V posledních měsících ojetá auta mírně zlevnila. Spolu s klesající prodejní cenou však klesají také výkupní ceny vozů. Kdo chce prodat ojeté auto za vyšší cenu, neměl by s tím příliš otálet. Naopak kupující, kteří vyčkávají na další zlevnění, čeká zase horší nabídka aut. Kvalitní auta z trhu rychle mizí a prodejci se budou přizpůsobovat finančním požadavkům kupujících.
„Oproti prvnímu pololetí se ke konci září ceny snížily v průměru o dva tisíce korun, což je vzhledem k průměrné ceně vozu 287 000 korun zanedbatelná částka. Pro kupující je ale dobrou zprávou i to, že auta přestala zdražovat. Výrazné snížení cen se zatím neočekává, protože i na prodejce doléhá vyšší inflace a zdražování v ostatních oblastech. Každý by si měl posoudit, jak moc rychle auto potřebuje a zda je pro něj snížení ceny o pár tisíc korun důležité. Současná situace totiž nahrává nekalým prodejním praktikám a situace se bude zhoršovat. S koupí vozu je teď lepší příliš neotálet,“ upozorňuje Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která pomáhá potlačovat nekalé praktiky na trhu ojetých aut už více než 30 let.
Podvodné praktiky budou na vzestupuLidé podle něj začínají nyní požadovat nižší ceny, ale pokud prodejce auto draze vykoupí, levně ho prodat nemůže. Proto budou klesat i výkupní ceny vozidel, ale řada nepoctivých prodejců bude raději vykupovat vozy ještě levnější, na kterých budou moci více vydělat. „To znamená, že se budou více vykupovat vadné vozy, zatajovat havárie, stáčet tachometry, prostě cokoliv, aby z hlediska ceny a požadavků na auto mohli prodejci, zejména ti neféroví, vyjít zákazníkům vstříc. Řečeno trochu s nadsázkou: podvodníky teď asi čekají zně. V této situaci drahých energií a vysoké inflace je pochopitelné, že se lidé snaží na autě co nejvíce ušetřit, bohužel se však často nechtějí vzdát toho, jaký vůz za sníženou cenu požadují, a to přináší problémy,“ popisuje dále Martin Pajer z Cebia.
Atraktivní nabídky bývají podezřeléPokud jsou lidé nuceni snížit rozpočet na pořízení ojetého auta, doporučuje ředitel Cebia pořídit si například auto o rok starší, nebo s vyšším km nájezdem apod. „Výhodné koupě mohou existovat, ale z našich zkušeností bývají auta, která se prodávají za lákavou cenu, v nějakém směru vadná. Ať se lidé zajímají i o cenově atraktivní nabídky, ať si ale zejména u takových aut vždy prověří jejich historii. Stačí zadat VIN vozu na www.cebia.cz. Jen tak mohou zjistit, jestli je ta nabídka opravdu férová. Právě tito lidé to ale bohužel většinou neudělají, anebo až když auto koupí a je už pozdě,“ říká Martin Pajer.
Díky prověření vozu přes Cebia lze během pár minut z pohodlí domova zjistit, jestli auto nemá stočený tachometr, nebylo poškozené či havarované a případně k jak velké škodě došlo, lze vidět i fotografie vozu po havárii, jeho servisní historii, skutečný rok výroby a rok první registrace v Česku i ve světě, skutečnou zemi původu, předchozí inzerci včetně fotografií a inzerovaných cen, dále se lze dozvědět, zda vozidlo není hlášené jako odcizené či zatížené financováním, zda se na něj nevztahovala svolávací akce výrobce či zda nebylo provozováno jako taxi. Součástí prověření je i podrobný návod na kontrolu originality vozidla, tedy na kontrolu toho, zda se ve skutečnosti nejedná o jiné auto, kterému byla dána falešná identita z důvodu zakrytí krádeže či k zakrytí skutečnosti, že vůz byl smontován z několika havarovaných vozidel. U Cebia si lze prověřit auto s českým i zahraničním původem.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?