Dojezd na elektřinu u modelu C5 X činí dle výrobce 55 km, nádrž na benzín pojme 40 litrů, kolik tedy zvládne ve městě ujet na jedno natankování a nabití? A jak to vlastně bude s parkováním zdarma na placených zónách? Na to vše se zaměří druhý díl našeho dlouhodobého testu, kde mimo jiné zjistíme i jedno slabší místo vyhlášeného podvozku s hydraulickými dorazy.
První díl dlouhodobého testu:
Parkování
Velikou výhodou všech elektrických aut a plug-in hybridů je, že mohou parkovat na zónách placeného stání zdarma. Díky tomu se jedná o velice všestranné auto, se kterým můžete bez obav vyrazit kamkoliv. Bohužel to má jeden háček a to ten, že vozů s „EL“ značkami stále přibývá a tak se rozhodlo, že to letos skončí.
Vyzdvihnout je nutné také 360° kameru, díky které vidíte vůz při parkování z ptačí perspektivy. Riziko odřených disků se tímto značně minimalizuje. Poslední výhodou při městské jízdě je mimořádně komfortní podvozek s hydraulickými dorazy, který většinu běžných nerovností filtruje skvěle, takže si při řízení dokonce odpočinete. Rozhodí ho až opravdu veliké výmoly.
Dojezd na baterii a nabíjení
C5 X jsme testovali už v zimě, kdy jsme na jedno nabití ujeli 35 – 40 kilometrů. V létě je to podstatně lepší, při opravdu klidném tempu jsme se po městě dostali až na 50 km, což je vzhledem k deklarovaným 55 km dle výrobce krásná hodnota. Je znát, že je zde poměrně výkonný elektromotor, takže zvládá i výrazněji akcelerovat. Brzdou provozu jsme tedy rozhodně ve městě nebyli.
Kapacita baterie činí 13,2 kWh a zvládá nabíjet výkonem až 7,4 kW, což je velice dobré, srovnáme-li to například s „trojkovým“ plug-in hybridním Superbem, který nabíjí výkonem pouhých 3,6 kW. Vybitou baterii tak C5 X zvládne nabít za cca 1,5 hodiny. Z běžné domácí zásuvky pak 4,5 hod.
Dojezd celkem
Vůz jsme dostali s plnou nádrží (40 litrů) a s nabitou baterií. Schválně jsme poté už vůz nedobili, jedná se tedy o dojezd na jednu nádrž a jednu baterku. Jezdili jsme z 60% město, 10% dálnice a 30% okresky. Na první tankování jsme dojeli, když palubní počítač hlásil 530 ujetých kilometrů (spotřeba 5,8 litrů / 100 km, průměrná rychlost 47 km/h), ale do nádrže se vešlo jen 34 litrů. V nádrži tedy zbylo ještě 6 litrů, na které by C5 X mělo ještě najet 100 km. Reálně se tedy dá říci, že na jednu nádrž a jedno nabití zvládne v tomto režimu ujet cca 630 km, což je vezmeme-li v potaz skromnou nádrž velice slušné.
V dalším díle se vydáme na dobrodružnou dovolenou, kde otestujeme fungování a spotřebu na dálnici, zkusíme v Citroenu také přespat a rovněž zjistíme, jak si poradí s lehčím terénem.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?