Das WeltAuto potěšilo. V ceně má důležitý doklad

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 19. prosince 2021, 00:11 Google+

Das WeltAuto, program prodeje kvalitních a prověřených ojetých vozů s důrazem na nejvyšší úroveň zákaznických služeb, si zakládá na maximální transparentnosti a důvěře ve vztahu se zákazníkem. U vozidel „z druhé ruky“ je původ a historie naprosto klíčovou věcí. Kromě jiného ji v síti Das WeltAuto dokládá certifikát společnosti Cebia, která je nejvyšší autoritou v prověřování ojetých vozů a na trhu funguje již 30 let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým | foto: AC&C Public Relations

Sdílejte článek

„Stále nás nepřestává překvapovat, kolik lidí se v dnešní době stane obětmi podvodného jednání při koupi ojetého vozu,“ říká Mirka Cimrová, vedoucí divize Das WeltAuto společnosti Porsche Česká republika. „Aktuální hlad po ojetých vozech dává prostor různým nekalým praktikám, neboť poptávka leckdy převyšuje nabídku, zejména pokud jde o zánovní ojeté vozy. Protože s našimi zákazníky hrajeme fér, transparentnost prodávaných vozidel dokladujeme nejen přímo u prodejce Das WeltAuto, ale také certifikátem Cebia, tzv. Cebia REPORTEM.“

Přestože se v dnešní době dá původ a historie ojetých vozů velmi důkladně prověřit, stále se najde spousta důvěřivých zákazníků, kteří se nechají při koupi ojetého vozu „napálit“. Z databáze největší tuzemské autority v této problematice, společnosti Cebia, vyplývá, že nejvíce se podvádí v těchto případech:

1. Zatajování havárií
Podíl ojetých osobních aut, u kterých bylo v inzerci na velkých inzertních portálech uváděno, že nebyla v minulosti havarovaná, dosahoval letos za první tři kvartály 99,37 %. Reálný podíl aut, která nebyla v minulosti havarovaná, však bude i vzhledem k počtu pojistných případů pojišťoven výrazně vyšší. Například v případě pětiletých aut je dle statistik poškozeno zhruba 25 % z nich. Může se jednat o banální výměnu nárazníku, ale také o větší havárii. V případě desetiletých aut je po havárii už 60 % z nich.

„Zatajování havárií patří mezi nejčastější nekalé praktiky při prodeji ojetých aut. Je ale třeba dodat, že ne vždy o havárii ví samotný prodejce. Proto je důležité, aby i prodejci vozidel před výkupem prověřovali jejich historii, neboť stejně jako zatajují havárie někteří prodejci, tak to dělají i někteří zákazníci, kteří chtějí, aby od nich prodejce vykoupil auto,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

Zatajené havárie mohou zdražit auto o desítky až stovky tisíc korun v závislosti na konkrétním voze. U části zatajených havárií je důvodem fakt, že vozidlo bylo nelegálně předělané – například sestavené ze dvou vozů. Taková auta nemusí splňovat podmínky pro bezpečný provoz.

Zároveň je ale potřeba dodat, že havárie automaticky neznamená špatnou koupi. Je však potřeba vědět, jak bylo havarované, jak bylo opravené a koupit ho za odpovídající cenu. „Oprav dle stanovených postupů v autorizovaných servisech se není třeba obávat. Síť Das WeltAuto má v tomto velkou výhodu. Všichni prodejci jsou totiž zároveň autorizovanými partnery značek koncernu Volkswagen a dokážou tak servisní služby poskytovat na té nejvyšší úrovni,“ dodává Cimrová.

2. Manipulace se stavem kilometrů
Vyskytuje se zhruba u každého třetího prodávaného ojetého auta. Manipulace se stavem kilometrů uměle zvyšuje cenu auta v průměru o 20 %. „Stočením tachometru u průměrně drahé ojetiny v ceně 250 000 korun se její cena okamžitě navýší o 50 tisíc,“ vysvětluje Martin Pajer z Cebia. Náklady v prakticky stejné výši si v následujících letech vyžádají nečekané opravy a údržba související s vyšším kilometrovým nájezdem. Vozidla, resp. tachometry bývají stáčeny i opakovaně (často i o menší nájezdy, aby to nebylo tak nápadné), někdy dokonce i na hodnoty zánovních vozů.

3. Falšování původu u dovezených vozidel
Každé páté dovezené ojeté auto (21 %) pochází ve skutečnosti z jiné země, než tvrdí prodejce. Nejčastěji se jedná o země jihovýchodní, východní či severovýchodní Evropy. Pět procent aut s nesprávně uvedeným původem pochází dokonce z jižní Afriky, Ománu, jižní Ameriky či ze zemí Perského zálivu. Kupujícím pak prodávající nejčastěji tvrdí, že auto bylo dovezeno z Německa, nebo že se jedná o ojetý vůz s tuzemským původem. Vyplynulo to z analýzy, kterou Cebia zpracovala na více než 47 000 náhodně vybraných inzerovaných dovezených ojetých autech. Jako země původu vozidla se považuje země, pro kterou bylo vozidlo vyrobeno. Téměř 51,55 % ojetých aut prodávaných v letošním roce bylo do Česka letos, nebo v minulých letech dovezeno ze zahraničí. „V síti Das WeltAuto se specializujeme na zánovní vozy, těžiště prodejů tvoří automobily prodané jako nové v ČR ve stáří 1-3 roky. Jejich původ je jasný, ručíme za něj,“ dodává Mirka Cimrová. „Samozřejmě to neznamená, že všechna dovezená vozidla jsou špatná, ale u individuálně dovezených vozidel je velice důležité prověřit jejich původ a zdroj. Naši prodejci mají možnost nakupovat vozidla přímo v rámci koncernu Volkswagen a tak i dovezený vůz může být té nevyšší kvality s velice zajímavou výbavou.“

4. Omlazování automobilů
Oblíbenou manipulací prodejců ojetin bývá uvádění data první registrace namísto roku a měsíce výroby. Většina vozidel byla vyrobena a registrována, resp. uvedena do provozu ve stejném roce, u některých aut ale může rozdíl činit jeden rok i více let. „Setkali jsme se například i s autem, u něhož byl rozdíl 6 let, dokonce bylo před uvedením do provozu havarované – pravděpodobně se jednalo o předváděcí vůz,“ komentuje situaci Martin Pajer. Každý rok má přitom vliv na cenu vozidla. Uvádět datum první registrace místa data výroby je lákavé zejména u aut, která byla vyrobena v posledním kvartálu a uvedena do provozu v prvním kvartálu následujícího roku. Stává se také, že někdy prodejci sami datum výroby neznají (není uvedený v TP). Omlazování vozu má vliv na jeho cenu především v prvních letech provozu auta, u starších vozů hraje vliv na zvýšení jejich atraktivnosti a urychlení jejich prodeje.

Vytisknout

Diskuze: Das WeltAuto potěšilo. V ceně má důležitý doklad

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Škody na dovezených havarovaných autech dosahují za měsíc téměř miliardy korun

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud