Nadšení Čechů z online prodeje aut? Průzkum ukázal, jaká je skutečnost

AutoRoad.cz / Pavel Stavebník, 8. dubna 2021, 00:14 Google+

Zavření prodejních míst autobazarů a přechod na online prodej i v oblasti aut většině Čechů nevyhovuje. Dvě pětiny lidí, kteří se aktuálně poohlížejí po ojetém voze, vnímají nákup auta přes internet jen jako nouzové řešení (40 %) a i když jsou spíše ochotni si auto tímto způsobem pořídit, jednoznačně by dali přednost osobnímu nákupu, v důsledku čehož se poohlížejí spíš po autě napřímo od majitele či od známého. Dalších 24 % si auto přes internet dokonce odmítá koupit, v současné době si ho jen vyhlížejí a vyčkávají na otevření prodejních míst. Přesto 27 % zákazníků vidí v online prodeji aut dobré řešení, dalších 9 % online prodej dokonce vítá. Vyplynulo to z průzkumu, který realizovala společnost Cebia mezi téměř 400 lidmi, kteří si plánují pořídit ojeté auto.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Sdílejte článek

„Online prodej vozidla má pro kupujícího řadu výhod, což si již uvědomila více než třetina kupujících. Věřím, že i po otevření prodejních míst bude určitá skupina lidí online nákup vozidla preferovat. Lze předpokládat, že bude více vyhovovat těm, kteří budou kupovat mladší vozy, u nichž je menší riziko problémů,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která už tři desítky let pomáhá lidem bojovat proti nekalým praktikám při prodeji ojetých vozidel. Dodává, že i když je většina lidí stále příznivcem klasického osobního nákupu auta, podíl těch, kteří jsou ochotni si zakoupit vůz online, se díky koronavirovým opatřením od loňského jara zvyšuje a tento trend by mohl i pokračovat.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Na online prodeji se lidem nejčastěji (57 %) líbí, že si mohou auto v klidu prohlédnout a vyzkoušet a v případě, že naleznou nesrovnalosti nebo se jim nebude líbit, mohou ho bez udání důvodu do 14 dní vrátit. „Pro zákazníka je to samozřejmě zajímavá výhoda, z pohledu prodejce se však dá tato výhoda online prodeje lehce zneužívat – hrozí riziko vyměňování součástek a následné vracení méně kvalitního vozu,“ upozorňuje Martin Pajer. V administrativě na dálku vidí pozitivum 40 % příznivců online prodeje vozidel a 42 % vychvaluje to, pokud jim prodejce přiveze auto až před dům a nemusí nikam jezdit, čímž ušetří nejen čas, ale i peníze.

Co naopak jiným Čechům na zavřených autobazarech vadí, je nemožnost si vůz předem vyzkoušet během testovací jízdy (56 %) a to, že si ho dopředu nemohou v klidu prohlédnout (rovněž 56 %). Možnost vrátit auto do 14 dnů je neláká, chtějí si pořídit takové, které si nechají a nechtějí si přidělávat starosti s jeho vracením a hledáním dalšího, se kterým by to mohlo dopadnout stejně. Více než polovině (52 %) těch, kteří online prodeji vozidel nefandí, zároveň vadí, že si nemohou osobně porovnat a vyzkoušet více vozů a vybrat si ten, který se jim bude líbit nejvíce.

„Ať už si lidé kupují auto přes autobazar či prodejce, nebo od fyzické osoby či dokonce známého, vždy by si měli prověřit jeho historii a ověřit si, zda nemá stočený tachometr, zda nebylo havarované, v jakém roce bylo skutečně vyrobeno, jak bylo servisované, pro jakou zemi bylo vyrobeno, nebo zda není hlášené jako odcizené či zatížené leasingem,“ radí Martin Pajer z Cebia u které si lze online prověřit historii vozu pomocí systému AUTOTRACER na www.zkontrolujsiauto.cz. „Řada lidí důvěřuje svým známým nebo známým svých známých. Bohužel i mezi známými se však dějí podvody a prodávají auta se zatajenými poškozeními či haváriemi nebo stočeným tachometrem,“ varuje s tím, že pořízení vozu je drahá investice, a proto se kupujícímu vyplatí vědět, za jaké auto hodlá prodejci zaplatit.

Kromě online prodeje vozidel trápí nemalou část Čechů (51 %) také nedostačující výběr vozů. Podle poloviny kupujících je aut, která odpovídají jejich požadavkům, málo.

Pětina lidí plánuje na pořízení vozu šetřit, často však nechtějí slevit ze svých požadavků. Pravdou však také je, že na trhu ojetých vozů je i letos skutečně méně aut než ve stejném období loňského roku a u těch, která tu jsou, klesá kvalita. Podle Svazu dovozců automobilů se během letošních prvních dvou měsíců dovezlo do Česka 22 146 ojetých osobních vozů, což je meziročně o 17,1 % méně. Průměrné stáří dovezených aut se zvýšilo z 10,2 roku na 10,7 roku, podíl těch, která jsou starší 10 let se zvedl z 51,23 % na 54,03 % a podíl těch, která jsou starší 15 let narostl z 19,82 % na 22,4 %. I když lidé neplánují na koupi vozu šetřit, možnosti jejich výběru jsou oproti loňsku omezené.

Vytisknout

Diskuze: Nadšení Čechů z online prodeje aut? Průzkum ukázal, jaká je skutečnost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Batmobile

V Dubaji byl nalezen opuštěný Batmobile

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud