Zavření prodejních míst autobazarů a přechod na online prodej i v oblasti aut většině Čechů nevyhovuje. Dvě pětiny lidí, kteří se aktuálně poohlížejí po ojetém voze, vnímají nákup auta přes internet jen jako nouzové řešení (40 %) a i když jsou spíše ochotni si auto tímto způsobem pořídit, jednoznačně by dali přednost osobnímu nákupu, v důsledku čehož se poohlížejí spíš po autě napřímo od majitele či od známého. Dalších 24 % si auto přes internet dokonce odmítá koupit, v současné době si ho jen vyhlížejí a vyčkávají na otevření prodejních míst. Přesto 27 % zákazníků vidí v online prodeji aut dobré řešení, dalších 9 % online prodej dokonce vítá. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala společnost Cebia mezi téměř 400 lidmi, kteří si plánují pořídit ojeté auto.
„Online prodej vozidla má pro kupujícího řadu výhod, což si již uvědomila více než třetina kupujících. Věřím, že i po otevření prodejních míst bude určitá skupina lidí online nákup vozidla preferovat. Lze předpokládat, že bude více vyhovovat těm, kteří budou kupovat mladší vozy, u nichž je menší riziko problémů,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která už tři desítky let pomáhá lidem bojovat proti nekalým praktikám při prodeji ojetých vozidel. Dodává, že i když je většina lidí stále příznivcem klasického osobního nákupu auta, podíl těch, kteří jsou ochotni si zakoupit vůz online, se díky koronavirovým opatřením od loňského jara zvyšuje a tento trend by mohl i pokračovat.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Na online prodeji se lidem nejčastěji (57 %) líbí, že si mohou auto v klidu prohlédnout a vyzkoušet a v případě, že naleznou nesrovnalosti nebo se jim nebude líbit, mohou ho bez udání důvodu do 14 dní vrátit. „Pro zákazníka je to samozřejmě zajímavá výhoda, z pohledu prodejce se však dá tato výhoda online prodeje lehce zneužívat – hrozí riziko vyměňování součástek a následné vracení méně kvalitního vozu,“ upozorňuje Martin Pajer. V administrativě na dálku vidí pozitivum 40 % příznivců online prodeje vozidel a 42 % vychvaluje to, pokud jim prodejce přiveze auto až před dům a nemusí nikam jezdit, čímž ušetří nejen čas, ale i peníze.
Co naopak jiným Čechům na zavřených autobazarech vadí, je nemožnost si vůz předem vyzkoušet během testovací jízdy (56 %) a to, že si ho dopředu nemohou v klidu prohlédnout (rovněž 56 %). Možnost vrátit auto do 14 dnů je neláká, chtějí si pořídit takové, které si nechají a nechtějí si přidělávat starosti s jeho vracením a hledáním dalšího, se kterým by to mohlo dopadnout stejně. Více než polovině (52 %) těch, kteří online prodeji vozidel nefandí, zároveň vadí, že si nemohou osobně porovnat a vyzkoušet více vozů a vybrat si ten, který se jim bude líbit nejvíce.
„Ať už si lidé kupují auto přes autobazar či prodejce, nebo od fyzické osoby či dokonce známého, vždy by si měli prověřit jeho historii a ověřit si, zda nemá stočený tachometr, zda nebylo havarované, v jakém roce bylo skutečně vyrobeno, jak bylo servisované, pro jakou zemi bylo vyrobeno, nebo zda není hlášené jako odcizené či zatížené leasingem,“ radí Martin Pajer z Cebia u které si lze online prověřit historii vozu pomocí systému AUTOTRACER na www.zkontrolujsiauto.cz. „Řada lidí důvěřuje svým známým nebo známým svých známých. Bohužel i mezi známými se však dějí podvody a prodávají auta se zatajenými poškozeními či haváriemi nebo stočeným tachometrem,“ varuje s tím, že pořízení vozu je drahá investice, a proto se kupujícímu vyplatí vědět, za jaké auto hodlá prodejci zaplatit.
Kromě online prodeje vozidel trápí nemalou část Čechů (51 %) také nedostačující výběr vozů. Podle poloviny kupujících je aut, která odpovídají jejich požadavkům, málo.
Pětina lidí plánuje na pořízení vozu šetřit, často však nechtějí slevit ze svých požadavků. Pravdou však také je, že na trhu ojetých vozů je i letos skutečně méně aut než ve stejném období loňského roku a u těch, která tu jsou, klesá kvalita. Podle Svazu dovozců automobilů se během letošních prvních dvou měsíců dovezlo do Česka 22 146 ojetých osobních vozů, což je meziročně o 17,1 % méně. Průměrné stáří dovezených aut se zvýšilo z 10,2 roku na 10,7 roku, podíl těch, která jsou starší 10 let se zvedl z 51,23 % na 54,03 % a podíl těch, která jsou starší 15 let narostl z 19,82 % na 22,4 %. I když lidé neplánují na koupi vozu šetřit, možnosti jejich výběru jsou oproti loňsku omezené.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.