Bugatti Chiron je vybaveno omezovačem rychlosti na 261 mil za hodinu což je 420 km/h. Touto rychlostí už jsme viděli Chiron upalovat. Nyní byl tento omezovač odstraněn.
Vypadalo to, že pneumatiky, které by takovou rychlost ustály, nebude tak jednoduché vyrobit a pokusu o rekord se jen tak nedočkáme. Inženýři z Michelinu však všechny překážky překonali a právě bylo zveřejněno video, kde Bugatti Chiron dosahuje rychlosti 304 mil za hodinu - 490 kilometrů v hodině. Blížíme se tedy magické hranici 500 km/h.
Rekordu Bugatti dosáhlo na okruhu Ehra-Lessien, kde přepisovalo dějiny s předchůdcem Chironu - Bugatti Veyron. Vůz si vyžádal úpravy mnohé úpravy. Je delší o 25 cm. Světlá výška je kontrolována laserem a v reálném čase upravována. Prodloužená zadní část snižuje odpor vzduchu a dodává Chironu úplně jiné vzezření. Pro další snížení odporu vzduchu bylo odstraněno velké zadní aktivní křídlo, které bylo nahrazeno spoilerem integrovaným do prodloužené zadní části. Motor rekordního Chironu dostal přezdívku Thor - osmilitrový přeplňovaný šestnáctiválec s výkonem téměř 1600 koní.
“Tímto rekordem Bugatti také odstoupí ze soutěže na výrobu nejrychlejších sériových vozidel. Několikrát jsme ukázali, že stavíme nejrychlejší auta na světě. V budoucnu se zaměříme na další oblasti,“ říká Stephan Winkelmann, prezident Bugatti.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?