Naše dlouhodobé testování vlajkové lodi od značky Citroen se pomalu ale jistě začíná chýlit ke konci. To znamená, že nadešel čas usednout na nějaký čas na sedadlo spolujezdce a zjistit dojmy z jízdy od opačného pohlaví.
V minulých částech dlouhodobého testu jsme se věnovali různým tématům a dnes přidáme netradiční „ženský test“, který jsme pojali formou otázek a odpovědí, pojďme na to.
Co říkáš na design vozu?
Vzhled auta se mi moc líbí, působí moderně a nadčasově. Je to přiměřeně velké a atraktivní autíčko. Já bych si jen zvolila jinou barvu, kdybych měla možnost.
Do jaké karosářské verze si myslíš, že C5 X patří?
Kombík a nebo crossover, protože je vyšší?
Jaký máš názor na interiér?
Interiér je také moc povedený, tak akorát moderní ale kombinovaný s „oldschoolovými“ tlačítky, která mám ráda. Sedadla jsou velmi pohodlná a pěkně zpracovaná. Snadno a intuitivně se ovládá infotainment a také mě potěšil head-up displej, na který nejsem běžně zvyklá. Ve výhledu vůbec nepřekáží, jak jsem se původně bála a zároveň využívám informace, které zobrazuje. Vyhovuje mi také logické ovládání tempomatu na volantu, což je například proti autům, která mají páčku na tempomat pod volantem podstatně snazší. Zlepšila bych ovládání manuální rekuperace – pokud ji chci aktivně využívat, tak mi není příjemné hledat malé tlačítko „B“.
Jak se ti s vozem jezdí po městě?
Vzhledem k tomu, že se jedná o automat, tak se mi po městě jezdí velmi dobře. Zpočátku mě překvapila citlivost pedálů (plyn i brzdy), ale nic co se nedá po pár odježděných kilometrech osvojit. A vlastně po čase to vnímám i jako výhodu. Velmi oceňuji skvělou parkovací kameru, která podstatně usnadní parkování. Veliká výhoda jsou také „EL“ registrační značky, které umožní parkování zdarma na zónách.
Jak hodnotíš dlouhé cesty na dovolenou?
Velmi kladně, auto je velice pohodlné, má veliký kufr, kam se vejde spousta věcí a v případě nouze se tam dá i přespat. Dlouhé cesty znám pouze ze sedadla spolujezdce, kde bych vyzdvihla možnost masážních sedadel a polohovatelné opěrky hlavy, což ne každé auto nabízí. Možná jen lehká nevýhoda je menší nádrž, takže se musí častěji tankovat.
Co považuješ za hlavní přednosti?
Velikost, komfort, nízká spotřeba, svižnost, 360 kamera a možnost jezdit na elektřinu. Také jsem ocenila výhodu elektrických sedadel s pamětí, kdy je střídání řidičů otázkou pouze jednoho kliknutí tlačítka a nemusím složitě před každou jízdou nastavovat sedadlo znovu.
Je něco, co ti na C5 X vadí?
Měkký volant (přeposilované řízení), není moje, malá nádrž, zadní sedadla nelze sklopit úplně do roviny.
Pro koho si myslíš, že je plug-in hybridní C5 X nejvhodnější?
Například pro nás - jedná se o dost univerzální auto. Skvěle se s „Citroenkem“ cestuje na dovolenou, ale i naše půlhodinové dojíždění do Prahy je s ním příjemné a efektivní. Hodí se určitě i pro někoho, kdo má možnost doma nabíjet baterku a jezdit tak krátké cesty na elektřinu.
Děkujeme Terko za fajn rozhovor a třeba s dalším vozem naviděnou!
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.