Konsorcium vedené Fordem vyvíjí inovativní prediktivní nástroj, který by mohl zvýšit bezpečnost a plynulost silničního provozu zejména ve městech. Pracuje s údaji získávanými z automobilů a z prvků silniční infrastruktury vybavených online připojením.
Každý rok zahyne na silnicích celého světa 1,3 milionu lidí – to znamená přibližně 3700 denně. Dopravní nehody představují celosvětově osmou nejčastější příčinu úmrtí. Nový nástroj Fordu usiluje na základě údajů z online automobilů, z inteligentních prvků dopravní infrastruktury i místních úřadů o předvídání pravděpodobných míst dopravních nehod i jejich primárních příčin. Úřady mohou na základě těchto informací přijmout preventivní opatření a upravit nejvíce rizikové lokality.
„Již brzy bude každý nový vůz permanentně online a my v tom spatřujeme příležitost k výraznému snížení počtu dopravních nehod i jejich obětí,“ řekl Jon Scott, vedoucí projektu City Insights ve Fordu.
Ford na projektu spolupracuje s okresním úřadem hrabství Oxfordshire, firmou Vivacity Labs, s předními akademiky z univerzity v Loughborough a rovněž s londýnskou městskou organizací Transport for London. Cílem je vyvinout řešení prospěšné pro úřady i veřejnost po celém světě.
Bezpečnost díky datům
Ford již má za sebou rozsáhlý výzkum potenciálních bezpečnostních přínosů prediktivní analytiky a vozidel vybavených stálým připojením k internetu. V létě spouští v Oxfordshiru a v Londýně nový 18měsíční projekt, do nějž se zapojí až 700 osobních a užitkových automobilů.
V průběhu projektu budou analyzovány podrobné telematické údaje z této flotily (mimo jiné používání brzdového a plynového pedálu či úhel natočení volantu) a také data z až 25 inteligentních senzorů, sloužících k zaznamenávání a vyhodnocování silničního provozu.
Senzory od společnosti Vivacity Labs, která se specializuje na umělou inteligenci, rozpoznávají pomocí algoritmů strojového učení situace, při nichž téměř došlo k dopravní nehodě. Dokážou analyzovat pohybové vzorce zranitelných účastníků silničního provozu i automobilů bez online připojení. Veškerá data ze senzorů jsou anonymizována a videozáznamy se likvidují přímo u zdroje. Vyšší bezpečnost provozu tudíž v tomto případě není vykoupena narušením soukromí.
Analýzu dat z celého projektu povede Středisko výzkumu bezpečnosti silničního provozu při univerzitě v Loughborough, zatímco okresní úřad hrabství Oxfordshire se zaměří na praktické využití výsledků výzkumu v zájmu zvýšení bezpečnosti provozu.
Jízdní zkoušky online automobilů
Projekt navazuje na dva úspěšné experimenty z Londýna, při nichž analytikové a datoví vědci z Ford Mobility identifikovali nebezpečná místa a dali místním úřadům konkrétní podněty ke zlepšení na základě rozboru více než milionu mil (přibližně 1,6 milionu km) najetých automobily vybavenými permanentním online připojením.
Doporučení sahala od instalace kamer, zaznamenávajících průjezdy na červenou, přes prosekání vegetace bránící ve výhledu či změnu umístění dopravního značení až po úpravu povrchu vozovky.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?