Poslední díl třetí série The Grand Tour byl skutečně emotivní. Zatímco většina epizody se věnovala loučení s ikonickou řadou modelů automobilky Ford, na konci přišlo loučení se samotným pořadem Grand Tour. A i když se jednalo jen o loučení s určitým formátem, pro Clarksona se jednalo o velice emotivní moment.
Jak padlo na úplném konci posledního dílu třetí série The Grand Tour, pořad ani zdaleka nekončí. Končí však formát, se kterým trojice moderátorů pracovala dlouhých 17 let. Končí práce s živým publikem, končí stan a končí také testovací okruh. A právě to Clarksona dojalo.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Jak totiž prozradil v rozhovoru pro The Sun, nejednalo se jen o loučení s Grand Tour. Svým způsobem se jednalo o loučení i s předchozím pořadem Top Gear, ke kterému nikdy předtím nedostal příležitost. „Nikdy jsem nedostal možnost rozloučit se s Top Gearem. Jednu chvíli jsem tam byl a pak najednou ne."
Clarkson totiž považuje Top Gear za „své dítě," čemuž se ani nelze divit. Když se totiž v roce 2002 objevil na obrazovkách nový formát Top Gearu, stáli za ním především dva muži, nejlepší přátelé již od školních lavic, Jeremy Clarkson a Andy Wilman. Druhý jmenovaný se přitom v roli producenta podílel jak na Top Gearu, tak v současnosti na Grand Tour.
Clarkson bývá často označován za otce několika zásadních nápadů, které z Top Gearu učinily naprosto unikátní motoristickou show. Kromě jiného měl přijít třeba s myšlenkou na testovací trať, nebo s tajemným Stigem. A i když Stig zůstal v Top Gearu, testovací trať a mnoho podobností se objevilo i v The Grand Tour. Před lety dokonce Clarkson v jednom rozhovoru řekl, že jeden z jeho kamarádů označil Grand Tour za „Top Gear v programu na utajení svědků."
A tak není divu, že pro něj bylo loučení tak náročné. „Bylo to skoro stejně těžké, jako bychom se loučili s Top Gearem. Proto to pro mě bylo tak emoční," uvedl Clarkson v rozhovoru pro Express.
Jak už jsme ale psali dříve, The Grand Tour ani zdaleka nekončí. Kdy na obrazovky Amazon Prime dorazí čtvrtá série sice nevíme, podle některých zdrojů by se však měla skládat pouze ze čtyř dílů. Ty by však měly být velkolepé a tak jsme si jisti, že se máme na co těšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.