Naše dlouhodobé testování vlajkové lodi od značky Citroen se pomalu ale jistě začíná chýlit ke konci. To znamená, že nadešel čas usednout na nějaký čas na sedadlo spolujezdce a zjistit dojmy z jízdy od opačného pohlaví.
V minulých částech dlouhodobého testu jsme se věnovali různým tématům a dnes přidáme netradiční „ženský test“, který jsme pojali formou otázek a odpovědí, pojďme na to.
Co říkáš na design vozu?
Vzhled auta se mi moc líbí, působí moderně a nadčasově. Je to přiměřeně velké a atraktivní autíčko. Já bych si jen zvolila jinou barvu, kdybych měla možnost.
Do jaké karosářské verze si myslíš, že C5 X patří?
Kombík a nebo crossover, protože je vyšší?
Jaký máš názor na interiér?
Interiér je také moc povedený, tak akorát moderní ale kombinovaný s „oldschoolovými“ tlačítky, která mám ráda. Sedadla jsou velmi pohodlná a pěkně zpracovaná. Snadno a intuitivně se ovládá infotainment a také mě potěšil head-up displej, na který nejsem běžně zvyklá. Ve výhledu vůbec nepřekáží, jak jsem se původně bála a zároveň využívám informace, které zobrazuje. Vyhovuje mi také logické ovládání tempomatu na volantu, což je například proti autům, která mají páčku na tempomat pod volantem podstatně snazší. Zlepšila bych ovládání manuální rekuperace – pokud ji chci aktivně využívat, tak mi není příjemné hledat malé tlačítko „B“.
Jak se ti s vozem jezdí po městě?
Vzhledem k tomu, že se jedná o automat, tak se mi po městě jezdí velmi dobře. Zpočátku mě překvapila citlivost pedálů (plyn i brzdy), ale nic co se nedá po pár odježděných kilometrech osvojit. A vlastně po čase to vnímám i jako výhodu. Velmi oceňuji skvělou parkovací kameru, která podstatně usnadní parkování. Veliká výhoda jsou také „EL“ registrační značky, které umožní parkování zdarma na zónách.
Jak hodnotíš dlouhé cesty na dovolenou?
Velmi kladně, auto je velice pohodlné, má veliký kufr, kam se vejde spousta věcí a v případě nouze se tam dá i přespat. Dlouhé cesty znám pouze ze sedadla spolujezdce, kde bych vyzdvihla možnost masážních sedadel a polohovatelné opěrky hlavy, což ne každé auto nabízí. Možná jen lehká nevýhoda je menší nádrž, takže se musí častěji tankovat.
Co považuješ za hlavní přednosti?
Velikost, komfort, nízká spotřeba, svižnost, 360 kamera a možnost jezdit na elektřinu. Také jsem ocenila výhodu elektrických sedadel s pamětí, kdy je střídání řidičů otázkou pouze jednoho kliknutí tlačítka a nemusím složitě před každou jízdou nastavovat sedadlo znovu.
Je něco, co ti na C5 X vadí?
Měkký volant (přeposilované řízení), není moje, malá nádrž, zadní sedadla nelze sklopit úplně do roviny.
Pro koho si myslíš, že je plug-in hybridní C5 X nejvhodnější?
Například pro nás - jedná se o dost univerzální auto. Skvěle se s „Citroenkem“ cestuje na dovolenou, ale i naše půlhodinové dojíždění do Prahy je s ním příjemné a efektivní. Hodí se určitě i pro někoho, kdo má možnost doma nabíjet baterku a jezdit tak krátké cesty na elektřinu.
Děkujeme Terko za fajn rozhovor a třeba s dalším vozem naviděnou!
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?