Zavření prodejních míst autobazarů a přechod na online prodej i v oblasti aut většině Čechů nevyhovuje. Dvě pětiny lidí, kteří se aktuálně poohlížejí po ojetém voze, vnímají nákup auta přes internet jen jako nouzové řešení (40 %) a i když jsou spíše ochotni si auto tímto způsobem pořídit, jednoznačně by dali přednost osobnímu nákupu, v důsledku čehož se poohlížejí spíš po autě napřímo od majitele či od známého. Dalších 24 % si auto přes internet dokonce odmítá koupit, v současné době si ho jen vyhlížejí a vyčkávají na otevření prodejních míst. Přesto 27 % zákazníků vidí v online prodeji aut dobré řešení, dalších 9 % online prodej dokonce vítá. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala společnost Cebia mezi téměř 400 lidmi, kteří si plánují pořídit ojeté auto.
„Online prodej vozidla má pro kupujícího řadu výhod, což si již uvědomila více než třetina kupujících. Věřím, že i po otevření prodejních míst bude určitá skupina lidí online nákup vozidla preferovat. Lze předpokládat, že bude více vyhovovat těm, kteří budou kupovat mladší vozy, u nichž je menší riziko problémů,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která už tři desítky let pomáhá lidem bojovat proti nekalým praktikám při prodeji ojetých vozidel. Dodává, že i když je většina lidí stále příznivcem klasického osobního nákupu auta, podíl těch, kteří jsou ochotni si zakoupit vůz online, se díky koronavirovým opatřením od loňského jara zvyšuje a tento trend by mohl i pokračovat.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Na online prodeji se lidem nejčastěji (57 %) líbí, že si mohou auto v klidu prohlédnout a vyzkoušet a v případě, že naleznou nesrovnalosti nebo se jim nebude líbit, mohou ho bez udání důvodu do 14 dní vrátit. „Pro zákazníka je to samozřejmě zajímavá výhoda, z pohledu prodejce se však dá tato výhoda online prodeje lehce zneužívat – hrozí riziko vyměňování součástek a následné vracení méně kvalitního vozu,“ upozorňuje Martin Pajer. V administrativě na dálku vidí pozitivum 40 % příznivců online prodeje vozidel a 42 % vychvaluje to, pokud jim prodejce přiveze auto až před dům a nemusí nikam jezdit, čímž ušetří nejen čas, ale i peníze.
Co naopak jiným Čechům na zavřených autobazarech vadí, je nemožnost si vůz předem vyzkoušet během testovací jízdy (56 %) a to, že si ho dopředu nemohou v klidu prohlédnout (rovněž 56 %). Možnost vrátit auto do 14 dnů je neláká, chtějí si pořídit takové, které si nechají a nechtějí si přidělávat starosti s jeho vracením a hledáním dalšího, se kterým by to mohlo dopadnout stejně. Více než polovině (52 %) těch, kteří online prodeji vozidel nefandí, zároveň vadí, že si nemohou osobně porovnat a vyzkoušet více vozů a vybrat si ten, který se jim bude líbit nejvíce.
„Ať už si lidé kupují auto přes autobazar či prodejce, nebo od fyzické osoby či dokonce známého, vždy by si měli prověřit jeho historii a ověřit si, zda nemá stočený tachometr, zda nebylo havarované, v jakém roce bylo skutečně vyrobeno, jak bylo servisované, pro jakou zemi bylo vyrobeno, nebo zda není hlášené jako odcizené či zatížené leasingem,“ radí Martin Pajer z Cebia u které si lze online prověřit historii vozu pomocí systému AUTOTRACER na www.zkontrolujsiauto.cz. „Řada lidí důvěřuje svým známým nebo známým svých známých. Bohužel i mezi známými se však dějí podvody a prodávají auta se zatajenými poškozeními či haváriemi nebo stočeným tachometrem,“ varuje s tím, že pořízení vozu je drahá investice, a proto se kupujícímu vyplatí vědět, za jaké auto hodlá prodejci zaplatit.
Kromě online prodeje vozidel trápí nemalou část Čechů (51 %) také nedostačující výběr vozů. Podle poloviny kupujících je aut, která odpovídají jejich požadavkům, málo.
Pětina lidí plánuje na pořízení vozu šetřit, často však nechtějí slevit ze svých požadavků. Pravdou však také je, že na trhu ojetých vozů je i letos skutečně méně aut než ve stejném období loňského roku a u těch, která tu jsou, klesá kvalita. Podle Svazu dovozců automobilů se během letošních prvních dvou měsíců dovezlo do Česka 22 146 ojetých osobních vozů, což je meziročně o 17,1 % méně. Průměrné stáří dovezených aut se zvýšilo z 10,2 roku na 10,7 roku, podíl těch, která jsou starší 10 let se zvedl z 51,23 % na 54,03 % a podíl těch, která jsou starší 15 let narostl z 19,82 % na 22,4 %. I když lidé neplánují na koupi vozu šetřit, možnosti jejich výběru jsou oproti loňsku omezené.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?