Naše dlouhodobé testování vlajkové lodi od značky Citroen se pomalu ale jistě začíná chýlit ke konci. To znamená, že nadešel čas usednout na nějaký čas na sedadlo spolujezdce a zjistit dojmy z jízdy od opačného pohlaví.
V minulých částech dlouhodobého testu jsme se věnovali různým tématům a dnes přidáme netradiční „ženský test“, který jsme pojali formou otázek a odpovědí, pojďme na to.
Co říkáš na design vozu?
Vzhled auta se mi moc líbí, působí moderně a nadčasově. Je to přiměřeně velké a atraktivní autíčko. Já bych si jen zvolila jinou barvu, kdybych měla možnost.
Do jaké karosářské verze si myslíš, že C5 X patří?
Kombík a nebo crossover, protože je vyšší?
Jaký máš názor na interiér?
Interiér je také moc povedený, tak akorát moderní ale kombinovaný s „oldschoolovými“ tlačítky, která mám ráda. Sedadla jsou velmi pohodlná a pěkně zpracovaná. Snadno a intuitivně se ovládá infotainment a také mě potěšil head-up displej, na který nejsem běžně zvyklá. Ve výhledu vůbec nepřekáží, jak jsem se původně bála a zároveň využívám informace, které zobrazuje. Vyhovuje mi také logické ovládání tempomatu na volantu, což je například proti autům, která mají páčku na tempomat pod volantem podstatně snazší. Zlepšila bych ovládání manuální rekuperace – pokud ji chci aktivně využívat, tak mi není příjemné hledat malé tlačítko „B“.
Jak se ti s vozem jezdí po městě?
Vzhledem k tomu, že se jedná o automat, tak se mi po městě jezdí velmi dobře. Zpočátku mě překvapila citlivost pedálů (plyn i brzdy), ale nic co se nedá po pár odježděných kilometrech osvojit. A vlastně po čase to vnímám i jako výhodu. Velmi oceňuji skvělou parkovací kameru, která podstatně usnadní parkování. Veliká výhoda jsou také „EL“ registrační značky, které umožní parkování zdarma na zónách.
Jak hodnotíš dlouhé cesty na dovolenou?
Velmi kladně, auto je velice pohodlné, má veliký kufr, kam se vejde spousta věcí a v případě nouze se tam dá i přespat. Dlouhé cesty znám pouze ze sedadla spolujezdce, kde bych vyzdvihla možnost masážních sedadel a polohovatelné opěrky hlavy, což ne každé auto nabízí. Možná jen lehká nevýhoda je menší nádrž, takže se musí častěji tankovat.
Co považuješ za hlavní přednosti?
Velikost, komfort, nízká spotřeba, svižnost, 360 kamera a možnost jezdit na elektřinu. Také jsem ocenila výhodu elektrických sedadel s pamětí, kdy je střídání řidičů otázkou pouze jednoho kliknutí tlačítka a nemusím složitě před každou jízdou nastavovat sedadlo znovu.
Je něco, co ti na C5 X vadí?
Měkký volant (přeposilované řízení), není moje, malá nádrž, zadní sedadla nelze sklopit úplně do roviny.
Pro koho si myslíš, že je plug-in hybridní C5 X nejvhodnější?
Například pro nás - jedná se o dost univerzální auto. Skvěle se s „Citroenkem“ cestuje na dovolenou, ale i naše půlhodinové dojíždění do Prahy je s ním příjemné a efektivní. Hodí se určitě i pro někoho, kdo má možnost doma nabíjet baterku a jezdit tak krátké cesty na elektřinu.
Děkujeme Terko za fajn rozhovor a třeba s dalším vozem naviděnou!
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.