Naše dlouhodobé testování vlajkové lodi od značky Citroen se pomalu ale jistě začíná chýlit ke konci. To znamená, že nadešel čas usednout na nějaký čas na sedadlo spolujezdce a zjistit dojmy z jízdy od opačného pohlaví.
V minulých částech dlouhodobého testu jsme se věnovali různým tématům a dnes přidáme netradiční „ženský test“, který jsme pojali formou otázek a odpovědí, pojďme na to.
Co říkáš na design vozu?
Vzhled auta se mi moc líbí, působí moderně a nadčasově. Je to přiměřeně velké a atraktivní autíčko. Já bych si jen zvolila jinou barvu, kdybych měla možnost.
Do jaké karosářské verze si myslíš, že C5 X patří?
Kombík a nebo crossover, protože je vyšší?
Jaký máš názor na interiér?
Interiér je také moc povedený, tak akorát moderní ale kombinovaný s „oldschoolovými“ tlačítky, která mám ráda. Sedadla jsou velmi pohodlná a pěkně zpracovaná. Snadno a intuitivně se ovládá infotainment a také mě potěšil head-up displej, na který nejsem běžně zvyklá. Ve výhledu vůbec nepřekáží, jak jsem se původně bála a zároveň využívám informace, které zobrazuje. Vyhovuje mi také logické ovládání tempomatu na volantu, což je například proti autům, která mají páčku na tempomat pod volantem podstatně snazší. Zlepšila bych ovládání manuální rekuperace – pokud ji chci aktivně využívat, tak mi není příjemné hledat malé tlačítko „B“.
Jak se ti s vozem jezdí po městě?
Vzhledem k tomu, že se jedná o automat, tak se mi po městě jezdí velmi dobře. Zpočátku mě překvapila citlivost pedálů (plyn i brzdy), ale nic co se nedá po pár odježděných kilometrech osvojit. A vlastně po čase to vnímám i jako výhodu. Velmi oceňuji skvělou parkovací kameru, která podstatně usnadní parkování. Veliká výhoda jsou také „EL“ registrační značky, které umožní parkování zdarma na zónách.
Jak hodnotíš dlouhé cesty na dovolenou?
Velmi kladně, auto je velice pohodlné, má veliký kufr, kam se vejde spousta věcí a v případě nouze se tam dá i přespat. Dlouhé cesty znám pouze ze sedadla spolujezdce, kde bych vyzdvihla možnost masážních sedadel a polohovatelné opěrky hlavy, což ne každé auto nabízí. Možná jen lehká nevýhoda je menší nádrž, takže se musí častěji tankovat.
Co považuješ za hlavní přednosti?
Velikost, komfort, nízká spotřeba, svižnost, 360 kamera a možnost jezdit na elektřinu. Také jsem ocenila výhodu elektrických sedadel s pamětí, kdy je střídání řidičů otázkou pouze jednoho kliknutí tlačítka a nemusím složitě před každou jízdou nastavovat sedadlo znovu.
Je něco, co ti na C5 X vadí?
Měkký volant (přeposilované řízení), není moje, malá nádrž, zadní sedadla nelze sklopit úplně do roviny.
Pro koho si myslíš, že je plug-in hybridní C5 X nejvhodnější?
Například pro nás - jedná se o dost univerzální auto. Skvěle se s „Citroenkem“ cestuje na dovolenou, ale i naše půlhodinové dojíždění do Prahy je s ním příjemné a efektivní. Hodí se určitě i pro někoho, kdo má možnost doma nabíjet baterku a jezdit tak krátké cesty na elektřinu.
Děkujeme Terko za fajn rozhovor a třeba s dalším vozem naviděnou!
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.