Porsche obnovilo výrobu bubnových brzd. Proč se vrací k překonané technologii?

-mao / AutoRoad.cz, 1. listopadu 2017, 12:06 Aktualizováno 1.11.2017, 13:19 Google+

Automobily značky Porsche si možná drží již desítky let značně podobný design, ovšem pod jejich kapotami se vždy ukrývalo to nejlepší, co daná doba nabízela. Nyní se však v automobilce rozhodli vyrábět typ brzd, který už je desítky let překonaný. Ptáte se, co za tím vězí? Historie a nostalgie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche obnovilo výrobu bubnových brzd kvůli modelu 356

Porsche obnovilo výrobu bubnových brzd kvůli modelu 356 | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Nemějte ale obavy, znovu vyráběné bubnové brzdy se nestanou náhradou za nejnovější karbon-keramické brzdy. Vlastně se ani neobjeví na žádném z nových modelů. Automobilka totiž obnovila jejich výrobu kvůli svému nejstaršímu modelu, kterým je Porsche 356.

Vůz vyráběný mezi lety 1948 až 1965 se dočkal celosvětového úspěchu a kromě samotné sériové výroby vznikla po celém světě i řada jeho replik. Vlastně se dá říci, že na podobně starý vůz se jich po světě prohání až překvapivě mnoho. To však přináší i vysoké požadavky na náhradní díly, které již nejsou. Stejně tak dochází díly z druhé ruky, které lidi brali z bouraných nebo neopravitelných kusů.

Proto se rozhodlo Porsche zakročit a obnovilo výrobu bubnových brzd s cílem udržet na silnici co největší počet provozuschopných 356-tek. Nové bubnové brzdy se budou vyrábět v Rakousku a udrží si svůj dobový vzhled. Jako náhradní díl je pak budou moci použít majitelů Porsche 356 A (1955-1959), 356 B (1960-63) a 356 C (1964-65).

Porsche obnovuje výrobu bubnových brzd pro model 356 (02:05) | zdroj: youtube.com

Malou vadou na kráse však bude jejich cena - přes 2.100 dolarů za kus (46 000 korun). Výměna brzd na celém automobilu vás tedy vyjde na necelých 8.500 dolarů, tedy cca 187000 korun. Vlastnit klasické Porsche se tak znovu o něco prodraží.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Porsche obnovilo výrobu bubnových brzd. Proč se vrací k překonané technologii?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Původní Ford Mustang Bullitt

Všechny novinky Detroitu zastínil zrezivělý a omlácený Mustang. Má však cenu 83 milionů

Isetta

Věřili byste tomu, že tahle malá Isetta zachránila dnes prémiovému BMW krk?

Subaru XV 2018

První jízda: Nové Subaru XV není jen vysoká Impreza. V offroadu zvládne víc, než si troufnete!

USSV Rhino GX Executive

Rhino GX Executive: Obrněnec na běžné silnice. Největší překvapení ale čeká v interiéru

Tatra JK 2500

Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

Ilustrační fotografie

Zamrzlé či zaseknuté zámky u auta? Nové řešení

reklama
reklama

Doporučujeme

Vítěz posledního ročníku Rally Dakar, Peugeot 3008 DKR

Vítězný dakarský speciál Peugeot 3008 DKR poprvé v ČR. Kdy a kde si ho můžete…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Karosa NO 80 vedla dvojí život. Ráno a večer přepravovala lidi, přes poledne náklad

  2. Techniku za miliony oklamal pomerančem, cestování má teď mnohem příjemnější

  3. Z vysněného auta se stala noční můra: Chtěla jen pár oprav, místo toho dostala hromada šrotu

  4. Nevíte co se starým náklaďákem? Šikovný kutil si z něj postavil dům na kolech, včetně garáže

  5. Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

  6. Jediný svého druhu? Tatra JK 2500 je nejkrásnější vůz, který česká automobilka nevyrobila

reklama

Zprávy odjinud