Ceny ojetých aut do čtyř let stáří stouply na českém trhu za poslední rok do konce letošního března v meziročním srovnání o 26 procent na 655.000 korun. Důvodem jsou výpadky výroby a dlouhé čekací doby u nových aut v souvislosti s covidem a válkou na Ukrajině. Vyplývá to podle ČTK z aktuálních údajů skupiny Aures Holdings, která provozuje autobazary AAA Auto.
"Obecně sice nabídka ojetých vozů na tuzemském trhu meziročně i meziměsíčně mírně rostla, ale to se týká zejména starších vozů, kterých se ze západních zemí v současné době dováží nejvíce od roku 2008. U zánovních aut, kterými zákazníci dosud nahrazovali výpadky v dodávkách těch nových, se s určitým odstupem začíná projevovat nedostatek stejně jako na primárním trhu. To je jeden z důvodů, proč medián ceny u mladých ojetin jen za poslední rok vzrostl více než o čtvrtinu,“ sdělil dnes ČTK výkonný ředitel AAA Auto Luboš Vorlík.
Například v Polsku ve stejném období zánovní ojetiny zdražily o třetinu na v přepočtu 586.000 korun, naopak na Slovensku činilo meziroční zvýšení cen 19 procent na 622.700 korun. Z nabídky zánovních ojetin na trzích ve střední Evropě letos v prvním čtvrtletí ubylo 9500 vozů.
Nejčastěji nabízenou značkou zánovních aut na českém trhu byla v letošním prvním kvartálu Škoda se 7094 vozy různých modelů, stejně tak na Slovensku (1166 aut). V Polsku u zánovních aut vedla Toyota s 2363 vozy. V Česku následoval Volkswagen s 1544 auty, třetí místo obsadil Mercedes-Benz s 1179 nabízenými ojetinami.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.