Vůz britské značky luxusních vozů Rolls-Royce si od doby otevření českého dealerství před šesti lety v tuzemsku pořídilo přes 200 zákazníků. Loni se prodej meziročně zdvojnásobil a od roku 2016 se zvýšil pětkrát. Na středeční tiskové konferenci to uvedla podle ČTK ředitelka dealerství Eva Kadlecová. Je vhodné ale doplnit, že zhruba polovinu představují ojeté, ale automobilkou certifikované vozy.
Firma Rolls-Royce nedávno oznámila, že v roce 2022 vykázala prodejní rekord, když celosvětový odbyt činil 6021 vozů. Podle údajů Svazu dovozců automobilů (SDA) Rolls-Royce loni zvýšil v Česku počet registrací o 76 procent na 37 nových vozů, zatímco konkurenční Bentley zvýšil prodej o 94 procent na 64 aut. Podle majitele Rolls-Royce Motor Cars Prague Karla Kadlece tvoří 70 procent prodejů zákazníci z ČR a 30 procent ze Slovenska. Nejprodávanějšími modely jsou SUV Cullinan a Ghost. Každý prodávaný vůz prošel individualizací Bespoke. Zhruba polovinu celkových prodejů tvořily ojeté vozy certifikovaného programu Provenance.
Showroom Rolls-Royce se během let přesunul z pražského hotelu Intercontinental, který prochází rekonstrukcí, do Průběžné ulice ve Strašnicích. Během příštích dvou let jej navíc čeká modernizace za zhruba jeden milion eur, tedy asi 24 milionů korun.
"Naše podnikání zůstane velmi exkluzivním a vozy Rolls-Royce velmi vzácnými, opravdovým luxusem. Těšíme se, až koncem letošního roku dorazí první elektrický Rolls-Royce, přičemž otevření nových prostor je plánováno v první polovině roku 2024," dodal Kadlec. Objednávky prvního plně elektrického modelu Spectre u českého dealera podle něj dosáhly dvojciferného čísla.
Rolls-Royce nedávno zveřejnil, že hodnota zakázkových úprav Bespoke loni rovněž překonala dosavadní úspěchy. Poptávka po všech modelech Rolls-Royce zůstává podle regionálního mluvčího společnosti Franka Tiemanna silná a předběžné objednávky jsou zajištěny i po roce 2023.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.