Fámy a mýty kolem poutání? Tohle je hodně důležité

-mao / AutoRoad.cz, 8. září 2017, 09:59 Google+

Ročně dokáže používání pásů zachránit v Evropě zhruba 2 000 lidských životů. Právě fakt, že lidé nejsou připoutáni, je jedním z důvodů, proč ročně v Evropě na silnicích zahyne až 20 000 lidí. Dva pohyby a dvě sekundy vašeho času nutné pro zapnutí bezpečnostního pásu rozhodně stojí za to. Buď si zachráníte život, nebo přinejmenším značně snížíte následky havárie.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 07.09. 13:58) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Fakta, která ÚAMK pravidelně uvádí a propaguje na nejrůznějších akcích, i za pomoci simulátorů (posuvného a otočného), přesto někteří ignorují. Dokonce existují mýty, které „argumentují“ proti používání pásů.

  • Jedním z nich je názor, že pásy mohou být jen překážkou v případě havárie a následného vzplanutí vozu. Odborníci ÚAMK ujišťují, že moderní automobily jsou vybaveny palivovými nádržemi schopnými odolat vysokým tlakům i teplotám a že čidla avizující například převrácení auta vydají impuls řídící jednotce, která v řádu milisekund zastaví přívod paliva. Proto je zahoření vozidel dnes naprostou výjimkou a spíše scénou z akčních filmů než realitou. Proto je naopak na místě pásy si zapnout.
  • Na krátké vzdálenosti nestojí za to se vůbec poutat. Naopak, jak říkají statistiky, až více než polovina dopravních nehod se odehraje při jízdě na vzdálenost do 40 kilometrů od místa bydliště či parkování auta. Tedy – je na místě považovat za automatické, že jakmile usednu do vozu, připoutám se.
  • Lépe než pásy mne ochrání airbagy. Omyl, nafukovací bezpečnostní vaky nás dobře ochrání jen za situace, že jsou vystřeleny směrem, kde je postava člověka. Jinak řečeno, správnou pozici člověka – ve vypočteném směru nafouknutí airbagů, zajistí jedině bezpečnostní pásy. To je jeden důvod, proč opět nejezdit bez zapnutých pásů. Druhý – už více než desítku let používají automobilky pyrotechnické patrony, které v okamžiku havárie a pohybu těla po směru jízdy, přitáhnou pásy a tak zamezí nebo maximálně zmírní střety dvou těles. Lidského těla a nafukovaných vaků. Jedině díky pásům není střet nebezpečný. Bez nich může být lidská postava nekontrolovatelně odmrštěna nesprávným směrem a v lepším případě dojde jen k poškození krční páteře.
  • Rada, že je lepší jezdit nepřipoutaný a v případě havárie vyletět oknem, je velmi nevhodnou. Samozřejmě, že zázraky se dějí, ale pokud budeme vycházet ze statistiky, pak nepřipoutanému pasažérovi hrozí až 5 x vyšší riziko smrtelného zranění než tomu, kdo použil pásy. To je dostatečně pádný další argument proč volit bezpečnostní pásy.
  • Vzadu není třeba se poutat. Další názor z řady těch, kterým není radno dopřávat sluchu. Důvod? Přes 70 % všech, kdo zahynuli při dopravních nehodách na zadních sedadlech, nebylo připoutáno. Následky navíc mohou být doslova smrtící nejen pro samotného pasažéra, který se nepřipoutá, ale i pro ostatní. Vždyť jen plná plastová láhev pití, která poletí vpřed při havárii se změní v granát schopný těžce zranit cestující vpředu. Co teprve vymrštěné ze zadního sedadla vpřed nepřipoutané lidské tělo. Takže – není jediný důvod se vzadu nepoutat.

A na závěr opět jednoznačná rada odborníků ÚAMK, vždy a za všech okolností je třeba se v autě poutat, bezpečnostní pás je spojnicí mezi námi a životem.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Fámy a mýty kolem poutání? Tohle je hodně důležité

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 07.09.2017 13:58 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

nehoda vzácného Ferrari F12 TDF (cena přes milion $, jen 799 kusů)

Smutný pohled na vzácné Ferrari F12 TDF, které jinak zvládne dvoustovku za 7,9 s

Ty to zvládneš

Mají chodci absolutní přednost?

Tesla Model 3

Proč si Tesla škodí? Automobilka záměrně podhodnocuje zásadní údaje

Crash test nového kompaktního SUV Volvo XC40

Připadáte si v práci zbyteční? Pak si představte, že někdo musel dělat Crash Test nového Volva XC40

Seat 600 Abarth TCR

Seat 600 Abarth TCR: Unikátní španělský sportovec s italským rodokmenem

Škoda Favorit

30 let od premiéry Favoritu: Muzeum Škoda připravilo v rámci oslav zajímavou výstavu

Desetitisíce automobilů poškozených hurikánem Harvey čekají na sešrotování (Instagram:  texasaerials)

Statisíce automobilů poškozených hurikánem Harvey už čekají na sešrotování, ten pohled je tragický

reklama
reklama

Doporučujeme

Toyota C-HR ve službách Městské policie Františkovy Lázně

Hybridy v rukou policie? Ve Františkových Lázní sází na budoucnost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čerství majitelé ojeté Škody zbystřete! Automobilka má pro vás jedinečnou nabídku

  2. Chtěli byste něco výjimečného? Tenhle "muscle pickup" si v jednom dealerství vyrobili sami!

  3. Čeká nás nejlepší Land Rover všech dob! Discovery SVX je offroadové monstrum s šíleným motorem

  4. První testy zimních pneumatik: Hned dva premianti pochází z České republiky

  5. Nejrevolučnější auto, o kterém jste zřejmě nikdy neslyšeli, slaví 50. narozeniny

  6. Řidič schovaný v sedadle? Podívejte se, co tím automobilka Ford sleduje

reklama

Zprávy odjinud