Pro závody na 1/4 míle se používají převážně velkoobjemové americké muscle-car, nebo oturbené japonské sporťáky. Drag race tým z ruské Kalugy si jako základ pro sprint na 402 metrů zvolil něco naprosto odlišného.
Tím něčím je ukrajinské auto z konce 80. let minulého století ZAZ Tavria 1102. Avšak jak je vidět na fotografiích, u auta nezůstal kámen na kameni, nebo jestli chcete, tak šroubek na matce.
Pro co možná nejnižší hmotnost je většina vnějších dílů karoserie je vyrobena z kompozitních materiálů. Přední část je vyrobena z jednoho kusu a pod lemy blatníků se ukrývají velmi široká kola se závodními pneumatikami. V kontrastu s předními koly jsou ty zadní velice úzké, což dále přispívá k udržení nízké hmotnosti a také nemají velký valivý odpor. Jak je u dragsterů typické, na zádi vozu je "lešení" s kolečkem, bránící při akceleraci noření zádě k zemi.
Ač je karoserie hodně upravená, největší změny se udály pod kapotou. Tavria při svém vzniku spoléhal na řadový čtyřválec o objemu 1091 ccm a výkonu 38 kW (51 koní), což jek uznáte, není pro závodní auto opravdu moc. Proto ho mechanici vymontovali a nahradili něčím naprosto unikátním. Přední kola teď před sekvenční převodovku pohání Wanklůl rotační motor. Jestli hádáte že z Mazdy, pak máte jen částečnou pravdu. Motor, který se nyní nachází v přední části Tavrie, vznikl v sovětském svazu pro pohon Žigulíků používaných obávanou KGB. Ten dokázal při objemu 1308 ccm dosahovat výkonu 88 kW (120 koní), což už zní daleko zajímavěji. Tento motor od automobilky VAZ byl dále upraven pomocí dílů z Mazdy RX-8 a osazen turbodmychadlem a mezichladičem stlačeného vzduchu.
Díky velkému množství úprav ze sebe nyní motor ždímá výkon 228 kW (310 koní). Což ruku v ruce s nízkou hmotností umožňuje zdolat 1/4 míle v čase 12,1 sekundy. Pro srovnání můžeme zmínitínit, že velkolepý Nissan GT-R R35 s jeho přeplňovaným motor 3,8 litru, výkonem 353 kW (480 koní) a točivým momentem 587 N.m. putujícím na všechna čtyři kola, umí 1/4 míle za 12.0 sekundy a je tak téměř stejně rychlý jako tato upravená Tavria. Subaru Impreza WRX STI se svým časem 13,3 sekundy nemá na Tavria ve sprintu nejmenší šanci.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?