V posledních měsících ojetá auta mírně zlevnila. Spolu s klesající prodejní cenou však klesají také výkupní ceny vozů. Kdo chce prodat ojeté auto za vyšší cenu, neměl by s tím příliš otálet. Naopak kupující, kteří vyčkávají na další zlevnění, čeká zase horší nabídka aut. Kvalitní auta z trhu rychle mizí a prodejci se budou přizpůsobovat finančním požadavkům kupujících.
„Oproti prvnímu pololetí se ke konci září ceny snížily v průměru o dva tisíce korun, což je vzhledem k průměrné ceně vozu 287 000 korun zanedbatelná částka. Pro kupující je ale dobrou zprávou i to, že auta přestala zdražovat. Výrazné snížení cen se zatím neočekává, protože i na prodejce doléhá vyšší inflace a zdražování v ostatních oblastech. Každý by si měl posoudit, jak moc rychle auto potřebuje a zda je pro něj snížení ceny o pár tisíc korun důležité. Současná situace totiž nahrává nekalým prodejním praktikám a situace se bude zhoršovat. S koupí vozu je teď lepší příliš neotálet,“ upozorňuje Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která pomáhá potlačovat nekalé praktiky na trhu ojetých aut už více než 30 let.
Podvodné praktiky budou na vzestupuLidé podle něj začínají nyní požadovat nižší ceny, ale pokud prodejce auto draze vykoupí, levně ho prodat nemůže. Proto budou klesat i výkupní ceny vozidel, ale řada nepoctivých prodejců bude raději vykupovat vozy ještě levnější, na kterých budou moci více vydělat. „To znamená, že se budou více vykupovat vadné vozy, zatajovat havárie, stáčet tachometry, prostě cokoliv, aby z hlediska ceny a požadavků na auto mohli prodejci, zejména ti neféroví, vyjít zákazníkům vstříc. Řečeno trochu s nadsázkou: podvodníky teď asi čekají zně. V této situaci drahých energií a vysoké inflace je pochopitelné, že se lidé snaží na autě co nejvíce ušetřit, bohužel se však často nechtějí vzdát toho, jaký vůz za sníženou cenu požadují, a to přináší problémy,“ popisuje dále Martin Pajer z Cebia.
Atraktivní nabídky bývají podezřeléPokud jsou lidé nuceni snížit rozpočet na pořízení ojetého auta, doporučuje ředitel Cebia pořídit si například auto o rok starší, nebo s vyšším km nájezdem apod. „Výhodné koupě mohou existovat, ale z našich zkušeností bývají auta, která se prodávají za lákavou cenu, v nějakém směru vadná. Ať se lidé zajímají i o cenově atraktivní nabídky, ať si ale zejména u takových aut vždy prověří jejich historii. Stačí zadat VIN vozu na www.cebia.cz. Jen tak mohou zjistit, jestli je ta nabídka opravdu férová. Právě tito lidé to ale bohužel většinou neudělají, anebo až když auto koupí a je už pozdě,“ říká Martin Pajer.
Díky prověření vozu přes Cebia lze během pár minut z pohodlí domova zjistit, jestli auto nemá stočený tachometr, nebylo poškozené či havarované a případně k jak velké škodě došlo, lze vidět i fotografie vozu po havárii, jeho servisní historii, skutečný rok výroby a rok první registrace v Česku i ve světě, skutečnou zemi původu, předchozí inzerci včetně fotografií a inzerovaných cen, dále se lze dozvědět, zda vozidlo není hlášené jako odcizené či zatížené financováním, zda se na něj nevztahovala svolávací akce výrobce či zda nebylo provozováno jako taxi. Součástí prověření je i podrobný návod na kontrolu originality vozidla, tedy na kontrolu toho, zda se ve skutečnosti nejedná o jiné auto, kterému byla dána falešná identita z důvodu zakrytí krádeže či k zakrytí skutečnosti, že vůz byl smontován z několika havarovaných vozidel. U Cebia si lze prověřit auto s českým i zahraničním původem.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?