Poslední díl třetí série The Grand Tour byl skutečně emotivní. Zatímco většina epizody se věnovala loučení s ikonickou řadou modelů automobilky Ford, na konci přišlo loučení se samotným pořadem Grand Tour. A i když se jednalo jen o loučení s určitým formátem, pro Clarksona se jednalo o velice emotivní moment.
Jak padlo na úplném konci posledního dílu třetí série The Grand Tour, pořad ani zdaleka nekončí. Končí však formát, se kterým trojice moderátorů pracovala dlouhých 17 let. Končí práce s živým publikem, končí stan a končí také testovací okruh. A právě to Clarksona dojalo.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Jak totiž prozradil v rozhovoru pro The Sun, nejednalo se jen o loučení s Grand Tour. Svým způsobem se jednalo o loučení i s předchozím pořadem Top Gear, ke kterému nikdy předtím nedostal příležitost. „Nikdy jsem nedostal možnost rozloučit se s Top Gearem. Jednu chvíli jsem tam byl a pak najednou ne."
Clarkson totiž považuje Top Gear za „své dítě," čemuž se ani nelze divit. Když se totiž v roce 2002 objevil na obrazovkách nový formát Top Gearu, stáli za ním především dva muži, nejlepší přátelé již od školních lavic, Jeremy Clarkson a Andy Wilman. Druhý jmenovaný se přitom v roli producenta podílel jak na Top Gearu, tak v současnosti na Grand Tour.
Clarkson bývá často označován za otce několika zásadních nápadů, které z Top Gearu učinily naprosto unikátní motoristickou show. Kromě jiného měl přijít třeba s myšlenkou na testovací trať, nebo s tajemným Stigem. A i když Stig zůstal v Top Gearu, testovací trať a mnoho podobností se objevilo i v The Grand Tour. Před lety dokonce Clarkson v jednom rozhovoru řekl, že jeden z jeho kamarádů označil Grand Tour za „Top Gear v programu na utajení svědků."
A tak není divu, že pro něj bylo loučení tak náročné. „Bylo to skoro stejně těžké, jako bychom se loučili s Top Gearem. Proto to pro mě bylo tak emoční," uvedl Clarkson v rozhovoru pro Express.
Jak už jsme ale psali dříve, The Grand Tour ani zdaleka nekončí. Kdy na obrazovky Amazon Prime dorazí čtvrtá série sice nevíme, podle některých zdrojů by se však měla skládat pouze ze čtyř dílů. Ty by však měly být velkolepé a tak jsme si jisti, že se máme na co těšit.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.