"Obecně sice nabídka ojetých vozů na tuzemském trhu meziročně i meziměsíčně mírně rostla, ale to se týká zejména starších vozů, kterých se ze západních zemí v současné době dováží nejvíce od roku 2008. U zánovních aut, kterými zákazníci dosud nahrazovali výpadky v dodávkách těch nových, se s určitým odstupem začíná projevovat nedostatek stejně jako na primárním trhu. To je jeden z důvodů, proč medián ceny u mladých ojetin jen za poslední rok vzrostl více než o čtvrtinu,“ sdělil dnes ČTK výkonný ředitel AAA Auto Luboš Vorlík.
Například v Polsku ve stejném období zánovní ojetiny zdražily o třetinu na v přepočtu 586.000 korun, naopak na Slovensku činilo meziroční zvýšení cen 19 procent na 622.700 korun. Z nabídky zánovních ojetin na trzích ve střední Evropě letos v prvním čtvrtletí ubylo 9500 vozů.
Nejčastěji nabízenou značkou zánovních aut na českém trhu byla v letošním prvním kvartálu Škoda se 7094 vozy různých modelů, stejně tak na Slovensku (1166 aut). V Polsku u zánovních aut vedla Toyota s 2363 vozy. V Česku následoval Volkswagen s 1544 auty, třetí místo obsadil Mercedes-Benz s 1179 nabízenými ojetinami.