Uhodnete, která automobilka je tou vůbec nejoblíbenější? Forbes má odpověď

Sedadla konceptu Toyota bZ4X | foto: Toyota

Automobilka Toyota se umístila na šesté pozici v novém žebříčku časopisu Forbes sta nejoblíbenějších značek Američanů. Toyota zaujala první místo mezi automobilovými značkami, když předstihla Hondu, Subaru, Teslu, Mercedes a Mazdu. Dostala se i před Apple, Nintendo nebo Spotify.

Nový žebříček vychází z unikátních výzkumů emocionální vazby spotřebitelů na jejich oblíbené značky, které realizovala firma HundredX ve spolupráci s Forbesem.

Pokud jde o míru loajality zákazníků, předběhl Toyotu pouze Lexus. V rozdělení podle věkových skupin měla Toyota bezmála ve všech skupinách lepší výsledek než jiné automobilové značky. 97 procent dotázaných mělo za to, že Toyota odpovídá na potřeby spotřebitelů.

Američtí respondenti ve svých spontánních odpovědích poukazovali na takové klady Toyoty, jako jsou kvalita, spolehlivost, ale také profesionalita. Pokud jde o ni, dopadla Toyota o 28 procent lépe než její konkurenti a o 12 procent lépe než celé automobilové odvětví. Na otázku, zda by si koupili další Toyotu, 80 procent respondentů odpovědělo kladně.

Toyota je známá jako průkopník elektrifikace pohonů, největší producent hybridů a propagátor bezemisní vodíkové technologie. Značka nedávno představila komplexní strategii vývoje škály elektromobilů na baterie a oznámila, že do konce dekády hodlá uvést na trh 30 modelů BEV a dosáhnout ročního prodeje 3,5 milionu elektromobilů.

Toyota zaujímá první místo v automobilové branži rovněž v jiných žebříčcích časopisu Forbes. Na letošním seznamu největších společností na světě Forbes Global 2000 se umístila na 12. místě, v žebříčku The World’s Most Valuable Brands 2020 pak Toyota zaujala 11. pozici a opět předstihla všechny jiné automobilové značky.

Přes 100 tisíc respondentů

Ve výzkumu HundredX a Forbesu spotřebitelé z 2000 možností vybrali 75 značek, které jsou pro ně důležité, a následně se podělili o svoje názory a zkušenosti s těmito značkami. Žebříček je výsledkem odpovědí od 110 000 zákazníků, v nichž poskytli informace o 2,8 milionu interakcí s různými značkami během minulého roku a umožnili tak udělat si obrázek o tom, které značky si dobře vedou ve vztazích se zákazníky, a to jak celkově, tak v rozdělení na jednotlivé demografické skupiny.

Tento formát lidem umožňuje vybírat firmy, které znají, a následně informovat o tom, co je pro ně důležité. Může se jednat o kvalitu, pohodlí, rychlost, důvěru nebo jiné faktory. Pozice na seznamu se počítá na základě agregovaných a anonymizovaných údajů z dvojitě slepého pokusu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy