Dovoz ojetých osobních aut od začátku roku do konce dubna vzrostl meziročně o 21,5 procenta na 57.729 vozů. Dovozy se téměř vyrovnaly prodejům nových aut. Ty byly ve stejném období jen o 4400 vozidel vyšší. Průměrné stáří dovážených ojetých vozů je 10,5 roku, přičemž podíl vozidel starších deseti let je 51 procent. Starších 15 let je 22,4 procenta. Vyplývá to podle ČTK z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejvíce dováženou značkou je domácí Škoda s 12.286 vozy, následuje Volkswagen s 11.653 auty a Ford s 4247 ojetými vozy. Na dalších místech jsou prémiové BMW (3230), Mercedes (2986) a Audi (2640). Češi si dovezli také 32 ojetých Ferrari nebo 16 Lamborghini, 12 Rolls-Royce a devět automobilů Trabant.
"Pokračující vysoké tempo dovozů se sice v dubnu mírně zpomalilo, hlavní problémy však zůstávají stejné – tuzemský trh zaplavují stará vozidla s vysokou spotřebou, vysokými emisemi a v mnoha případech i s problematickým původem. V době, kdy řidiči platí za benzin a naftu nejvíce v historii a po ojetinách přetrvává vysoká poptávka, je to pro spotřebitele jednoznačně negativní vývoj," uvedla generální ředitelka Aures Holdings Karolína Topolová. Do skupiny patří autobazary AAA Auto, Mototechna, Auto Diskont a Driverama.
Prodej nových osobních aut na českém trhu za čtyři měsíce roku klesl o 9,35 procenta na 62.105 vozů. Důvodem je podle svazu přetrvávající nedostatek dílů kvůli covidu a válce na Ukrajině.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.