Bugatti Chiron je vybaveno omezovačem rychlosti na 261 mil za hodinu což je 420 km/h. Touto rychlostí už jsme viděli Chiron upalovat. Nyní byl tento omezovač odstraněn.
Vypadalo to, že pneumatiky, které by takovou rychlost ustály, nebude tak jednoduché vyrobit a pokusu o rekord se jen tak nedočkáme. Inženýři z Michelinu však všechny překážky překonali a právě bylo zveřejněno video, kde Bugatti Chiron dosahuje rychlosti 304 mil za hodinu - 490 kilometrů v hodině. Blížíme se tedy magické hranici 500 km/h.
Rekordu Bugatti dosáhlo na okruhu Ehra-Lessien, kde přepisovalo dějiny s předchůdcem Chironu - Bugatti Veyron. Vůz si vyžádal úpravy mnohé úpravy. Je delší o 25 cm. Světlá výška je kontrolována laserem a v reálném čase upravována. Prodloužená zadní část snižuje odpor vzduchu a dodává Chironu úplně jiné vzezření. Pro další snížení odporu vzduchu bylo odstraněno velké zadní aktivní křídlo, které bylo nahrazeno spoilerem integrovaným do prodloužené zadní části. Motor rekordního Chironu dostal přezdívku Thor - osmilitrový přeplňovaný šestnáctiválec s výkonem téměř 1600 koní.
“Tímto rekordem Bugatti také odstoupí ze soutěže na výrobu nejrychlejších sériových vozidel. Několikrát jsme ukázali, že stavíme nejrychlejší auta na světě. V budoucnu se zaměříme na další oblasti,“ říká Stephan Winkelmann, prezident Bugatti.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?