Průzkum oslovil 14 200 majitelů nových vozů koupených v posledních třech letech. Respondenti podrobně popsali poruchy a závady na svých vozidlech a také doby trvání oprav a s nimi spojené náklady.
Nahlášené poruchy a závady byly rozděleny do 14 kategorií: baterie, karoserie, brzdy, motor, elektroinstalace motoru, výfuková soustava, vnější světlomety, palivový systém, spojka a převodovka, vybavení interiéru, elektroinstalace nesouvisející s motorem, mechanismus řízení, odpružení a jiné prvky. V případě každé závady byli majitelé automobilů požádáni o odhad doby, po kterou byli ponecháni bez svého auta, a také o sdělení nákladů na opravu.
Výdaje na servis byly v rozmezí od bezplatné opravy v rámci záruky po částky přesahující 1500 liber a doba odstranění závad od několika hodin po více než jeden týden. Tyto informace umožnily vyhodnotit závažnost poruch. Na základě všech dat zpracoval portál What Car? žebříček spolehlivosti modelů a značek.
Auta, která se neporouchají
Nejlepší značka se také může pochlubit modelem, který získal maximální ocenění 100 procent za spolehlivost. S tímto výsledkem se Lexus CT 200h dostal na první místo v kategorii rodinných vozů. 100 procent získaly také vozy Toyota Aygo (1. místo v segmentu městských aut, segment A), Honda Jazz (vítěz ve třídě malých vozů, segment B) a Audi A3 ve verzi benzinový sedan (1. místo v segmentu vyšší střední třídy).