Rychlostní rekord, kterého dosáhlo v minulém týdnu Bugatti Chiron, vlastně žádným rekordem není - rychlosti 490 km/h bylo dosaženo pouze v jednom směru. Také se spekuluje o uváděném výkonu, ten musel být podle odborníků výrazně vyšší. Do toho ještě Bugatti začíná tvrdit, že v jiných podmínkách by vůz dosáhl ještě vyšší rychlosti.
Bugatti je kritizováno za rozsáhlé úpravy vozu, od běžného Chironu se liší poměrně výrazně. Nyní se však objevila zpráva, že se jedná o předprodukční prototyp nového výkonnějšího derivátu Chironu. Možná se tedy dočkáme limitované série tohoto vozu. Detaily o tom, kdy se jej dočkáme, však nebyly zveřejněny.
S úpravami "rekordního" Chironu pomohli italští experti z firmy Dallara Automobili, kteří vyrábí podvozkové komponenty pro závodní vozy. Chiron byl prodloužen o 25 cm, zadní spoiler byl odstraněn a také bylo přepracováno výfukové potrubí s cílem snížení odporu vzduchu. Upravené aktivní zavěšení je ovládáno systémem, který laserem kontroluje světlou výšku.
Použitý motor má původ v konceptu Centodieci a disponuje výkonem 1600 koní. Podle Johna Hennesseyho, který si také dělal zálusk na metu 300 mil za hodinu, je toto číslo nepravděpodobné a reálný výkon se blíží dvěma tisícům koní. U předchůdce Chironu - Bugatti Veyron - bylo potřeba dalších 200 koní u verze Super Sport pro zvýšení maximální rychlosti o pouhých 23 km/h. Je však pravdou, že Chironu pomohly aerodynamické úpravy a výkon motoru nebylo nutné tolik zvyšovat.
Bugatti se také dušovalo, že se dále nehodlá účastni honby za nejvyšší rychlostí. Vypadalo to tedy, že 490 km/h už Chiron nepřekoná. Podle zdrojů z automobilky je však upravený Chiron schopen ještě vyšší rychlosti. Testovací trať Ehra-Lessien je umístěna v nadmořské výšce 50 m n.m, což znamená relativně vysoký odpor vzduchu oproti místu s vyšší nadmořskou výškou a tím pádem nižší hustotou vzduchu. V Nevadě na silnici 160, kde se konala rekordní jízda Koenigseggu Agera RS, by byl upravený Chiron schopen dosáhnout rychlosti až 515 km/h. Tak si počkejme, kdo tedy nakonec metu 500 km/h pokoří.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?