Ženevský autosalon bývá jedním z největších motoristických svátků Evropy, na kterém bývá k vidění to nejzajímavější z celého světa. Nelze se proto divit, že si automobilka Peugeot vybrala právě tuto příležitost k prezentaci nového modelu 508. Podle všeho ale nepůjde jen o novou generaci, neboť nová 508 by se měla stát výstavní skříní nových technologií francouzské automobilky.
Podle webu Automotive News Europe by se měla nová generace Peugeotu 508 pochlubit zcela novým designovým jazykem, který by se mohl vyznačovat větším důrazem na tvary "kupé" se splývavou zádí. Za tímto účelem by si dokonce mohl vypůjčit pár křivek od konceptu Instinct, který automobilka prezentovala minulý rok.
Kromě nového designu se však mají objevit i nové technologie, mezi kterými nemá chybět semi-autonomní systém řízení, díky kterému by se Peugeot mohl dostat na stejnou technologickou úroveň jako Mercedes nebo Audi. Nahlas se mluví také o ekologii, takže vůz by se mohl objevit i v podobě hybridu, čímž by mohl přetáhnout pár zákazníků vozům jako Volkswagen Passat či Ford Mondeo.
Současná generace modelu 508 byla představena již v roce 201 jako náhrada za menší model 407 a zároveň i za větší 607. Její platforma PF3 byla shodná s Citroenem C5, ovšem tentokrát už dostane 508 modernější platformu, kterou bude sdílet s vozy značek Citroen, DS, Opel nebo dokonce i Toyota.
Stejnou platformu dostaly i vozy Peugeot 308, 3008 nebo 5008; Citroen C5 Aircross, nový DS7 Crossback, Opel Grandland X nebo Opel Combo (oba vozy byly vyvíjeny ještě před odkupem Opelu od General Motors. K dalším modelům se stejnou platformou pak můžeme přiřadit ještě Toyota ProAce, ProAce Verso nebo některé další dodávky.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.