Dovoz ojetých osobních aut od začátku roku do konce dubna vzrostl meziročně o 21,5 procenta na 57.729 vozů. Dovozy se téměř vyrovnaly prodejům nových aut. Ty byly ve stejném období jen o 4400 vozidel vyšší. Průměrné stáří dovážených ojetých vozů je 10,5 roku, přičemž podíl vozidel starších deseti let je 51 procent. Starších 15 let je 22,4 procenta. Vyplývá to podle ČTK z údajů Svazu dovozců automobilů.
Nejvíce dováženou značkou je domácí Škoda s 12.286 vozy, následuje Volkswagen s 11.653 auty a Ford s 4247 ojetými vozy. Na dalších místech jsou prémiové BMW (3230), Mercedes (2986) a Audi (2640). Češi si dovezli také 32 ojetých Ferrari nebo 16 Lamborghini, 12 Rolls-Royce a devět automobilů Trabant.
"Pokračující vysoké tempo dovozů se sice v dubnu mírně zpomalilo, hlavní problémy však zůstávají stejné – tuzemský trh zaplavují stará vozidla s vysokou spotřebou, vysokými emisemi a v mnoha případech i s problematickým původem. V době, kdy řidiči platí za benzin a naftu nejvíce v historii a po ojetinách přetrvává vysoká poptávka, je to pro spotřebitele jednoznačně negativní vývoj," uvedla generální ředitelka Aures Holdings Karolína Topolová. Do skupiny patří autobazary AAA Auto, Mototechna, Auto Diskont a Driverama.
Prodej nových osobních aut na českém trhu za čtyři měsíce roku klesl o 9,35 procenta na 62.105 vozů. Důvodem je podle svazu přetrvávající nedostatek dílů kvůli covidu a válce na Ukrajině.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?