Rychlostní rekord, kterého dosáhlo v minulém týdnu Bugatti Chiron, vlastně žádným rekordem není - rychlosti 490 km/h bylo dosaženo pouze v jednom směru. Také se spekuluje o uváděném výkonu, ten musel být podle odborníků výrazně vyšší. Do toho ještě Bugatti začíná tvrdit, že v jiných podmínkách by vůz dosáhl ještě vyšší rychlosti.
Bugatti je kritizováno za rozsáhlé úpravy vozu, od běžného Chironu se liší poměrně výrazně. Nyní se však objevila zpráva, že se jedná o předprodukční prototyp nového výkonnějšího derivátu Chironu. Možná se tedy dočkáme limitované série tohoto vozu. Detaily o tom, kdy se jej dočkáme, však nebyly zveřejněny.
S úpravami "rekordního" Chironu pomohli italští experti z firmy Dallara Automobili, kteří vyrábí podvozkové komponenty pro závodní vozy. Chiron byl prodloužen o 25 cm, zadní spoiler byl odstraněn a také bylo přepracováno výfukové potrubí s cílem snížení odporu vzduchu. Upravené aktivní zavěšení je ovládáno systémem, který laserem kontroluje světlou výšku.
Použitý motor má původ v konceptu Centodieci a disponuje výkonem 1600 koní. Podle Johna Hennesseyho, který si také dělal zálusk na metu 300 mil za hodinu, je toto číslo nepravděpodobné a reálný výkon se blíží dvěma tisícům koní. U předchůdce Chironu - Bugatti Veyron - bylo potřeba dalších 200 koní u verze Super Sport pro zvýšení maximální rychlosti o pouhých 23 km/h. Je však pravdou, že Chironu pomohly aerodynamické úpravy a výkon motoru nebylo nutné tolik zvyšovat.
Bugatti se také dušovalo, že se dále nehodlá účastni honby za nejvyšší rychlostí. Vypadalo to tedy, že 490 km/h už Chiron nepřekoná. Podle zdrojů z automobilky je však upravený Chiron schopen ještě vyšší rychlosti. Testovací trať Ehra-Lessien je umístěna v nadmořské výšce 50 m n.m, což znamená relativně vysoký odpor vzduchu oproti místu s vyšší nadmořskou výškou a tím pádem nižší hustotou vzduchu. V Nevadě na silnici 160, kde se konala rekordní jízda Koenigseggu Agera RS, by byl upravený Chiron schopen dosáhnout rychlosti až 515 km/h. Tak si počkejme, kdo tedy nakonec metu 500 km/h pokoří.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?