Poslední díl třetí série The Grand Tour byl skutečně emotivní. Zatímco většina epizody se věnovala loučení s ikonickou řadou modelů automobilky Ford, na konci přišlo loučení se samotným pořadem Grand Tour. A i když se jednalo jen o loučení s určitým formátem, pro Clarksona se jednalo o velice emotivní moment.
Jak padlo na úplném konci posledního dílu třetí série The Grand Tour, pořad ani zdaleka nekončí. Končí však formát, se kterým trojice moderátorů pracovala dlouhých 17 let. Končí práce s živým publikem, končí stan a končí také testovací okruh. A právě to Clarksona dojalo.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Jak totiž prozradil v rozhovoru pro The Sun, nejednalo se jen o loučení s Grand Tour. Svým způsobem se jednalo o loučení i s předchozím pořadem Top Gear, ke kterému nikdy předtím nedostal příležitost. „Nikdy jsem nedostal možnost rozloučit se s Top Gearem. Jednu chvíli jsem tam byl a pak najednou ne."
Clarkson totiž považuje Top Gear za „své dítě," čemuž se ani nelze divit. Když se totiž v roce 2002 objevil na obrazovkách nový formát Top Gearu, stáli za ním především dva muži, nejlepší přátelé již od školních lavic, Jeremy Clarkson a Andy Wilman. Druhý jmenovaný se přitom v roli producenta podílel jak na Top Gearu, tak v současnosti na Grand Tour.
Clarkson bývá často označován za otce několika zásadních nápadů, které z Top Gearu učinily naprosto unikátní motoristickou show. Kromě jiného měl přijít třeba s myšlenkou na testovací trať, nebo s tajemným Stigem. A i když Stig zůstal v Top Gearu, testovací trať a mnoho podobností se objevilo i v The Grand Tour. Před lety dokonce Clarkson v jednom rozhovoru řekl, že jeden z jeho kamarádů označil Grand Tour za „Top Gear v programu na utajení svědků."
A tak není divu, že pro něj bylo loučení tak náročné. „Bylo to skoro stejně těžké, jako bychom se loučili s Top Gearem. Proto to pro mě bylo tak emoční," uvedl Clarkson v rozhovoru pro Express.
Jak už jsme ale psali dříve, The Grand Tour ani zdaleka nekončí. Kdy na obrazovky Amazon Prime dorazí čtvrtá série sice nevíme, podle některých zdrojů by se však měla skládat pouze ze čtyř dílů. Ty by však měly být velkolepé a tak jsme si jisti, že se máme na co těšit.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.