Bugatti Chiron je vybaveno omezovačem rychlosti na 261 mil za hodinu což je 420 km/h. Touto rychlostí už jsme viděli Chiron upalovat. Nyní byl tento omezovač odstraněn.
Vypadalo to, že pneumatiky, které by takovou rychlost ustály, nebude tak jednoduché vyrobit a pokusu o rekord se jen tak nedočkáme. Inženýři z Michelinu však všechny překážky překonali a právě bylo zveřejněno video, kde Bugatti Chiron dosahuje rychlosti 304 mil za hodinu - 490 kilometrů v hodině. Blížíme se tedy magické hranici 500 km/h.
Rekordu Bugatti dosáhlo na okruhu Ehra-Lessien, kde přepisovalo dějiny s předchůdcem Chironu - Bugatti Veyron. Vůz si vyžádal úpravy mnohé úpravy. Je delší o 25 cm. Světlá výška je kontrolována laserem a v reálném čase upravována. Prodloužená zadní část snižuje odpor vzduchu a dodává Chironu úplně jiné vzezření. Pro další snížení odporu vzduchu bylo odstraněno velké zadní aktivní křídlo, které bylo nahrazeno spoilerem integrovaným do prodloužené zadní části. Motor rekordního Chironu dostal přezdívku Thor - osmilitrový přeplňovaný šestnáctiválec s výkonem téměř 1600 koní.
“Tímto rekordem Bugatti také odstoupí ze soutěže na výrobu nejrychlejších sériových vozidel. Několikrát jsme ukázali, že stavíme nejrychlejší auta na světě. V budoucnu se zaměříme na další oblasti,“ říká Stephan Winkelmann, prezident Bugatti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.