Dojezd na elektřinu u modelu C5 X činí dle výrobce 55 km, nádrž na benzín pojme 40 litrů, kolik tedy zvládne ve městě ujet na jedno natankování a nabití? A jak to vlastně bude s parkováním zdarma na placených zónách? Na to vše se zaměří druhý díl našeho dlouhodobého testu, kde mimo jiné zjistíme i jedno slabší místo vyhlášeného podvozku s hydraulickými dorazy.
První díl dlouhodobého testu:
Parkování
Velikou výhodou všech elektrických aut a plug-in hybridů je, že mohou parkovat na zónách placeného stání zdarma. Díky tomu se jedná o velice všestranné auto, se kterým můžete bez obav vyrazit kamkoliv. Bohužel to má jeden háček a to ten, že vozů s „EL“ značkami stále přibývá a tak se rozhodlo, že to letos skončí.
Vyzdvihnout je nutné také 360° kameru, díky které vidíte vůz při parkování z ptačí perspektivy. Riziko odřených disků se tímto značně minimalizuje. Poslední výhodou při městské jízdě je mimořádně komfortní podvozek s hydraulickými dorazy, který většinu běžných nerovností filtruje skvěle, takže si při řízení dokonce odpočinete. Rozhodí ho až opravdu veliké výmoly.
Dojezd na baterii a nabíjení
C5 X jsme testovali už v zimě, kdy jsme na jedno nabití ujeli 35 – 40 kilometrů. V létě je to podstatně lepší, při opravdu klidném tempu jsme se po městě dostali až na 50 km, což je vzhledem k deklarovaným 55 km dle výrobce krásná hodnota. Je znát, že je zde poměrně výkonný elektromotor, takže zvládá i výrazněji akcelerovat. Brzdou provozu jsme tedy rozhodně ve městě nebyli.
Kapacita baterie činí 13,2 kWh a zvládá nabíjet výkonem až 7,4 kW, což je velice dobré, srovnáme-li to například s „trojkovým“ plug-in hybridním Superbem, který nabíjí výkonem pouhých 3,6 kW. Vybitou baterii tak C5 X zvládne nabít za cca 1,5 hodiny. Z běžné domácí zásuvky pak 4,5 hod.
Dojezd celkem
Vůz jsme dostali s plnou nádrží (40 litrů) a s nabitou baterií. Schválně jsme poté už vůz nedobili, jedná se tedy o dojezd na jednu nádrž a jednu baterku. Jezdili jsme z 60% město, 10% dálnice a 30% okresky. Na první tankování jsme dojeli, když palubní počítač hlásil 530 ujetých kilometrů (spotřeba 5,8 litrů / 100 km, průměrná rychlost 47 km/h), ale do nádrže se vešlo jen 34 litrů. V nádrži tedy zbylo ještě 6 litrů, na které by C5 X mělo ještě najet 100 km. Reálně se tedy dá říci, že na jednu nádrž a jedno nabití zvládne v tomto režimu ujet cca 630 km, což je vezmeme-li v potaz skromnou nádrž velice slušné.
V dalším díle se vydáme na dobrodružnou dovolenou, kde otestujeme fungování a spotřebu na dálnici, zkusíme v Citroenu také přespat a rovněž zjistíme, jak si poradí s lehčím terénem.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?