Evropská premiéra Škody Vision E odhalila drobné designové úpravy

-mao / AutoRoad.cz, 13. září 2017, 09:15 Google+ Frankfurt 2017

Na autosalonu IAA ve Frankfurtu, který se koná od 12. do 24. září, včera mladoboleslavská automobilka poprvé v Evropě představila svůj koncepční vůz Škoda Vision E. Tento vůz je první čistě elektricky poháněnou studií v historii firmy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda se ve Frankfurtu pochlubila s inovovaným konceptem Vision E

Škoda se ve Frankfurtu pochlubila s inovovaným konceptem Vision E | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Se svou studií Škoda Vision E, která ve Frankfurtu slaví evropskou premiéru, činí Škoda velký krok směrem k digitální budoucnosti. První elektricky poháněná studie v historii firmy umožňuje autonomní jízdu úrovně 3 a přitom pozdvihuje konektivitu na novou úroveň: Kromě obrazovky v přístrojové desce a centrálního dotykového displeje má navíc každý cestující k dispozici svůj vlastní displej.

Přes tyto displeje může posádka získat mnoho informací a údajů, jako například data o voze nebo možnosti palubní zábavy. Zároveň slouží jako rozhraní: Přes jednotlivé displeje mají cestující pohodlný přístup k osobním nastavením, datům a informacím. V každých dveřích je umístěn Phonebox, který indukčně nabíjí chytré telefony. 

Design studie Škoda Vision E odráží ústřední prvky nového designového jazyka značky Škoda pro elektromobily. V porovnání s verzí, která slavila světovou premiéru v Šanghaji, je nyní čelní partie tvarována ještě výrazněji. Zvláštními prvky jsou navíc protiběžně se otevírající dveře a čtyři samostatná otočná sedadla. Díky 2851 milimetrů dlouhému rozvoru náprav je interiér maximálně velkorysý a komfortní. Dodatečný prostor získává posádka v interiéru také díky absenci středového tunelu.

Elektromotory s celkovým výkonem 225 kW (306 k) pohánějí všechna čtyři kola. Vůz zaujme dojezdem až 500 kilometrů a maximální rychlostí 180 km/h, navíc Škoda Vision E disponuje autonomním řízením úrovně 3. Na dálnici umí studie samočinně zrychlovat, řídit, brzdit a vyhýbat se překážkám. Car Park Autopilot pak dokáže vůz navést na volné parkovací místo a také z něj následně vycouvat. Inovativní je i nabíjení konceptu Škoda Vision E, které probíhá indukčně, tedy bezdrátorvě.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Evropská premiéra Škody Vision E odhalila drobné designové úpravy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Záběry ze závodu

Vsadili byste správně? Největší závod ve sprintu měl překvapivého vítěze

Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen zahájil předprodej Tiguanu Allspace, cenou poráží i Kodiaq

Koncept Bugatti Galibier

Co nahradí Bugatti Chiron? Ve hře je i elegantní čtyřdveřový hybrid

Ilustrašní foto: BMW M3 CSL

Konečně rozum? Šestiválcová BMW M jen tak nezmizí. Kde bereme jistotu?

Test pneumatik: Dunlop WinterSport 5

První testy zimních pneumatik: Hned dva premianti pochází z České republiky

Retro autobus Bender White 706 vozil turisty po národním parku Yellowstone od roku 1937

Stylovější autobus z 30. let nenajdete, White 706 má přitom za sebou desítky let tvrdé služby

Ilustrační foto

Volkswagen zlevnil filtry pevných částic, jaké výmluvy si majitelé dieselů připraví teď?

reklama
reklama

Doporučujeme

Nový koncept Kia Proceed

Kia představila řadu novinek, největší emoce ale vzbuzuje koncept Proceed

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Doslova vlastní gól. Tohle se u Volva nepovedlo

  2. Čerství majitelé ojeté Škody zbystřete! Automobilka má pro vás jedinečnou nabídku

  3. Chtěli byste něco výjimečného? Tenhle "muscle pickup" si v jednom dealerství vyrobili sami!

  4. Husar 4x4: Česko-polský obrněnec sází na Tatrovácký podvozek

  5. Čeká nás nejlepší Land Rover všech dob! Discovery SVX je offroadové monstrum s šíleným motorem

  6. BMW by mělo mít strach? Genesis 70 bude noční můrou pro trojkovou řadu. Proč?

reklama