Šmírovací show v podobě nového auta. Peugeot Instinct o vás ví úplně všechno

ar6, 27. února 2017, 09:38 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Autonomní řízení je budoucností automobilismu. Ví to BMW, ví to Tesla a ví to také Peugeot. K samořízení ale musí značky přidat i dnes nezbytné propojení auta s všemožnými chytrými technologiemi. Proto francouzský lev vytvořil koncept Instinct.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot Instinct je nejnovější ukázkou propojení mobilních technologií a auta.

Peugeot Instinct je nejnovější ukázkou propojení mobilních technologií a auta. | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Vůbec poprvé se v jakémkoliv autě objevuje platforma IoT, což je zkratka pro spojení Internet of Things. Za ní stojí společnost Samsung Artik a jedná se ve své podstatě o velké cloudové úložiště. Platforma totiž spojuje data ze všech uživatelem auta používaných „chytrých“ zařízení, a to včetně hodinek, telefonu nebo televize. Automobil mezi těmito zařízeními pochopitelně nechybí, což mu zajišťuje dokonalý přehled o programu či náladě řidiče. Ví, že máte ráno schůzku, umí pustit hudbu, kterou uživatel poslouchal před odchodem z domu, po náročném dni v práci naopak umí sám aktivovat samořídící režim. O synchronizaci navigace v případě nějaké schůzky nemluvě.

Instinct je ale pořád také automobilem, vedle inovativního cloudového úložiště tedy sází i na zajímavý design. Sám Peugeot říká, že má jeho nejnovější koncept karosérii shooting brake, pořád ale disponuje klasickými dvěma páry dveří – i když otevírajícími se proti sobě. Přední části dominuje obrovská mřížka, ohraničená pásky LED světlometů. Ty při rychlosti větší než 90 km/h lehce vysunou a zajišťují tak větší přítlak na přední nápravě, respektive zlepšují obtékání vzduchu kolem pětipaprskových kol. Neméně zajímavým prvkem je čočka z fotoaparátu ve středu obou předních reflektorů, mající za úkol evokovat lidské oko. Vzadu jsou pro změnu 3D lampy, ve spojení s bočním prolisem a decentním výsuvným spoilerem mezi světlomety je vzduch podobně jako vpředu usměrňován přímo k zadnímu difuzoru.

Bohužel, Francouzi podobně designově povedené koncepty vždy uměli, sériové výroby se ale nedočkal jediný. Proto se zaměřme na interiér, ten by se mohl v některém z budoucích modelů objevit. Obsahuje například poslední vývojové stádium i-Cockpitu, jenž je uvozené dodatečným označením Responsive. Před řidičem je klasický digitální přístrojový panel, stále kompaktní volant ale vypadá jako z monopostů formule 1. Jeho tvar má ale své opodstatnění, při změně režimu na autonomní totiž zajede do palubní desky.

Zpátky však k novému i-Cockpitu, který se projevuje třeba také sedadly, inspirovanými letectvím. Ty mají tři samostatné části – sedák, opěradlo a opěrka hlavy. Navíc, zatímco sedák z hliníku je pevný, opěradlo se pohybuje po ose Y. Komunikace s automobilem pak probíhá přes takzvaný Chatbot. Jak už bylo řečeno, Peugeot Instinct se může pohybovat za asistence řidiče i svépomocí. V obou případech má řidič k dispozici dva jízdní režimy – když řídí sám tak Drive Boost nebo Drive Relax, když řídí automobil tak Autonomous Sharp nebo Autonomous Soft.

Boost je dělaný pro dynamickou jízdu, Relax podporuje součinnost řidiče a elektronických asistentů, Sharp vybere vždy nejefektivnější cestu a Soft je především komfortním režimem. Mimochodem i při autonomní jízdě má řidič možnost ovlivnit chování auta, a to prostřednictvím ovladače i-Device. Ten je umístěn vedle centrální obrazovky s úhlopříčkou 9,7 palce. Ta, spolu s digitální palubní deskou, také v různých jízdních režimech ukazuje různé informace. Nechybí mimo jiné ani technické detaily plug-in hybridního ústrojí s výkonem 221 kW (300 k). Spolu s jízdním režimem se mění i prostředí na palubě.

Vytisknout

Diskuze: Šmírovací show v podobě nového auta. Peugeot Instinct o vás ví úplně všechno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

reklama

Doporučujeme

Čerpací stanice

Do Česka přichází nový benzin E10. Co hrozí, pokud máte starší auto?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud