Motor z Lady od KGB v málo známé Tavrii 1102 a majitelé supersportů kroutí hlavou

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 4. února 2020, 20:07 Google+

Pro závody na 1/4 míle se používají převážně velkoobjemové americké muscle-car, nebo oturbené japonské sporťáky. Drag race tým z ruské Kalugy si jako základ pro sprint na 402 metrů zvolil něco naprosto odlišného.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ZAZ Tavria

ZAZ Tavria | foto: carakoom.com

Sdílejte článek

Tím něčím je ukrajinské auto z konce 80. let minulého století ZAZ Tavria 1102. Avšak jak je vidět na fotografiích, u auta nezůstal kámen na kameni, nebo jestli chcete, tak šroubek na matce.

Pro co možná nejnižší hmotnost je většina vnějších dílů karoserie je vyrobena z kompozitních materiálů. Přední část je vyrobena z jednoho kusu a pod lemy blatníků se ukrývají velmi široká kola se závodními pneumatikami. V kontrastu s předními koly jsou ty zadní velice úzké, což dále přispívá k udržení nízké hmotnosti a také nemají velký valivý odpor. Jak je u dragsterů typické, na zádi vozu je "lešení" s kolečkem, bránící při akceleraci noření zádě k zemi.

img-responsive

ZAZ Tavria | foto: carakoom.com

Ač je karoserie hodně upravená, největší změny se udály pod kapotou. Tavria při svém vzniku spoléhal na řadový čtyřválec o objemu 1091 ccm a výkonu 38 kW (51 koní), což jek uznáte, není pro závodní auto opravdu moc. Proto ho mechanici vymontovali a nahradili něčím naprosto unikátním. Přední kola teď před sekvenční převodovku pohání Wanklůl rotační motor. Jestli hádáte že z Mazdy, pak máte jen částečnou pravdu. Motor, který se nyní nachází v přední části Tavrie, vznikl v sovětském svazu pro pohon Žigulíků používaných obávanou KGB. Ten dokázal při objemu 1308 ccm dosahovat výkonu 88 kW (120 koní), což už zní daleko zajímavěji. Tento motor od automobilky VAZ byl dále upraven pomocí dílů z Mazdy RX-8 a osazen turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu.

Díky velkému množství úprav ze sebe nyní motor ždímá výkon 228 kW (310 koní). Což ruku v ruce s nízkou hmotností umožňuje zdolat 1/4 míle v čase 12,1 sekundy. Pro srovnání můžeme zmínitínit, že velkolepý Nissan GT-R R35 s jeho přeplňovaným motor 3,8 litru, výkonem 353 kW (480 koní) a točivým momentem 587 N.m. putujícím na všechna čtyři kola, umí 1/4 míle za 12.0 sekundy a je tak téměř stejně rychlý jako tato upravená Tavria. Subaru Impreza WRX STI se svým časem 13,3 sekundy nemá na Tavria ve sprintu nejmenší šanci.

img-responsive

ZAZ Tavria | foto: carakoom.com

Vytisknout

Diskuze: Motor z Lady od KGB v málo známé Tavrii 1102 a majitelé supersportů kroutí hlavou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Nový Volkswagen Polo nabídne jako jeden z prvních modelů ve své třídě částečně automatizovanou jízdu

Volkswagen zjistil únik dat zákazníků

reklama

Doporučujeme

Server Error

Server Error

We're sorry! The server encountered an internal error and was unable to complete your request. Please try again later.

error 500 | 22. 6. 2021 09:58