Naše dlouhodobé testování vlajkové lodi od značky Citroen se pomalu ale jistě začíná chýlit ke konci. To znamená, že nadešel čas usednout na nějaký čas na sedadlo spolujezdce a zjistit dojmy z jízdy od opačného pohlaví.
V minulých částech dlouhodobého testu jsme se věnovali různým tématům a dnes přidáme netradiční „ženský test“, který jsme pojali formou otázek a odpovědí, pojďme na to.
Co říkáš na design vozu?
Vzhled auta se mi moc líbí, působí moderně a nadčasově. Je to přiměřeně velké a atraktivní autíčko. Já bych si jen zvolila jinou barvu, kdybych měla možnost.
Do jaké karosářské verze si myslíš, že C5 X patří?
Kombík a nebo crossover, protože je vyšší?
Jaký máš názor na interiér?
Interiér je také moc povedený, tak akorát moderní ale kombinovaný s „oldschoolovými“ tlačítky, která mám ráda. Sedadla jsou velmi pohodlná a pěkně zpracovaná. Snadno a intuitivně se ovládá infotainment a také mě potěšil head-up displej, na který nejsem běžně zvyklá. Ve výhledu vůbec nepřekáží, jak jsem se původně bála a zároveň využívám informace, které zobrazuje. Vyhovuje mi také logické ovládání tempomatu na volantu, což je například proti autům, která mají páčku na tempomat pod volantem podstatně snazší. Zlepšila bych ovládání manuální rekuperace – pokud ji chci aktivně využívat, tak mi není příjemné hledat malé tlačítko „B“.
Jak se ti s vozem jezdí po městě?
Vzhledem k tomu, že se jedná o automat, tak se mi po městě jezdí velmi dobře. Zpočátku mě překvapila citlivost pedálů (plyn i brzdy), ale nic co se nedá po pár odježděných kilometrech osvojit. A vlastně po čase to vnímám i jako výhodu. Velmi oceňuji skvělou parkovací kameru, která podstatně usnadní parkování. Veliká výhoda jsou také „EL“ registrační značky, které umožní parkování zdarma na zónách.
Jak hodnotíš dlouhé cesty na dovolenou?
Velmi kladně, auto je velice pohodlné, má veliký kufr, kam se vejde spousta věcí a v případě nouze se tam dá i přespat. Dlouhé cesty znám pouze ze sedadla spolujezdce, kde bych vyzdvihla možnost masážních sedadel a polohovatelné opěrky hlavy, což ne každé auto nabízí. Možná jen lehká nevýhoda je menší nádrž, takže se musí častěji tankovat.
Co považuješ za hlavní přednosti?
Velikost, komfort, nízká spotřeba, svižnost, 360 kamera a možnost jezdit na elektřinu. Také jsem ocenila výhodu elektrických sedadel s pamětí, kdy je střídání řidičů otázkou pouze jednoho kliknutí tlačítka a nemusím složitě před každou jízdou nastavovat sedadlo znovu.
Je něco, co ti na C5 X vadí?
Měkký volant (přeposilované řízení), není moje, malá nádrž, zadní sedadla nelze sklopit úplně do roviny.
Pro koho si myslíš, že je plug-in hybridní C5 X nejvhodnější?
Například pro nás - jedná se o dost univerzální auto. Skvěle se s „Citroenkem“ cestuje na dovolenou, ale i naše půlhodinové dojíždění do Prahy je s ním příjemné a efektivní. Hodí se určitě i pro někoho, kdo má možnost doma nabíjet baterku a jezdit tak krátké cesty na elektřinu.
Děkujeme Terko za fajn rozhovor a třeba s dalším vozem naviděnou!
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?