Bugatti Chiron je vybaveno omezovačem rychlosti na 261 mil za hodinu což je 420 km/h. Touto rychlostí už jsme viděli Chiron upalovat. Nyní byl tento omezovač odstraněn.
Vypadalo to, že pneumatiky, které by takovou rychlost ustály, nebude tak jednoduché vyrobit a pokusu o rekord se jen tak nedočkáme. Inženýři z Michelinu však všechny překážky překonali a právě bylo zveřejněno video, kde Bugatti Chiron dosahuje rychlosti 304 mil za hodinu - 490 kilometrů v hodině. Blížíme se tedy magické hranici 500 km/h.
Rekordu Bugatti dosáhlo na okruhu Ehra-Lessien, kde přepisovalo dějiny s předchůdcem Chironu - Bugatti Veyron. Vůz si vyžádal úpravy mnohé úpravy. Je delší o 25 cm. Světlá výška je kontrolována laserem a v reálném čase upravována. Prodloužená zadní část snižuje odpor vzduchu a dodává Chironu úplně jiné vzezření. Pro další snížení odporu vzduchu bylo odstraněno velké zadní aktivní křídlo, které bylo nahrazeno spoilerem integrovaným do prodloužené zadní části. Motor rekordního Chironu dostal přezdívku Thor - osmilitrový přeplňovaný šestnáctiválec s výkonem téměř 1600 koní.
“Tímto rekordem Bugatti také odstoupí ze soutěže na výrobu nejrychlejších sériových vozidel. Několikrát jsme ukázali, že stavíme nejrychlejší auta na světě. V budoucnu se zaměříme na další oblasti,“ říká Stephan Winkelmann, prezident Bugatti.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.