Peugeot 3008 stojí půl milionu. Hned od začátku má ale zásadní nevýhodu

ar6, 6. listopadu 2016, 00:23 Google+

Druhá generace Peugeotu 3008 se z crossoveru transformovala na konvenční SUV, konkurující Volkswagenu Tiguan, Hyundai Tucson nebo chystané druhé generaci Škody Yeti. Proměna s sebou nese velkou spoustu výhod, na druhou stranu se i kvůli ní dá na absenci pohonu všech kol hledět pouze se zdviženým ukazováčkem. Hned na startu je totiž Peugeot oproti konkurenci výrazně znevýhodněn.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Druhá generace Peugeotu 3008 přichází na český trh, nechybí ani sportovní verze GT.

Druhá generace Peugeotu 3008 přichází na český trh, nechybí ani sportovní verze GT. | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Původní Peugeot 3008 měl být francouzskou odpovědí na Nissan Qashqai, jenomže na SUV nebyl dostatečně dobrodružný a na alternativu k hatchbacku zase dostatečně prostorný a variabilní. Přesto se především ve Francii těšil možná až pozoruhodné popularitě. Druhá generace míří na širší procento zákazníků, segment SUV je totiž velmi populární a 3008 představuje nejen designově opravdu svěží vítr. Výrazná je vnější inspirace hatchbackem a kombi 308, to znamená vykrojená přední světla, lví drápy vzadu a masku ve vyšších verzích s decentními chromovanými ploškami. Hotovou revoluci ale představuje v segmentu unikátní řešení i-Cockpit, zde prezentované ve druhé generaci. Že jde o malý volant a výše posazený přístrojový štít asi zmiňovat nemusíme, v 3008 jsou ale budíky už v základu plně digitální. Existuje navíc i v provedení, „posilující jednotlivé smysly“. Mimo má novinka i zajímavou palubní desku a především příkladnou variabilitu. Dozadu se vejde každý, mínusem je snad jen nízká poloha sedáků. Nestrádá ani kufr o objemu 520 litrů s dvojitou podlahou a do roviny sklopitelnými zadními sedadly.

Méně potěší prostor pod kapotou, kde i u tak velkého automobilu tvoří základ přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech o výkonu 96 kW (130 k) v kombinaci s manuálním nebo automatickým šestikvaltem. Výkonnější, leč méně mainstreamovou, benzínovou verzí je 1.6 THP se 121 kW (165 k). Na přední kola ale přenáší sílu pouze automatická šestistupňová převodovka. Větší popularitě se budou určitě těšit turbodiesely 1.6 BlueHDi. Nejslabší má 88 kW (120 k), ale také možnost výběru mezi manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Prostředek nabídky představuje výkonová varianta se 110 kW (150 k) a manuální šestistupňovou převodovkou. Vrcholem celé nabídky 3008 bude verze GT s dvoulitrem BlueHDi o výkonu 133 kW (180 k) v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou. Jak již byl naznačeno, pohon všech kol Peugeot minimálně zatím nenabídne. Místo něj je možné si od druhého výbavového stupně připlatit (+ 22 800 nebo 12 000 korun podle výbavy) za systém Grip Control, pracující v pěti režimech, v kombinaci s asistentem sjíždění kopců. Ačkoliv statistika říká, že lidé kupují SUV často bez čtyřkolky, její absence 3008 výrazně penalizuje už na startu.

Technické údaje

  1.2 PureTech 1.2 PureTech 1.6 THP 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 1.6 BlueHDi 2.0 BlueHDi
Výkon: 96 kW 96 kW 121 kW 88 kW 88 kW 110 kW 133 kW
Toč. mom.: 230 Nm 230 Nm 240 Nm 300 Nm 300 Nm 370 Nm 400 Nm
Převodovka: 6 MT 6 AT 6 AT 6 MT 6 AT 6 MT 6 AT
Zrychlení: 10,8 s 10,5 s 8,9 s 11,2 s 11,6 s 9,6 s 8,9 s
Max. rychl.: 188 km/h 188 km/h 191 km/h 189 km/h 195 km/h 207 km/h 207 km/h
Spotřeba: 5,1 l 5,1 l 5,7 l 4,0 l 4,2 l 4,4 l 4,8 l
Rozměry: 4447 x 1841 x 1623 mm
Rozvor: 2675 mm
Kufr: 520/1482 l

Základní výbava Access obsahuje šest airbagů, Isofix pro zadní sedadla, regulátor a omezovač rychlosti, asistent pro jízdu do kopce, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická okna vpředu i vzadu, manuální klimatizaci, rádio se šesti reproduktory, MP3, USB a Bluetooth, digitální i-Cockpit, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení nebo 17palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Druhá linie Active přidává varování při opuštění jízdního pruhu, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací senzory, automatickou dvouzónovou klimatizaci, rádio se šesti reproduktory, MP3, USB, Bluetooth a osmipalcovým displejem, kožený multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, mlhovky nebo 17palcová litá kola.

Ceník - Peugeot 3008/3008 GT

  Access Active Allure GT
1.2 PureTech (96 kW) 510 000 Kč 560 000 Kč 600 000 Kč ----------
1.2 PureTech EAT6 (96 kW) ---------- 610 000 Kč 650 000 Kč ----------
1.6 THP EAT6 (121 kW) ---------- 645 000 Kč 685 000 Kč ----------
1.6 BlueHDi (88 kW) 570 000 Kč 620 000 Kč 660 000 Kč ----------
1.6 BlueHDi EAT6 (88 kW) ---------- 670 000 Kč 710 000 Kč ----------
1.6 BlueHDi (110 kW) ---------- 655 000 Kč 695 000 Kč ----------
2.0 BlueHDi EAT6 (133 kW) ---------- ---------- ---------- 895 000 Kč

Stupeň Allure má navíc přední parkovací senzory, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, audiosystém s WiFi hotspotem a rozhraním Mirror Screen, sedadlo spolujezdce sklopné do polohy stolku nebo 18palcová litá kola. Úplný vrchol představuje provedení GT navíc s přednárazovým systémem, automatickým nouzovým brzděním, sledováním mrtvého úhlu, hlídáním bdělosti řidiče, udržováním v jízdním pruhu, automatickým přepínáním dálkových světel, couvací kamerou, čalouněním umělou kůží a Alcantarou, infotainmentem s osmipalcovou obrazovkou, navigací, rozhraním Mirror Screen, hlasovým ovládáním šesti reproduktory, MP3, USB, Bluetooth a WiFi, i-Cockpitem Amplify, bezklíčkovým startováním a odemykáním, full-LED předními světly, LED mlhovkami, několika designovými doplňky, střešními ližinami nebo 19palcovými koly.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Peugeot 3008 stojí půl milionu. Hned od začátku má ale zásadní nevýhodu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

Poněkud nevzhledně upravené Lamborghini Aventador rozhodně zaujme

Milionové Lamborghini zničené sprejem za stovku? Nenechte se zmást, je to jen "účelovka"

Toyota Concept-i

Toyota Concept-i: Budoucnost mobility má mnoho podob

Ilustrační foto

Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

Vizualizace Gigafactory automobilky Tesla Motors v americké Nevadě.

V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

Replika Ferrari 288 GTO postavená na základě Toyoty Mr-2

Ferrari za cenu Superbu? Jedno teď draží v Anglii. Nebo je to jinak?

Toyota Project Portal

Náklaďák ekologičtější než Prius? Toyota ho nasadí do provozu již koncem měsíce

reklama
reklama

Doporučujeme

Audi A3 1.4 TFSI CoD Ultra (2016)

Řidičák na zkoušku je paskvil! Říká to prezident ÚAMK

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přezouváte auto sami? Investujte do momentového klíče, ať se vám nestane něco podobného

  2. Halogen, xenon, LED, jejich výhody a nevýhody. Co ve finále rozhoduje u kupujících?

  3. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  4. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  5. TEST: Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 All Mode 4x4. Skvělý vůz, prodej bude ale redukovat cena

  6. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

reklama

Zprávy odjinud