Rychlostní rekord, kterého dosáhlo v minulém týdnu Bugatti Chiron, vlastně žádným rekordem není - rychlosti 490 km/h bylo dosaženo pouze v jednom směru. Také se spekuluje o uváděném výkonu, ten musel být podle odborníků výrazně vyšší. Do toho ještě Bugatti začíná tvrdit, že v jiných podmínkách by vůz dosáhl ještě vyšší rychlosti.
Bugatti je kritizováno za rozsáhlé úpravy vozu, od běžného Chironu se liší poměrně výrazně. Nyní se však objevila zpráva, že se jedná o předprodukční prototyp nového výkonnějšího derivátu Chironu. Možná se tedy dočkáme limitované série tohoto vozu. Detaily o tom, kdy se jej dočkáme, však nebyly zveřejněny.
S úpravami "rekordního" Chironu pomohli italští experti z firmy Dallara Automobili, kteří vyrábí podvozkové komponenty pro závodní vozy. Chiron byl prodloužen o 25 cm, zadní spoiler byl odstraněn a také bylo přepracováno výfukové potrubí s cílem snížení odporu vzduchu. Upravené aktivní zavěšení je ovládáno systémem, který laserem kontroluje světlou výšku.
Použitý motor má původ v konceptu Centodieci a disponuje výkonem 1600 koní. Podle Johna Hennesseyho, který si také dělal zálusk na metu 300 mil za hodinu, je toto číslo nepravděpodobné a reálný výkon se blíží dvěma tisícům koní. U předchůdce Chironu - Bugatti Veyron - bylo potřeba dalších 200 koní u verze Super Sport pro zvýšení maximální rychlosti o pouhých 23 km/h. Je však pravdou, že Chironu pomohly aerodynamické úpravy a výkon motoru nebylo nutné tolik zvyšovat.
Bugatti se také dušovalo, že se dále nehodlá účastni honby za nejvyšší rychlostí. Vypadalo to tedy, že 490 km/h už Chiron nepřekoná. Podle zdrojů z automobilky je však upravený Chiron schopen ještě vyšší rychlosti. Testovací trať Ehra-Lessien je umístěna v nadmořské výšce 50 m n.m, což znamená relativně vysoký odpor vzduchu oproti místu s vyšší nadmořskou výškou a tím pádem nižší hustotou vzduchu. V Nevadě na silnici 160, kde se konala rekordní jízda Koenigseggu Agera RS, by byl upravený Chiron schopen dosáhnout rychlosti až 515 km/h. Tak si počkejme, kdo tedy nakonec metu 500 km/h pokoří.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?