V posledních měsících ojetá auta mírně zlevnila. Spolu s klesající prodejní cenou však klesají také výkupní ceny vozů. Kdo chce prodat ojeté auto za vyšší cenu, neměl by s tím příliš otálet. Naopak kupující, kteří vyčkávají na další zlevnění, čeká zase horší nabídka aut. Kvalitní auta z trhu rychle mizí a prodejci se budou přizpůsobovat finančním požadavkům kupujících.
„Oproti prvnímu pololetí se ke konci září ceny snížily v průměru o dva tisíce korun, což je vzhledem k průměrné ceně vozu 287 000 korun zanedbatelná částka. Pro kupující je ale dobrou zprávou i to, že auta přestala zdražovat. Výrazné snížení cen se zatím neočekává, protože i na prodejce doléhá vyšší inflace a zdražování v ostatních oblastech. Každý by si měl posoudit, jak moc rychle auto potřebuje a zda je pro něj snížení ceny o pár tisíc korun důležité. Současná situace totiž nahrává nekalým prodejním praktikám a situace se bude zhoršovat. S koupí vozu je teď lepší příliš neotálet,“ upozorňuje Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která pomáhá potlačovat nekalé praktiky na trhu ojetých aut už více než 30 let.
Podvodné praktiky budou na vzestupuLidé podle něj začínají nyní požadovat nižší ceny, ale pokud prodejce auto draze vykoupí, levně ho prodat nemůže. Proto budou klesat i výkupní ceny vozidel, ale řada nepoctivých prodejců bude raději vykupovat vozy ještě levnější, na kterých budou moci více vydělat. „To znamená, že se budou více vykupovat vadné vozy, zatajovat havárie, stáčet tachometry, prostě cokoliv, aby z hlediska ceny a požadavků na auto mohli prodejci, zejména ti neféroví, vyjít zákazníkům vstříc. Řečeno trochu s nadsázkou: podvodníky teď asi čekají zně. V této situaci drahých energií a vysoké inflace je pochopitelné, že se lidé snaží na autě co nejvíce ušetřit, bohužel se však často nechtějí vzdát toho, jaký vůz za sníženou cenu požadují, a to přináší problémy,“ popisuje dále Martin Pajer z Cebia.
Atraktivní nabídky bývají podezřeléPokud jsou lidé nuceni snížit rozpočet na pořízení ojetého auta, doporučuje ředitel Cebia pořídit si například auto o rok starší, nebo s vyšším km nájezdem apod. „Výhodné koupě mohou existovat, ale z našich zkušeností bývají auta, která se prodávají za lákavou cenu, v nějakém směru vadná. Ať se lidé zajímají i o cenově atraktivní nabídky, ať si ale zejména u takových aut vždy prověří jejich historii. Stačí zadat VIN vozu na www.cebia.cz. Jen tak mohou zjistit, jestli je ta nabídka opravdu férová. Právě tito lidé to ale bohužel většinou neudělají, anebo až když auto koupí a je už pozdě,“ říká Martin Pajer.
Díky prověření vozu přes Cebia lze během pár minut z pohodlí domova zjistit, jestli auto nemá stočený tachometr, nebylo poškozené či havarované a případně k jak velké škodě došlo, lze vidět i fotografie vozu po havárii, jeho servisní historii, skutečný rok výroby a rok první registrace v Česku i ve světě, skutečnou zemi původu, předchozí inzerci včetně fotografií a inzerovaných cen, dále se lze dozvědět, zda vozidlo není hlášené jako odcizené či zatížené financováním, zda se na něj nevztahovala svolávací akce výrobce či zda nebylo provozováno jako taxi. Součástí prověření je i podrobný návod na kontrolu originality vozidla, tedy na kontrolu toho, zda se ve skutečnosti nejedná o jiné auto, kterému byla dána falešná identita z důvodu zakrytí krádeže či k zakrytí skutečnosti, že vůz byl smontován z několika havarovaných vozidel. U Cebia si lze prověřit auto s českým i zahraničním původem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.