zážitků za volantem tak i úsporného provozu. Výkonové parametry mluví samy za sebe. Pro zrychlení z 0 na 100 km/hod stačí vozu 308 GT s benzínovým motorem pouhých 7,5 vteřin. Benzínový čtyřválcový motor 1.6 THP 205 k S&S je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou pro co nejlepší využití točivého momentu 285 Nm, který je k dispozici u otáček 1750 – 4500 ot/min. Tato vysoká úroveň výkonu se kombinuje s nízkými emisemi CO2 (od 130 g CO2/km) i spotřebou (od 5,6 l/100 km). K dosažení těchto výsledků tento čtyřválec o objemu 1598 cm3 kombinuje: turbokompresor Twin-Scroll pro okamžitou odezvu a výkonnost od velmi nízkých otáček; přímé vstřikování benzínu zaručující optimální účinnost spalování; proměnný zdvih sacích ventilů spojený s variabilním časováním hřídelů sání a výfuku (technologie VTi, Variable valve and Timing injection); systém Stop&Start pro snížení spotřeby a emisí CO2 a zvýšení komfortu v městském provozu. Čtyřválcový motor 2.0 BlueHDi nabízí obdivuhodné výkony: 180 koní při 3750 ot/min a maximální točivý moment 400 Nm při 2000 ot/min. Motoru s poměrem hmotnost/výkon pouze 7,3 kg/k stačí ke zrychlení z 80 na 120 km/hod při zařazeném předposledním rychlostním stupni jen 5,5 vteřin. Agregát, jehož objem činí 1 997 cm3, vykazuje emise pouze 103 g CO2/km a spotřebu 4,0 l/100 km. K tomuto výsledku mu napomáhá: vstřikovací jednotka (common rail) 3. generace vytvářející tlak až 2 000 bar; nová spalovací komora umožňující vytváření optimální směsi vzduchu a paliva, která je vstřikována přes 7 otvorů; kompresní poměr 16,7:1 pro lepší celkový výkon motoru; motorový olej s velmi nízkou viskozitou typu 0W15. Na druhé straně byla důkladná péče věnována snížení hmotnosti. Úspory o 7 kg bylo dosaženo například snížením tloušťky stěn skříně a omezením využití přídavných zařízení jen na nezbytně nutnou dobu. Dieselový motor je spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6, která byla vyvinuta ve spolupráci s Aisin AW. Využívá technologii Quickshift, která zaručuje rychlé řazení rychlostních stupňů a schopnost automaticky řadit na požadovaný stupeň okamžitě. Nicméně účinnost je téměř stejná jako u motoru s manuální převodovkou, a to díky snížení vnitřního tření a použití uzamykatelných měničů točivého momentu bránících prokluzu převodovky. Výsledkem jsou emise CO2 a spotřeba na podobné úrovni jako u manuálních převodovek. Nápravy (přední Pseudo Mc Pherson, zadní s deformovatelným příčným nosníkem) byly upraveny tak, aby vyhovovaly uvedeným motorům i celému duchu vozu. Nastavení je sportovní, s vynikající jízdní stabilitou, a přitom zachovává vysokou úroveň komfortu. Inženýři upravili veškeré parametry, čímž zajistili přesné řízení na všech profilech silnice, bez přílišného nedotáčení nebo přetáčení. Pasivní tlumiče s novým nastavením poměru síly / rychlosti se okamžitě přizpůsobují typu jízdy. Pro větší akustický komfort jsou vybaveny hydraulickým dorazem. V závislosti na dané verzi se zvyšuje pevnost předních a zadních náprav o 10 až 20 % pro extrémně reaktivní chování bez jakékoliv prodlevy. Variabilní elektrický posilovač řízení umožňuje využití pneumatik Michelin Pilot Sport 3 s vysokou úrovní přilnavosti. Takový výkon vyžaduje účinný brzdný systém, který se snadno přizpůsobí, a vynikající tepelnou odolnost. Využívá centrální jednotku Bosch 9CE rozdělující brzdný účinek mezi čtyři kotouče. Ty mají vepředu průměr 330 mm a tloušťku 30 mm, plovoucími třmeny jsou uchyceny k 60 mm pístu. Zadní kotouče mají u vozu 308 GT průměr 268 mm a u vozu 308 GT SW 290 mm. Oba motory jsou sériově opatřeny odpojitelným ESP. Řadu GT tvoří: GT 205 s motorem 1.6 THP 205 k S&S s šestistupňovou manuální převodovkou: 130 g CO2/km a 5,6 l/100 km u hatchbacku, 134 g CO2/km a 5,8 l/100 km u SW; GT 180 s motorem 2.0 BlueHDi 180 k s šestistupňovou automatickou převodovkou EAT6: 103 g CO2/km a 4,0 l/100 km u hatchbacku, 107 g CO2/km a 4,1 l/100 km u SW.Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.